Gå til innhold

Får ikke innstallert Win 7.


DuBl0

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Kan vel begynne med at jeg nettopp har kjøpt nye deler.

 

HK: Asus P7P55D PRO.

CPU: Intel Core i5 750.

RAM: Mushkin DDR3 4GB extreme Performance

XP3-12800 2x2048MB 1600Mhz.

GPU: Sapphire Radeon HD 4890 1GB.

Og har ei Mist 600W fra før av.

 

Fikk innstallert Windows 7 Professional(x64) - DVD English lastet ned fra MSDN, fikk også installert det meste av programmer jeg bruker.

Men så dukker problemene opp da jeg skulle installere Battlefield 2. Fikk ikke installert spillet, kom opp feilmeldinger etter feilmeldinger for hver gang jeg prøvde å installere det. Første gangen fikk jeg blå skjerm. Fikk rett og slett ikke installert spillet. Måtte avslutte installasjonen hver gang feilmeldingen kom opp. Jeg glemte jo også selvfølgelig å ta bilde av feilmeldingene.

Etter at jeg fikk alle disse feilmeldingene begynte Windows Live Messenger også å komme med feilmeldinger, at programmet ikke svarte osv.

 

Så jeg bestemte meg for å formatere PC-en. Kom fram til vinduet i begynnelsen av installasjonen der partisjonene vises. Velger da å trykke delete på partisjonen jeg har installert Windows på og den 100mb partisjonen som Windows reserverer.

Kommer vel sånn ca opp til 10-15% på installasjonen, så får jeg den feilmeldingen opp som bilde viser.

 

Har prøvd flere ganger, men får opp samme feilmelding hver gang. Har også brent ei ny plate, og funker ikke da heller. Men det funker og formatere over til XP.

 

Venn av meg fikk installert Battlefield 2 på første forsøk uten feilmeldinger, bruker akkurat samme operativsystem, og han fikk formatert PC-en også på første forsøk med samme ISO fil, lastet ned fra akkurat samme plass.

 

Merkelig! Vet ikke hva jeg skal gjøre?

 

Takker for alle svar!

post-90837-1256747743_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den gir deg jo svaret...filen er korrupt.

 

Du bør nok laste ned filen en gang til å brenne på nytt. Er jo ikke så mye annet du kan gjøre liksom, når den sier at filen er korrupt.

 

Kan jo være noe med platene dine også da...er det noe billig Rema 1000 saker, eller bruker Verbatim?

Lenke til kommentar
Verbatim 100pk DVD-R.

 

Enn det der med Battlefield'en? Har du noe anelse om det? :)

 

Nei, har du søkt på nett ang akkurat det spillet og den versjonen du har?

Og det er ekte vare, det er ikke piratkopi av spillet?

 

Rart at du skulle ha problemer med Verbatim platene dine, og rart at du fikk installert W7 første gang da. Kan jo være at DVD leseren din begynner å bli sliten eller har fått noe støv på seg, om CD spilleren fungerer liksom. (er ikke så kjent ang dette om DVD-ROM har en laser til CD og en til DVD eller om de deler den samme?)

Endret av myhken2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...