Gå til innhold

Usikker på ny mobil!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo!

Jeg har vært på utkikk etter ny mobil en stund nå, men klarer ikke å bestemme meg. Grunnen til at jeg skal ha ny, er at jeg nå har startet på videregående og tenkte det kunne vært lurt med en mobil hvor du kunne gjøre litt lekser og holde styr på oppgaver via en god kalender! Men mobilen må jo også være underholdende i seg selv. Jeg har tittet litt på Nokia E75 og Nokia N97, er den noen som vil anbefale en av disse til mitt bruk? er også åpen for nye forslag!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med iPhone? Den bør være midt i blinken.

Ellers så vil jo de fleste smarttelefoner, inkludert N97 som du nevner, takle dokumentredigering, vedlegg, timeplaner, osv..

N97 er et godt alternativ, men jeg ville valg iPhone fremfor denne grunnet grensesnitt og kapasitiv skjerm.

Skrevet

Iphone har jo veldig mye rart og morsomt :) Kalenderen og skrivemåten er også helt suverene om du skriver endel på tastaturet/touchskjermen. For meg går det like fort å skrive på touch skjerm som på vanlig pc tastatur :p

Skrevet
Iphone har jo veldig mye rart og morsomt :) Kalenderen og skrivemåten er også helt suverene om du skriver endel på tastaturet/touchskjermen. For meg går det like fort å skrive på touch skjerm som på vanlig pc tastatur :p

Kjenner mange som har iphone og er fornøyd, har prøvd en selv, men jeg ynes at et qwerty tastatur er veldig praktisk, det er derfor jeg er litt interisert i de telefonene jeg nevnte

Skrevet (endret)

iPhone har ikke noe bedre softwaretastatur en f.eks. Hero. Jeg synes det er bedre tastatur på Hero. Jeg liker ikke iPhone, men gidder ikke skrive nok en gang hvorfor.

Jeg vil anbefale deg HTC Touch Pro 2, men må nevne at det er Windows Mobile. Det fungerer uansett veldig greit med TouchFlo 3D. Egentlig ganske imponerende til å være WM.

Og det er det beste mobiltastaturet jeg noen gang har prøvd pluss at det er 3,6" skjerm.

Så minus ved den som jeg finner er at det er WM og at den er stor og klumpete. Men jeg har ikke noe problem med å ha den i lomma.

Endret av program
Skrevet

Hvis QWERTY er et krav blir fort N900 et godt alternativ.

Spennende operativsystem og grensesnitt, massevis av kraft og et QWERTY-tastatur. Den er desverre svær som juling.

Men for all del, både N97 og N97-mini er gode mobiler, men ikke forvent et like shiny grensesnitt som du har i andre nye touch-mobiler.

Skrevet
Hvis QWERTY er et krav blir fort N900 et godt alternativ.

Spennende operativsystem og grensesnitt, massevis av kraft og et QWERTY-tastatur. Den er desverre svær som juling.

Men for all del, både N97 og N97-mini er gode mobiler, men ikke forvent et like shiny grensesnitt som du har i andre nye touch-mobiler.

Heisann, har du kjøpt deg iPhone? :)

N97-min må jeg virkelig berømme. Dette er rett og slett en lekker telefon. Men grensesnittet er, sant nok, ikke av de lekreste, det skal sies. Men telefonen er elegant, og størrelsen er perfekt, så klarer man seg med disse spesifikasjonene, hadde jeg ikke vært i tvil om hva jeg ville valgt.

Skrevet
N97-min må jeg virkelig berømme. Dette er rett og slett en lekker telefon. ... telefonen er elegant, og størrelsen er perfekt,

Jeg har lekt meg med begge telefonene, og må si N97 ga meg veldig lite positivt. Den var en gedigen nedtur.

:hmm:

Skrevet (endret)
N97-min må jeg virkelig berømme. Dette er rett og slett en lekker telefon. ... telefonen er elegant, og størrelsen er perfekt,

Jeg har lekt meg med begge telefonene, og må si N97 ga meg veldig lite positivt. Den var en gedigen nedtur.

:hmm:

Trenger ikke lure så mye, har sett på N97-mini, og den er elegant i forhold til N97. N97 var stor klumpete og plastfølelsen var høy. Nå har jeg imidlertid kun sett på en "død" n-97 mini, men må si den virket veldig tiltalende. Tipper de har spritet opp ui-et litt i den i forhold til første N97, så før jeg avsier endelig dom, må jeg knote litt på den. Men førsteinntrykket var veldig positivt.

Endret av poe
Skrevet

Takk for mye tilbakemelding! Har begynt å kikke litt mer på hva HTC har å tilby nå, så får vi se hva jeg ender opp med ;) men legg gjerne inn flere kommentarer!

Skrevet (endret)

HDlover: Jeg foretrekker folk som leser innleggene før de poster. Han vil ha et fysisk tastatur! Selv om han skrev qwerty, så burde vel det være forståelig ut i fra resten av innleggene?

Endret av program
Skrevet
iPhone har ikke noe bedre softwaretastatur en f.eks. Hero. Jeg synes det er bedre tastatur på Hero. Jeg liker ikke iPhone, men gidder ikke skrive nok en gang hvorfor.

Jeg vil anbefale deg HTC Touch Pro 2, men må nevne at det er Windows Mobile. Det fungerer uansett veldig greit med TouchFlo 3D. Egentlig ganske imponerende til å være WM.

Og det er det beste mobiltastaturet jeg noen gang har prøvd pluss at det er 3,6" skjerm.

Så minus ved den som jeg finner er at det er WM og at den er stor og klumpete. Men jeg har ikke noe problem med å ha den i lomma.

Hva er det som er negativt ved en Windows Mobil? trodde det bare var et pluss jeg?

Skrevet (endret)

Jeg tror ikke du hadde synes det hvis du hadde prøvd det. Men for all del, HTC har fått til noe flott med TouchFlo 3D.

Du kan dra til en butikk å spørre om å få prøve en telefon med WM. Det er sikkert en eller annen butikk som har en WM-telefon som du kan prøve.

Endret av program
Skrevet
Takk for mye tilbakemelding! Har begynt å kikke litt mer på hva HTC har å tilby nå, så får vi se hva jeg ender opp med ;) men legg gjerne inn flere kommentarer!

Hei! Skal du først vurdere en Windows mobil, bør du se på Samsung Omnia Pro. Den har også et tilsvarende grensesnitt som HTCs Touch Flo, som de kaller Touchwiz. Etter min mening og erfaring så er Touchwis mer brukervennlig og går dypere ned i Windows menyene. Telefonen er størrelsesmessig lik N97 og Touch Pro 2, men noe rimeligere faktisk.

Selv har jeg nettopp kjøpt en N97, etter mange år som Winmo bruker. Valget stod da mellom Samsung Omnia II, Omnia Pro og N97. Valgte sistnevnte fordi den var tilgjengelig og at den var god og enkel å bruke. Et meget godt kamera har den også. Kan anbefales.

Lykke til med kjøpet.

Skrevet

Hei! Skal du først vurdere en Windows mobil, bør du se på Samsung Omnia Pro. Den har også et tilsvarende grensesnitt som HTCs Touch Flo, som de kaller Touchwiz. Etter min mening og erfaring så er Touchwis mer brukervennlig og går dypere ned i Windows menyene. Telefonen er størrelsesmessig lik N97 og Touch Pro 2, men noe rimeligere faktisk.

Selv har jeg nettopp kjøpt en N97, etter mange år som Winmo bruker. Valget stod da mellom Samsung Omnia II, Omnia Pro og N97. Valgte sistnevnte fordi den var tilgjengelig og at den var god og enkel å bruke. Et meget godt kamera har den også. Kan anbefales.

Lykke til med kjøpet.

Takk for tipset! lurer bare på om Winmob er noe du er fornøyd med eller er det noe man burde unngå når man ser etter mobil?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...