Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Overbeskyttende og sjalu overfor kjæresten.


Gjest Guest_Lurer_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Lurer_*

Hei.

 

Først og fremst; dere som skal komme med negative utspill og slenge drit kan gjøre det et annet sted.

 

Saken er at jeg er i et forhold med ei jente, som ser så bra ut at det er vanskelig å ferdes med henne i offentlighet uten at en eller annen kåt taper skal se på henne. Hun har jobbet som modell og er veldig vakker.

 

På fredag var hun med ei venninne på byen, og det var usikkert om hun skulle komme til meg etter det. Vi avtalte bare at hun skulle komme hvis det ikke ble så altfor sent. Jeg valgte ikke å dra ut på byen med kompiser (av egne grunner). Hva faen gjør jeg når hun ikke dukker opp kl. 23? Jo, jeg ringer henne for å spørre om hun skal komme eller ikke. Hun virker da beruset og jeg hører at hun er med noen gutter og venninna si. Hun får ikke svart meg helt klart, ettersom hun virker full. Jeg blir litt irritert og sier: "jaja, men vi snakkes" -i håp om at hun skal si at hun skal komme. Det går 40 min og ingenting skjer. Jeg holder på å bli gal og paranoid, og sender en sms hvor jeg spør: "skal du komme eller ikke?". Det skal gjøres klart at jeg stoler fult ut på henne, men når hun er beruset så kan det alltids være en kåt taper som prøver seg mot hennes vilje. Vi vet jo alle hvordan dette landet har utviklet seg de siste årene, når det gjelder overgrep osv mot damer.

Det skjer ingenting på de neste 30 min, og jeg tenker for meg selv at jeg ikke takler dette forholdet, og at jeg må gjøre det slutt (ja, jeg vet jeg kan virke gal). Plutselig får jeg en sms: "jeg er hos deg om 5 min". Jeg blir selvfølgelig glad, men samtidig irritert over at hun ikke ga svar tidligere osv. Hun kommer inn døra, pen som hun er, og jeg forklarer at vi må snakke alvorlig sammen om hva som har skjedd i kveld. Hun forklarer at grunnen til at hun ikke ga noe beskjed var fordi jeg hadde sagt: "jaja, men vi snakkes" -og at hun ut fra dette utledet at jeg mente at det var likegyldig når hun kom. I tillegg forklarer hun at hun på det tidspunktet hadde sagt til vennene sine at jeg ønsket at hun skulle komme, og at hun derfor hadde tatt en taxi direkte til meg.

Jeg begynner ut i fra dette og forstå hvor stor komplett idiot jeg er, som ikke forstår hvor utrolig høyt hun elsker meg, og at jeg muligens har tatt totalt feil av hele situasjonen. Vi blir venner, men hun bemerker at hun ikke syntes noe om at jeg "kjeftet" på henne. Jeg forklarer at intensjonene mine bare er gode, og at jeg derfor tok opp emnet.

 

Lørdag kveld: vi bestemmer oss for å gå ut sammen. Vi er begge redusert pga lite søvn den natten. Vi drar et sted og tar et par pils. Plutselig ser jeg en neger som stirrer på henne og jeg ser sint på han. Han fjerner det ekle blikket sitt umiddelbart, og jeg tenker ikke mer over det. Jeg sier til henne at jeg ønsker å dra fra det drittstedet, og at det var helt annerledes før da jeg var der (for 2 år siden). Hun virker litt irritert over at jeg plutselig vil dra, når vi først har kommet dit og funnet et par plasser. Hun svarer meg ikke, og jeg begynner å snakke strengt og høyt til henne. Hun svarer fortsatt ikke. Jeg tar opp jakken min og vi går. utenfor begynner jeg å spørre henne hvorfor hun ikke svarte meg, og hun forklarer at hun ikke likte måten jeg snakket med henne på. Jeg går i forsvar og sier at jeg syntes hun burde respektere at når den ene ønsker å gå, burde den andre respektere det. Det ender med at vi blir litt sure på hverandre, og jeg (etter litt alkohol innabords) begynner å si masse ting jeg angrer på den dag i dag. Til slutt begynner hun å felle en tåre, og hjertet mitt knuses automatisk. For det siste jeg ønsker er at hun skal bli lei seg. Det ender opp med at vi drar hjem, og jeg begynner å gråte etter å ha tenkt over alt dritt og vondt jeg har gjort mot denne nydelige og vakre jenta som bare elsker meg, og overhodet ikke har gjort noe galt. Vi snakker om det, og blir venner. Natten blir lang, og vi har sex 3-4 ganger.

 

Søndag: Jeg føler meg fortsatt som en drittsekk etter lørdagen, for å ha fått verdens beste jente til å gråte. Jeg fortalte henne ila natten og søndag morgen at jeg beklaget og angret så mye for at jeg fikk henne til å gråte. Jeg kunne seriøst gjort alt mulig annet, fremfor at hun skulle gråte. Vi er sammen hele dagen og har en utrolig nydelig dag. Begge innser hvor høyt vi elsker hverandre, og hele dagen er PERFEKT!

 

Nå sitter jeg da her og tenker over helgen, og angrer så utrolig mye på hvordan jeg behandlet henne. Vi har ikke kranglet tidligere, og alt har vært bra. Men nå denne helgen ble jeg psykopatisk. Det skal nevnes at det er første gangen hun drar ut på byen med venninna, etter at vi ble sammen.

Spørsmålet mitt er da hvordan jeg skal håndtere dette problemet jeg har. Jeg er jo paranoid. Har aldri hatt dette problemet før med damer, men når det gjelder henne så blir jeg så lett sjalu og gal i huet. Jeg elsker henne av hele mitt hjertet og har vist det til henne ved flere anledninger. Jeg vet at hun også elsker meg, og derfor er oppførselen jeg hadde overfor henne i helga HELT UAKSEPTABEL!!!!

 

Jeg har jo lyst til å gifte meg med henne, så høyt har jeg aldri elsket noen jente før. Men det verste jeg gjorde var å få henne til å gråte. Det angrer jeg så sinnsykt mye på...

 

Og ja, jeg vet jeg er en drittsekk. Det trengs ikke å presiseres ytterligere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om en eller annen kåt taper klarer å sjarmere henne fra deg så fortjener du henne vel ikke? Voldtekt og liknende er selvfølgelig leit, men du kan ikke være der hele tiden for å passe på. Du må bare godta at det er mulig at hun blir voldtatt og at du ikke kan stoppe det. Det hjelper ikke å bekymre seg så det kan du bare slutte med med en gang :)

 

Det er vel heller lite sannsynlig at hun blir voldtatt når hun er med venninner. Jeg hadde vært mer bekymret om hun ofte går på fest med folk hun ikke kjenner og oppfører seg som en luremus.

Lenke til kommentar

Ikke vær sjalu, det var jeg en gang med ei dame jeg elska..hun dumpa meg. Jeg a n g r e r på at jeg ikke gikk i meg selv den gangen. Lite tips bare. Sjalusi sliter på alt!

 

Når dere er på by'n sammen og du ser en kikker litt på dama di. Hvor kult er ikke det? Betyr du har en digg dame bro ;) Sånn ser jeg på det når jeg står med ei heit chick ihvertfall.

Endret av black_sheep
Lenke til kommentar
Gjest Guest_Lurer_*
Ikke vær sjalu, det var jeg en gang med ei dame jeg elska..hun dumpa meg. Jeg a n g r e r på at jeg ikke gikk i meg selv den gangen. Lite tips bare. Sjalusi sliter på alt!

 

Når dere er på by'n sammen og du ser en kikker litt på dama di. Hvor kult er ikke det? Betyr du har en digg dame bro ;) Sånn ser jeg på det når jeg står med ei heit chick ihvertfall.

Takk for fornuftig svar.

 

Jeg angrer på det jeg gjorde i helga. Var sammen henne i går, vi hadde en kjemperomantisk kveld. Innser bare mer og mer hvor høyt vi elsker hverandre.

Skal ta det du skrev om at jeg heller bør bli stolt og smile tilbake til vedkommende "stirrer", til ettertanke. Må slutte med dette tullet mitt. :)

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Lurer_*
Når man er sammen med ei modellpen dame, kan man ikke forvente annet enn at folk vil stirre å sikle.

 

Hvis du ikke klarer det, bør du finne deg ei som ikke er så pen. Det er du som må jobbe med sjalusien din. Hvis det er noe som ødelegger dette forholdet, så er det nettop den.

Helt enig med deg...

Lenke til kommentar
Ikke vær sjalu, det var jeg en gang med ei dame jeg elska..hun dumpa meg. Jeg a n g r e r på at jeg ikke gikk i meg selv den gangen. Lite tips bare. Sjalusi sliter på alt!

 

Når dere er på by'n sammen og du ser en kikker litt på dama di. Hvor kult er ikke det? Betyr du har en digg dame bro ;) Sånn ser jeg på det når jeg står med ei heit chick ihvertfall.

Takk for fornuftig svar.

 

Jeg angrer på det jeg gjorde i helga. Var sammen henne i går, vi hadde en kjemperomantisk kveld. Innser bare mer og mer hvor høyt vi elsker hverandre.

Skal ta det du skrev om at jeg heller bør bli stolt og smile tilbake til vedkommende "stirrer", til ettertanke. Må slutte med dette tullet mitt. :)

 

Jess, det er bra.

Lykke til a :)

Lenke til kommentar

Hei.

 

Første jeg må si, er at jeg forstår deg fullstending.

Har selv vært i samme situasjon som deg mange ganger.

 

Slik jeg opplever det er det ikke det at jeg ikke stoler på kjæresten min, men det er alle andre folk rundt henne som jeg ikke stoler på!

 

 

 

Slik jeg klarte og ta meg sammen var etter og ha lest enkelte innlegg her på forumet der jeg har innsett at man rett og slett må kunne stole på at jenta tar rette valg selv.

Man kan ikke geleide dama vekk fra alt og alle hele tiden, det må hun selv klare.

Lenke til kommentar

1. Det er partneren din som selv velger om hun vil være utro eller ikke.

Du får ikke gjort noe med det, annet enn å være såpass bra partner at hun velger å ikke være det. Om noen sjekker henne opp, er det opp til henne å avvise denne mannen eller ikke. Å "låse" henne hjelper ingenting, det vil bare skape problemer. Å konstant være på vakt i tilfelle noen prøver seg på henne, vil bare gjøre deg til en psykopat.

 

I et forhold har man altså to valg: Enten velger man å stole på den man er sammen med, eller ikke. Å ligge midt i mellom fungerer ikke.

 

2. Dersom du har problemer med å kontrollere deg med alkohol innabords, så la være å drikke alkohold når du er ute sammen med henne. Så lett er det.

Lenke til kommentar

Kan jo se sånn på det: alle jenter har vært sammen med minst én annen før deg. De er ikke noe bedre enn andre bare fordi de er veldig pen. Men logikk og følelser er to ting som ikke er så lett å matche, så jeg forstår deg.

 

Det kommer seg nok over tid, hvis du bare chiller ut og etterhvert klarer å innse at hva enn det alle taperne som stirrer på dama di tenker, er helt irrelevant, for det er kun deg hun tenker på på den måten. Hvis du er redd for å bli utfordra av andre som er interessert i henne, så kan du sikkert finne noen teknikker for å håndtere de vanligste situasjonene dere kan komme opp i som følge av slikt, uten at du blir lurt til å fremstå som et rasshøl igjen.

 

Hvis du går rundt sjalu og redd for at du skal miste henne, vil det i seg selv til slutt føre til at det faktisk skjer!

Endret av Nator
Lenke til kommentar

Først og fremst må jeg bare si at jeg kjenner meg utrolig godt igjen i det du skriver.

Jeg har selv til tider hatt utrolig store problemet med sjalusi, og da spesielt når det er alkohol inne i bildet. Jeg føler alltid jeg må ha full kontroll når hun er på byen og jeg selv er hjemme. Det er først og fremst utrolig slitsom for henne, men det sliter også deg selv ut i lengden.

Mamma sa noe fint til meg en gang "Du skal holde sanden akkurat slik den er i hånden din. Holder du den for svakt, sklir den mellom fingere dine. Holder du den for hardt, skvises den ut av hånden din" Akkurat den siste der tror jeg det er viktig å tenke over når det kommer til dette.

La hun få ha det gøy og ikke stress for mye med "hva som kan skje om ditt og om datt"

Voldtekter er en svært trist ting og noe man skal ta alvorlig, men faktumet er at de ferreste opplever dette blandt ukjente. De fleste voldtekter skjer mellom mennesker som kjenner hverandre (80% tror jeg) og veldig ofte er det alkohol inne i bildet. Faktisk er bare 5% av voldteketene som du jo er redd for skal skje overgrep som skjer i den typiske "filmscenen". Der hvor en mann gjemmer seg i buskene og forgriper seg på en.

Har kjæresten din vett nok, kler seg normalt og er med folk hele tiden vil ikke dette være noe problem i det hele tatt.

 

Her i byen kan en pen jente i ung alder faktisk ha problemer med å gå på byen uten å bli klådd på og at folk prøver seg konstant. Det eneste man kan stole på da er at kjæresten din faktisk holder seg unna og utrykker sterkt at klåing og slikt er langt i fra akseptabelt (man må være tydelig der. Fulle folk oppfatter ikke et "hehe. slutt opp" med et smil)

På en nattklubb her i byen på fredager kan en jente faktisk ikke danse på dansegulvet uten at en flokk med tyrkere samler seg rundt og blir svært nærgående. Dette har jeg sett mange ganger med mine egne øyner. Gratis cover og da er slike "griser" der dagen lang og prøver seg. Mannfolk helt opp i 50-årene med ølvom som prøver seg på 20-åringen. Er det rart en kan bli kvalm og sitte igjen med sinne i seg?

 

Det at kjæresten din er pen og aktraktiv er desverre ikke noe du kan gjøre noe med. Vær heller glad for at hun er så pen og se på det som et komplement når noen ser på henne. Jeg vet det kan være vanskelig, men prøv å tenk litt sånn "hehe. Jeg eier denne jenta her. Hun er så fin at andre ikke kan se vekk" da tror jeg du kvitter deg med mye av det sinne du sitter inne med når andre ser på henne. Ignorer de og kyss henne heller på kinnet for å vise hvem som eier henne om noen ser på henne. Jeg skal love deg de blir misunelige og vil være deg. Da har du plutselig fått mennesker som "ser opp til deg". Du burde forresten slutte å kalle alle som ser på henne for tapere. Det er ingen som tjener på å være hoven og "ovenpå" slik du framstår når du sier det.

 

Edit: Nå kom jeg faktisk på en historie om en kar som drev akkurat på sånn med kjæresten sin. Han tålte ikke at noen sa hei til henne en gang. Jenta var hyggelig og alt hun, så det var ikke så rart at det motsatte kjønn av og til sa hei til hun. Han kjæresten hennes var av den svært "kule" typen som trente hver eneste dag, solariumsbrun og hang med de kule gutta. Alle andre var tapere og ingen kunne si noe til dama en gang.

Etter en stund begynte jenta å føle at hun var i et fengsel og at typen kontrollerte hele livet hennes, så hun gjorde det slutt.

Hva skjedde med typen? Jo han ble jo helt krakilsk når han så hun begynte å vanke med forskjellige folk og slike ting. Bare det at hun satt i en sofa med noen gutter på et bilde på facebook var nok til at han freeka totalt ut. Det hele ble så alvorlig at han oppsøkte leilighetene hennes når han hadde vært ute på byen og skulle hjem. Jenta måtte flere ganger ringe til politiet og be dem fjerne han. Hun var veldig redd mange ganger også når han slo og druste i døra og skulle inn. Om han var voldelig tror jeg ikke, men alikvell skremmende oppførsel.

 

Vet ikke helt hvorfor jeg skriver den historien men. Det vitner i hvertfall hvor langt dette problemet kan gå. Fra å være verdens kuleste med verdens beste kjæreste, til å bli fjernet av politiet og oppføre seg som en komplett idiot. Sier ikke du har det, men det er noe av det samme og det er gjerne i beskjedne former det starter.

Dette er en helt sann historie og jeg vet godt hvem hun er.

:)

Endret av Mantoius
Lenke til kommentar

Hvorfor det egentlig? Jeg vet at det ofte er slik, men hvorfor er det slik?

Er det fordi man blir så pågående at den andre partneren går rundt og tenker på det hele tiden? Så slitsomt at man flykter til noe annet?

Sjalusi kan være veldig slitsomt, men litt har bare alle sunt av - det viser bare at man er glad i en.

 

Tror kjæresten min hadde vært utro for lenge siden om det var slik at alle jenter ble utro når man ble redd for at hun skulle være det, haha. Ja jeg kan til tider være ganske sånn redd for det og lage meg unødvendige bekymringer. Jeg prøve å ikke gjøre det så godt som jeg klarer selvfølgelig :)

Lenke til kommentar

Jeg syntes ikke du skal kalle andre tapere, det er ganske stekrkt ord(spør du meg). Når du er sammen med en veldig flott dame må du bare være stolt av at folk ser på henne. Hvis det bekymerer deg betyr det bare at du er usikker på deg selv og om du er god nok for henne, men det vet du allerede ikke er sant. Hun er sammen med deg for den du er(forhåpentligvis) og du bør ikke ha noe å bekymre deg over. Når det gjelder sjalusi, er det utrolig usjarmerende og jeg har sett flere ganger at sjalusi har ført til brudd i forhold. Ikke vær så overbeskyttsom, gi kjærsten din tillit, det er jo tross alt det er forhold bygger på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...