Gå til innhold

Ting å gjøre en rusfri lørdag?


Anbefalte innlegg

Hva kan en vennegjeng finne på en lørdagskveld/natt man ikke går ut å drikker? Sliter med det samme hver eneste lørdag jeg ikke går ut. Er lei av å se film eller spile playstation nå, vil gjøre noe morsomt jeg ikke pleier å gjøre. Noen som har et godt forslag til noe en gjeng på 3-4 stk kan gjøre? :roll:

 

edit: glemte å nevne at vi er i 16-årsalderen og bor ikke midt i byen, men mange hus i nærheten :tease:

Endret av pangboss
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer litt an på hvilke typer dere er, men finnes endel gode utfordrende brettspill som er ganske bra. Settlers er ganske lettspiselig, gøy i begynnelsen men blir kjedeligere etterhvert. Kanskje anbefale puerto rico da.

 

Hvis dere har prøvd risk så kan dere jo ta steget opp til axis and allies.

 

Men seff om man synes brettspill er lame, så er det jo bare å glemme

Lenke til kommentar

HALLO skjønner godt at dere er lei av å spille playstation! Dere må jo spille xbox! DA'A:P

 

Men seriøst, noe jeg og venner gjør er å stikke til kværner og spille paintball og spise pizza. Det er skikkelig guttekveld:)

 

En annen ting dere kan gjøre er å kjøre go-kart, om alle er 16 år er det ikke noe problem

 

lykke til:P

Lenke til kommentar

Jeg har også hatt litt det samme problemet når guitar hero og film har blitt kjedelig. Da har det gått over til at jeg inviterer vennegjengen over og lager middag sammen (taco, pizza, burgere o.l) og spiser dette og hygger oss. Det går fort et par timer til dette, om du inviterer bort venner i 19- 19-30 tiden er du kommer et stykke ut på kvelden før alle er mette og fornøyde.

 

Ellers anbefales lokale pizzaresturanter som er et veldig sosialt sted å treffes. Flere ganger har vi dratt til Dolly Dimpels og pratet og spist pizza ( en 10 stk) og hygget oss en kveld. Ellers anbefaler blant annet paintball, bowling, gokart eller en tur opp i skogen etter mørket har lagt seg. Det er morsomt kan jeg si deg, og det er overraskende gøy å se hvem som tør å gå lengst inn.

 

Til slutt kan jeg si at jeg dro frem millionær spillet en kveld og det falt virkelig i smak hos noen gutta som var hos meg. Brettspill er virkelig undervurdert! Cluet for en ålreit kveld er vel å ikke gjøre alt fantastisk og planlegge noe stort!

 

Må legge til at vi er i 14 års alderen og kan selvfølgelig ha "fjortis leker" som ikke passer for dere eldre.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er ganske omfattende, men greia er at hver spiller er en etterforsker. Hver etterforsker har sine stats og evner og alt sånn som er vanlig i typiske rollespill. Du kan kjøpe våpen og spells, ha allierte hjelpere og ting som bringer lykke og så videre.

 

Hele brettet består av forskjellige gater og steder, hvor det hver runde dukker opp nye porter til en annen dimensjon. Det dukker også opp monstre, som må drepes. Målet med spillet er å stenge porter og drepe monstre, og går det litt på trynet kommer "bossen". Han er som regel en nasty bastard, men det pleier å gå an å slå ham til slutt. Da har dere vunnet.

 

Litt vanskelig å forklare kort, men det er i hvert fall veldig gøy og engasjerende, og kan godt vare i mange timer. :)

Lenke til kommentar

Arkham Horror er artig... men man bør sette av noen timer til det. Har spilt det noen ganger, og det hender at vi ikke blir ferdige før en eller flere må gå for å rekke siste t-banen/trikken/whatever hjem :)

 

Jeg var veldig skeptisk første gangen jeg sa ja til å bli med å spille det. Brettspill, liksom? Er ikke det kjedelig da? Jeg endret mening drastisk etter bare å ha spilt litt.

 

Jeg har enda ikke lært meg alle regler og muligheter i spillet, men et par av de jeg spiller med er ganske drevne. Også finnes det visstnok en del tilleggsgreier man kan kjøpe til spillet om man blir lei av "standardoppsettet".

Lenke til kommentar

Ja, det tar lang tid å bli kjent med Arkam Horror. Jeg har spilt det mange ganger nå, og de jeg spiller med har spilt det en hel haug av ganger, men vi sitter fortsatt med regelboka og blar opp for det aller meste, hehe.

 

Vi har også kjøpt sånne ekstragreier man kan ha med. Da får du et enda større brett, flere forskjellige etterforskere å velge mellom, flere items, og flere av alt, egentlig. Expansion. Veldig bra, men da tar det desto lengre tid, gjerne. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...