Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[LØST]Finner ikke lydkort.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Edit, awesom-o kanskje du har rett, så nu det var Creative Labs, men det er litt rart det er SoundMAX Audio Driver på Asus siden!

 

Det var litt merkelig at du fikk den feil meldingen, du har xp-sp3, og du sa tidligere at det var 32-bit, så når du velger WinXP i Download, så skal du få rett driver.

 

Men for sikkerhets skyld, kopier og lim inn "C:\Programfiler\Fellesfiler\Microsoft Shared\MSInfo\msinfo32.exe" i kjør, og post et bilde av Systeminformasjon.

Endret av ask99
Lenke til kommentar
Lyd = Does not support this operating system. 518199.jpeg

 

Høyre klikk driverfilen, velg egenskaper/propreties. Gå så til mappen compability, velg kjør som Windows XX (ditt operativsystem). Mistenker det kan være SP3 som gjør det.

 

Nå kjører jeg Windows 7. Jeg har fått installert vista/XP drivere på Win 7 med denne fremgangs måten(og de fungerer utmerket). Du får teste :)

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Den er til begge "XP/Vista OG Windows 64bit XP/Vista.

 

Nu virker det som driver ikke finner lydkort, har du enda gult spørsmålstegn i Enhetsbehandling?

 

Har sjekket litt rundt, ser ut til at flere har dette problemet. Du må innstallere soundmax og driverene for tilleggs kortet. Sjekk denne siden, se om du finner noe der som kan hjelpe deg:

 

http://www.sevenforums.com/sound-audio/190...emefx-x-fi.html

Lenke til kommentar
Har du installert 2000/XP/2003 HD Audio Patch, den du har lastet ned.

 

Er 5 forskjellige .exe filer, og får ikke kjørt av noen av dem :/

 

Den er til begge "XP/Vista OG Windows 64bit XP/Vista.

 

Nu virker det som driver ikke finner lydkort, har du enda gult spørsmålstegn i Enhetsbehandling?

 

Har sjekket litt rundt, ser ut til at flere har dette problemet. Du må innstallere soundmax og driverene for tilleggs kortet. Sjekk denne siden, se om du finner noe der som kan hjelpe deg:

 

http://www.sevenforums.com/sound-audio/190...emefx-x-fi.html

 

Takker :) Kan jeg bruke de driverne han ene på slutten av tråden har lenket til?

Lenke til kommentar

En annen ting som kan gjøre dette.. Er ikke sikker her, men mener at disse portene er intern 'USB' for og si det slik. Mye brukt på bærbare pc. DVS, visst du satt korter FØRST i feil port, så innstallerte driver(uten at maskinen så kortet), kan dette gjøre slik at det ikke vil fungere uansett hva du gjør. Alt må startes fra nytt. Det vil si, du må gå inn i system manager, velge REMOVE/Fjern. Avistallere alt som har med lyd/lydkort og gjøre. Slå av PC, så fysisk fjerne kortet. Kjør så opp maskinen, og slå den av igjen. PnP vil da oppdatere det som er nødvendig.

 

Så sett inn kortet igjen, følg det vanlige prosedyren med innstallering av ny HW.

 

Jeg nemner dette fordi det har løst tilsvarene problemer for meg mange ganger. Noen komponenter krever at driver, hw etc installeres i riktig rekkefølge for at det skal fungere. Gjøred det feil MÅ alt fjernes, så startes på nytt. I de verste tilfellene jeg har vært med på(USB WLAN) måtte OS reinstaleres. Høres utrolig ut, men sant. Håper du slipper dette.

 

Forsatt lykke til.

Lenke til kommentar

Ser jeg valgte feil driver, det kan hende du finner 2000/XP/2003 HD Audio Patch til xpsp3 i Windows update, under egendefinert!

 

Hvis du ikke finner den, eller det ikke går å installere, kan du prøve det som står i Follow this guide to install Microsoft (UAA) High Definition Audio class (kb888111) on Windows XP SP3 :, og prøve kb888111xpsp2 på nytt igjen.

Endret av ask99
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...