Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[LØST]Finner ikke lydkort.


Anbefalte innlegg

Hei, nettopp gått til innkjøp av et nytt hovedkort (Asus Maximus Formula II) og med kortet fulgte det med et lydkort.

 

Vanligvis skal jo maskinen finne lydkortet, men den finner det ikke i det hele tatt. Prøver å installere drivere og da får den ikke installert de valgte driverne nettopp fordi den ikke finner lydkortet.

 

Litt kjedelig, har ikke hatt lyd på pc'en i 2 måneder nå.

Endret av Hansen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det xp du har, hvis ja, så ligger den driveren under Utilities i download, Microsoft Windows 2000/XP/2003 HD Audio Patch KB888111

 

Men det første du skal gjøre, er å installere chipset driver!

 

Edit, og lukk også program som normalt bruker lyd driver, feks. spill, media playere!

Endret av ask99
Lenke til kommentar

Funker ikke. Prøvde med et annet lydkort også, fungerer fortsatt ikke, finner ikke engang lydkortet i hardware lista... Og ja, skjønte ikke helt hva du mente med "så ligger den driveren under Utilities i download, Microsoft Windows 2000/XP/2003 HD Audio Patch KB888111" , takker for all hjelp jeg har fått av deg!

Endret av Hansen
Lenke til kommentar

Måtte rømme på lørdag, hvordan går det, fremdeles ikke lyd?

 

Du må informere om hvilket operativsystem du har, installerte du chipset driver?

 

Hvilken pci-slott prøvde du det andre lydkortet i?

 

Alle drivere du trenger, ligger på den Asus siden, eller på cd som fulgte med hovedkort. Så også at du ikke hadde oppdatert windows, noe du burde gjøre!

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg ville sjekket at du har nyeste bios-versjon. Deretter har jeg ville lett i biosen for å dobbeltsjekke at ikke slotten som kortet skal i eller selve lydkortet er disablet. Kan være det med noen onboard devices.

 

Jeg ville så ha avinstallert alle gamle drivere (hvis du fikk til å installere de tidligere). En reboot av maskina er vel å anbefale etter dette. Når maskina kommer opp igjen har jeg villet tatt frem manualen og fulgt den steg for steg for å finne ut hvor prosessen feiler. Jeg har ikke dette HK selv så jeg vet ikke om det også skal kobles på noen ledninger av noe slag til lydkortet?

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Du må bare bruke det orginale lydkortet i den svarte pci-slotten, jeg trur ikke du gjør dette i rett rekkefølge. Installer først chipset driver,Intel Chipset Software Installation Utility

 

Merket feil driver, så jeg fjenet bilde!!

 

Deretter Microsoft Windows 2000/XP/2003 HD Audio Patch KB888111 driver

 

517729.jpeg

 

Og til slutt Audio driver, SoundMAX AD1988B Audio Driver V5.10.01.6310 for Windows XP/64bit XP.(WHQL)

Endret av ask99
Lenke til kommentar

Satt inn kortet idag morges på en bedre måte og når jeg skrudde på pc'en fant den kortet(står i gul spørsmålstegn). Når jeg prøver å installere chipset driveren får jeg en feilmelding om at "This computer does not meet the minimum requirements required for installing this software."

 

Får heller ikke kjørt av Audio Patchen.

 

Uansett takker jeg for at du holder ut med meg og min håpløse maskin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...