Gå til innhold

[Løst]Gaming PC til 22-24 000,- inkl. Skjerm

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg ville absolutt ha ventet. Hva kan være verre enn å bruke 6k på skjermkort, for å så finne ut at Nvidias alternativ er bedre. Så sitter du der misfornøyd med en pc til 24.000 kr :)

Mulig "gt3000" ikke er bedre enn 5870, men da er du hvertfall sikker.

Ja vent 10 år, det er det beste. Da er det kommet et skjermkort som er enda bedre!

Skal man hele tiden vente, så får man aldri kjøpt noe som helst. Kjøp når man "trenger" det.

Jeg snakker ikke om 10 år, men litt over en måned, når man først kjøper en pc som skal holde i mange år synes ikke jeg det er urimelig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tusen takk får alle tilbakemeldinger !

Jeg var redd får at ingen skulle svare ettersom jeg merket posten "løst" får noen dager siden, derfor er jeg ekstra glad får å få tilbakemeldinger nå ! Tusen takk :D

Det er mange kloke ord her, ja ! Jeg er enig med deg Nizzen, at om man alltid skal vente på det nyeste og beste ender man opp med å aldri kjøpe PC. Men, dette er også et litt spesielt tilfelle. For det første så er det snakk om 6000 kroner her, og det er mye ! (Ihvertfall for meg) Når det er snakk om så mye penger er jeg villig til å vente litt ekstra. Det er muligens fordi jeg hadde blitt helt ubeskrivelig irritert på meg selv om jeg hadde funnet ut at om jeg hadde ventet 2-3 uker lengre, kunne jeg kjøpt noe mye bedre til samme pris. (Dette er selvfølgelig spekulasjoner, ettersom vi ikke vet hvor kraftig GT300 kommer til å bli) Men en ting vet jeg, og det er at det ville være utrolig dumt av Nvidia om de ikke slipper GT300 før jul. Hver dag taper de flere og flere kunder som kjøper kort som HD5870 istedet, og dette er de klar over !

Jeg tror jeg kommer til å ende opp med å kjøpe et "passe bra" grafikkort nå, får senere å bytte det ut når de nye "releasene" har kommet ! Høres det ut som en bra ide? Er det noen billig og bra kort som dere kan anbefale? :D

Hvis dere er uenige med meg, setter jeg stor pris på om dere vil begrunne hvorfor dere er det og hva dere ville gjort istedet ;)

Takk !

Skrevet

Du kan for eksempel gå for radeon 4870 til under 1000-lappen bare for å ha noe som kan dra de fleste spill greit. Dette vil klare å selge for nesten like høy pris om det skjer før jul, så du vil ikke gå med så mye tap.

Hovedkort på socket 1366 gir velig lik ytelse. Eneste grunnen for å velge et dyrere er at det har funksjoner et billigere ikke har. Eventuelt på grunn av overklokkingsegenskaper. Dette regner jeg med du har vurdert nøye, da 700 kr mer sansynligvis bare gir 6 FPS mer ...

I forhold til minne trenger du ikke gå for 1833MHz - du vil ikke oppleve noen reell ytelsesøkning Se test hos Tomshardware

1333MHz på skarpe tmings gir absolutt mest for pengene da ytelsen er identisk med 1600 og raskere minne.....

Jeg ville satset på å bygge maskin nå og komplettere litt senere på høsten når komponenten du ønsker blir mer tilgjengelige. Husk å lese SSD-tråden om oppsett i forhold til RAID / ACHI i BIOS slik at du får optimalisert før installasjon.

Skrevet

Takk får rask og detaljert tilbakemelding !

Grafikkort

Angående HD 4870 kortet. Hvilket av dem burde jeg gå for? Fra hvilket selskap, xfx, sapphire, Asus? Og burde jeg gå for det med 512mb minne eller det med 1g? En link til nettbutikken som selger det er gledelig motatt ;)

Hovedkort

Jeg har sett mye på hovedkort, men har ikke så mye peiling på akkurat det. Jeg har forløpig valgt å gå for et Asus P6T Deluxe v2. Jeg vet ikke om det er det beste valget, men etter det jeg har lest er det b.la. brukervennlig, enkel og god overclocking, med god ytelse. Har også vurdert EVGA x58, men jeg så noen tester der P6T Deluxe v2 kom mye bedre ut.

RAM hastighet

Dette visste jeg ikke. Skal vurdere det, kommer hvertfall til å steppe ned til 1600mhz da, men vet ikke om jeg føler meg komfortable med å endre hastighet på minne.

Skrevet

Jeg har et lite spørsmål til:

Jeg har tenkt å montere en Delta 120mm FFB1212EHE vifte i bunnen av Corsair 800D får å sikre god air flow, men jeg kan ikke finne en eneste norsk nettbutikk som selger disse viftene :(

Kan noen fortelle meg om det finnes noen, hvis ikke, hvor burde jeg bestille den?

Skrevet

Hei igjen !

Jeg har fortsatt ikke funnet en butikk som selger Delta 120mm FFB1212EHE viftene så jeg tror jeg ender opp med å kjøpe 4x Scythe s-flex vifter i stedet. Tror dere disse er kraftige nok til å lage nok air flow i en Corsair 800D. Men jeg hadde satt pris på litt tilbakemeldinger om hvilket HD4870 kort jeg burde velge? ;)

Skrevet (endret)

Bra oppsett, men jeg peronlig ville ha brukt gtx 295 skjermkort oppmot Asus Rampage Extreme II. Corsair 1000 w er et meget bra valg... p.g.a husk at ditt innhold krever myyye watt

Mitt System

Kabinett:

Antec Twelve Hundred Big Tower Sort Vifter: 3x 120mm Front, 1x 120mm Topp, 2x 120mm Bak, Blå LEDs, Vindu

Powersupply:

Corsair HX 1000W PSU ATX 12V V2.2, 80 Plus, Modular, 6x 6+2-pin PCIe, 12x SATA, 140mm Vifte

Hovedkort:

ASUS Rampage II Extreme, X58 Socket-1366, DDR3, ATX, SLI&CrossFireX, 3xPCI-Ex(2.0)x16

Prosessor:

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-950 1366, 3.066GHz, QuickPath 4.8GTs, 4x 256KB

Watercooler:

Corsair H50 Hydro Series Water CPU Cooler Support intel socket 1366, 775, 120mm Fan

Minne:

Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 12GB CL9 Kit w/3x 2GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, for Core i7

Skjermkort:

Gainward GeForce GTX 295 1792MB PhysX PCI-Express 2.0, 2xDVI, HDCP, HDMI, Core 240x2, 55nm.

Harddisk 1:

Western Digital VelociRaptor 150GB, 10000RPM, SATA, 3 Gb/s, 16MB – Hardisk 1

Harddisk 2:

Seagate Barracuda® 7200.12 1TB SATA 3.0Gb/s, 32MB, 7200RPM – Hardisk 2

Kortleser:

USB2 multikortleser 3.5" sort for CF I/II,MMC,RS MMC,MMC Plus,SD,SDHC,miniSD,microSD,MS (Pro, Duo)

Burner:

Lite-On Blu-Ray Writer DH-2B1S-15C Blu-Ray/DVD Writer, Sata, 2x, Bulk

Endret av cyclo
Fjernet unødvendig sitat
Skrevet

Takk får svar!

Midlertidig grafikkort

Da ender jeg opp med et Sapphire Radeon HD 4870 1GB GDDR5 intill jeg videre. Så ser jeg hva Nvidia har på lager før jeg bestemmer meg ! :D

Fint system du har Dynapert ! Jeg er ikke helt enig i å velge et 295gtx kort nå. Det er to grunner til det: Nvidia har et nytt kort rett rundt hjørnet, som kommer til å være bedre enn 295gtx, og det kommer også til å resultere til at 295gtx vil falle i pris. Det andre er at 295gtx ikke støtter dx11 og det er derfor ikke det jeg ville kalt, fremtidsrettet. Dx11 har kanskje ikke en stor betydning nå, ettersom det bare er et fåtall spill som støtter det, men det vil ha en stor betydning om ikke lenge ;)

• 2 måneder senere...
Skrevet
Fan Controller

Det høres ut som en god ide å koble to og to vifter sammen, men jeg er usikker på hvordan man gjør dette og hvilke kabler som skal til?

Jeg bruker en splitter til dette med to vifter i samme slot.

Jeg har denne:

Deltaco viftesplitter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...