evero* 0 Report post Posted May 22, 2003 Jeg har et problem med premiere... jeg importerer noen filmklipp jeg skal bruke, men når jeg setter de inn på timeline'en må de rendres... dette er vel ikke normalt? klippene er i avi format, standard dv størrelse og lyd, og tatt opp med vanlig dv-kamera kan det ha noe å si at filene er importert med et dv500 kort som ikke er i denne pc'en? noen som har innspill? Carl Quote Share this post Link to post
froggyler 8 Report post Posted May 23, 2003 Har du satt project settings lik det du skal importere ? Quote Share this post Link to post
Daggad 0 Report post Posted May 23, 2003 Ja det har med kortet å gjøre. Da har du ikke pinnacles codec, og alt må rendres for å endre dette til MS directshow. Quote Share this post Link to post
evero* 0 Report post Posted May 23, 2003 takk for hjelp, jeg hadde tabbet meg ut på project settings, startet project med ntsc istedet for pal... funket etter dette, er litt newbie =) tror det med dv500 og "spesiell avi" gjelder når man eksporterer filmen til avi etter redigering og ikke import fra kamera Quote Share this post Link to post