Gå til innhold

DisplayPort adaptere til bilderørs-tv!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt å kjøpe en bærbar som kun har DisplayPort (ikke mini-display slik mac har). Hvordan kobler jeg denne best til min gamle bilderørs-tv? Den har s-video, scart og kompositt.

Er det mulig jeg må koble sammen en hel adapter-kjede? Fra DP til vga til s-video typ? Eller? Er det mulig i det hele tatt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

DisplayPort er en heldigital overføring som ikke i seg selv er kompatibel med noen andre overføringsstandarder, og det er derfor svært vanskelig å skaffe "overgang" fra DisplayPort til noe annet for en standard DisplayPort. Jeg vil tro at noen skjermkort kan konfigureres til å bruke den fysiske DisplayPort-porten i kombinasjon med et adapter til å produsere f.eks HDMI/DVI, men det hjelper da ikke deg noe. Kan se ut som at man kan plukke VGA ut fra DisplayPort fra enkeltpinner slik som DVI-I, men VGA i seg selv kan ikke enkelt konverteres til S-Video eller lignende.

Det greieste er nok å sjekke hva specsene til PCen sier, fordi det kan være spesielle løsninger for formålet hvor spesielle adaptre kan brukes.

Endret av gxi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...