Gå til innhold

Fire nye Imac-modeller


Anbefalte innlegg

Macmini.

 

Jeg synes den nye macmini pakka med osx server virker veldig lokkende. Det er jo ganske så fine maskiner dette og med server oset synes jeg det blir en veldig bra deal.

 

Spesifikasjoner

2.53 GHz Intel Core 2 Duo

4 GB RAM

2 stk 500 GB Harddisker

NVIDIA GeForce 9400M graphics

 

Mac mini Server koster 7990 kroner i Apple Store med Mac OS X Server inkludert i prisen.

OS X Server alene koster 4490 kroner.

 

Jeg har ikke noe erfaring med osx server, men jeg synes muligheten for time maskin og ical server virker veldig lokkende. Også har man jo det vanlige fil/webserver.

 

Er det noen som vil dele noe av erfaringen med osx server i forhold til linux server. Opensuse, clarkconnect.

 

Espen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pluss:

- Enkelt å sette opp.

- Kan bruke det meste av *nix programvare.

- Stille

 

Minus:

- Utvidelse av kapasitet må skje gjennom USB/FW disker

- Pris - mest fordi det i realiteten er overkill på hardware.

 

Personlig ville jeg nok valgt å bygge selv, og brukt Amahi Home Server eller Openfiler. Man ville uten tvil få et glimrende oppsett til halve prisen. Amahi Home Server har ical-server, backup (ala Time Machine) osv.

Lenke til kommentar
Pluss:

- Enkelt å sette opp.

- Kan bruke det meste av *nix programvare.

- Stille

 

Minus:

- Utvidelse av kapasitet må skje gjennom USB/FW disker

- Pris - mest fordi det i realiteten er overkill på hardware.

 

Personlig ville jeg nok valgt å bygge selv, og brukt Amahi Home Server eller Openfiler. Man ville uten tvil få et glimrende oppsett til halve prisen. Amahi Home Server har ical-server, backup (ala Time Machine) osv.

Ikke om du tar med oppløsningen på skjermen

Lenke til kommentar

Kanskje lurt å lese hva som svares på, nemlig bruk av Mac Mini som "filserver" med mer. Da med OSX Server. Skjermoppløsning er ikke relevant på en "server" og Mac Mini har ingen skjerm.

 

Så beklageligvis er du så til de grader på bærtur at du burde ha latt være å skrive noe som helst.

 

Og det er normal skikk at man ikke quoter foregående innlegg om man svarer på dette. Man skal heller ikke quote mer enn nødvendig.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...