Gå til innhold

rett på skifttillegg når jeg er sykemeldt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Feil!!!

 

sykelønn skal regnes ut i fra de siste mnd lønn...

 

 

feks de tre siste. snitt av disse er sykepengegrunlaget.. inkl skifttilleg og overtid...

 

har det svart på hvitt fra nav.. etter en heftig krangel.

 

min arbeidsgiver måtte snu på dette da de trodde det var grunnlønn som skulle brukes.

 

 

 

selfølgelig skal du ha inkludert skifttillegget da det er en normal arbeidstid for deg..

 

det skal du da også ha når det er arb giver som utbetaler sykepenger..

Lenke til kommentar
Feil!!!

 

sykelønn skal regnes ut i fra de siste mnd lønn...

 

 

feks de tre siste. snitt av disse er sykepengegrunlaget.. inkl skifttilleg og overtid...

 

har det svart på hvitt fra nav.. etter en heftig krangel.

 

min arbeidsgiver måtte snu på dette da de trodde det var grunnlønn som skulle brukes.

 

 

 

selfølgelig skal du ha inkludert skifttillegget da det er en normal arbeidstid for deg..

 

det skal du da også ha når det er arb giver som utbetaler sykepenger..

<<<<<<

du vet vel ikke hvor jeg kan få tak i det som du har svart på hvitt, uten å måtte krangle meg til det ? :)

 

Seph

Lenke til kommentar

Det er arbeidsgiveren+økonomisjefen min som nekter meg det nå.

Jeg har fått det tidligere når jeg har vert syk, men nå har de liksom snudd...

Vi jobber også skift kveld/dag annenhver uke.

 

Må ringe nav i morra tror jeg, kan ikke godta 1000 kr mindre i mnd bare forde de plutselig har blitt vrange,

 

Seph

Lenke til kommentar

Du har ikke krav på skifttillegg når du er sykemeldt nei, da blir det kun regnet utifra grunnlønnen.. Var ihvertfall sånn når jeg jobbet i forrige jobben via Proffice, men det talentløse firmaet der ga meg feil og forsinket lønn hver eneste måned i 1år i tillegg til å prøve å lure seg unna å betale lønn på helligdager, så skulle ikke forundre meg om de har svindlet meg for en del skifttillegg også!

Lenke til kommentar
http://www.lovdata.no/all/tl-19970228-019-022.html#8-28
§ 8-29. Arten av inntekt som utgjør den aktuelle ukeinntekten

 

Lønnsinntekt og andre godtgjørelser som er resultat av arbeidstakerens egen arbeidsinnsats tas med når den aktuelle ukeinntekten skal beregnes. Tillegg for ubekvem arbeidstid og ulempetillegg for spesielle arbeidsforhold regnes med.

snakka med nav nå, og de henviste meg til samme paragraf... så takk.. får håpe jeg får de pengene jeg har krav på da.

 

seph

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...