Gå til innhold

Kjøp av varer i USA - frakt Jetcarrier - Regnestykke?


Anbefalte innlegg

Jeg har forstått det slik at når jeg kjøper en ting fra utlandet så må jeg betale mva på frakt og tingens kjøpsum.

Men når jeg bruker jetcarrier som fortoller varene og oppgir fraktkostnader (inkl. det meste); så er mitt spm. Må jeg også betale MVA på frakten til jetcarrier?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har forstått det slik at når jeg kjøper en ting fra utlandet så må jeg betale mva på frakt og tingens kjøpsum.

Men når jeg bruker jetcarrier som fortoller varene og oppgir fraktkostnader (inkl. det meste); så er mitt spm. Må jeg også betale MVA på frakten til jetcarrier?

 

Det er litt uklart hva du mener. Prisene til JetCarrier, for frakt fra USA til Norge, og videre til deg er mva-fritt, så lenge det er sendt på fly, med innenlands frakt inkludert i prisen. Sjøfrakt har jeg aldri prøvd, der kommer frakt fra Tistedal til adressat utenom, og da sannsynligvis med mva på denne.

 

Om spørsmålet er om du skal oppgi verdien av frakten innenlands i USA til JetCarrier så det blir beregnet mva på denne, i tillegg til selve varens verdi, så er svaret nei. (kilde)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Når du booker inn en sending hos Jetcarrier, oppgir du varen(e)s pris uten innlandsfrakt i USA. Jetcarrier beregner derfor kun moms av varens verdi. Du skal ikke betale mer moms utover det du blir fakturert for fra Jetcarrier. Dette gjelder også sjøfrakt, du kan velge å hente varen selv i Tistedal, eller få det hjemkjørt for et pristillegg på frakt, dette pristillegget blir som oftest utregnet på samme fakturaen du får fra Jetcarrier om moms etc, så du kun betaler alt under ett. Om du heller vil hente varen selv i Tistedal, kan du avtale med Jetcarrier om dette på forhånd, og du slipper da dette ekstratillegget på regningen.

 

Har selv veldig god og lang erfaring med Jetcarrier og kan anbefale dem på det varmeste :)

Endret av InfectedMushroom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...