lockdog Skrevet 19. oktober 2009 Skrevet 19. oktober 2009 Spørsmål angående ribbons i Microsoft Office 2007. På jobb har vi en Add-In som legger seg først i stede for Home. Dette er standard ribbon, og hver gang man hopper ut av en tabell eller bilde, så kommer man tilbake til denne ribbonen. Ved klage til IT fikk jeg svar tilbake at: This decision has been taken on XXXX management level.This shall be standard for all XXXX worldwide to make sure that all documents produced will be XXXX. Problemet mitt er bare at jeg kun bruker en av funksjonene i denne add-in'en, og det veldig skjelden. Så å fjerne den er ikke aktuellt. Men er det noen måte å endre rekkefølge på ribbons? Add-In blir oppdatert fra en server hver gang jeg starter office, så endre på den vil nok ikke være mulig.
Harald Staff Skrevet 25. oktober 2009 Skrevet 25. oktober 2009 Det er ingen innebygget måte å endre rekkefølge i Ribbon (det kommer i Office 2010 hvis jeg forstår ryktene rett). Siden din IT-avdeling overstyrer deg på en eller annen måte, er det vanskelig å vite om du kan overstyre det igjen og hvordan. Det er fullt mulig med kunnskaper og spesialverktøy å erstatte Ribbon med en egen skreddersydd variant. Men kanskje må du gjøre det hver gang IT har bøllet med deg, og som sagt, vi kjenner ikke detaljene om hvordan det skjer. Beste hilsen Harald
kjeklulf Skrevet 26. oktober 2009 Skrevet 26. oktober 2009 Det stemmer at det er enkelt å endre rekkefølgen på Ribbon i 2010. Denne saken her bør TS ikke begynne å fikse på selv. Antakelig vil den bare bli resatt neste gang du logger inn.
lockdog Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter Skrevet 26. oktober 2009 Det stemmer at det er enkelt å endre rekkefølgen på Ribbon i 2010. Denne saken her bør TS ikke begynne å fikse på selv. Hvorfor ikke? Antakelig vil den bare bli resatt neste gang du logger inn. Det er godt mulig, men det skader ikke å prøve. Men om ingen vet hvordan dette kan gjøres, så må jeg vel bare leve med det da
Harald Staff Skrevet 26. oktober 2009 Skrevet 26. oktober 2009 Jeg skal si det en gang til: Det er umulig å løse dette uten å vite rimelig nøyaktig HVA it-avdelingen din gjør. Dette handler ikke om hva vi ikke vet, men om hva du ikke forteller oss.
HiSpeed Skrevet 29. oktober 2009 Skrevet 29. oktober 2009 Personlig så er det første gang jeg hører at en ny kategori/fane legges først på bandet. Normalt legges alle "Add-in" på en egen kategori, som heter Tillegg eller et annet navn definert av utvikler, sist på båndet. Hvis IT-avdelingen har sagt at der er slik det skal være så blir det nok slik.
Harald Staff Skrevet 29. oktober 2009 Skrevet 29. oktober 2009 Å nei, man kan gjøre virkelig allverdens. "Tillegg" er en menyerstatning, en kompatibilitetsmodus som fanger opp det som er skrevet for menyer som ikke er der lenger. Denne handler om Excel, men jeg har brukt samme metoder og verktøy i Word: http://www.rondebruin.nl/ribbon.htm og påfølgende lenkede sider. Beste hilsen Harald
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå