Gå til innhold

Datamaskinen skrur seg av...


Anbefalte innlegg

Når maskinen har stått på i rundt 10 minutter skrur den seg plutselig av og vil ikke skru seg på før etter 30 min, eller hvis jeg drar ut strømledningen og holden den ute i et par sekunder, så setter den inn igjen.

 

* Jeg tviler på at det er Windows, siden dette skjer i Linux og mens jeg kjører Memtest86

* Tviler på at det er varmen, CPU'en er aldri over 59 C og case tempen er rundt 36 C, dette kan også skje mens CPU'en er 51 C.

* Trur heller ikke det er PSU'en, fordi et rødt lys på hovedkortet lyser når den slås av. Og dette slokker hvis jeg drar ut strømledningen.

* Kan være RAM'en men Memtest86 kom til 100% en gang og fant 0 feil, deretter skudde den seg av...

 

PC speccs:

AMD Thunderbird 1.4Ghz

AOpen AK73(A)Pro

256 SDRAM

300W PSU

Soundblaster live! 1024

3Com 10/100 etellerannet

GeForce 3 Ti200

 

Noen som har vært borti noe lignende? eller vet hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sorry for at jeg ikke kan hjelpe deg. Men jeg har nøyatkig samme problem selv.

 

*Jeg kan heller ikke slå på pc'en uten å ta ut kontakten og ta av PSU, for så og ta de på igjen.

*Det er ikke varme. Jeg har støvsuget alle viftene for støv, resetta BIOS (tat ut HK'batteriet eller hva det nå heter slik at all overklokking forsvinner og alt blir satt til default.)

*Det er ikke PSU ettersom jeg har klokket ned minne og cpu til default + at jeg har tatt ut DVD-spilleren.

*Det er sikkert ikke windows siden der skjer på linux hos han som laget tråden

 

Pc'en har fungert prikkfritt i mange mnd'er, men plutselig klikket den.

 

Beklager igjen for at jeg ikke har noen svar på løsningen, men du fikk vel en bekreftelse på noen ting.. som meg :)

Lenke til kommentar

Pcen min låste seg aldri slik som Paasan sin.

Men jeg har hatt samme problem som En Tiger: Hadde en K6-2 500 mhz + et EPoX MVP3G HK på en 145W PSU, og mine undersøkelser tyda på at det var HK'et sin feil. Da jeg hadde bytta PSU til en på 230W, vedvarte problemet.. Fant egentlig aldri ut hva som var galt.. :roll:

Lenke til kommentar
Sorry for at jeg ikke kan hjelpe deg. Men jeg har nøyatkig samme problem selv.

 

*Jeg kan heller ikke slå på pc'en uten å ta ut kontakten og ta av PSU, for så og ta de på igjen.

*Det er ikke varme. Jeg har støvsuget alle viftene for støv, resetta BIOS (tat ut HK'batteriet eller hva det nå heter slik at all overklokking forsvinner og alt blir satt til default.)

*Det er ikke PSU ettersom jeg har klokket ned minne og cpu til default + at jeg har tatt ut DVD-spilleren.  

*Det er sikkert ikke windows siden der skjer på linux hos han som laget tråden

 

Pc'en har fungert prikkfritt i mange mnd'er, men plutselig klikket den.

 

Beklager igjen for at jeg ikke har noen svar på løsningen, men du fikk vel en bekreftelse på noen ting.. som meg  :)

 

Er PSU'en din også 300W? det var en kar på et annet forum som sa det var alt for lite for min PC... Men skjønner ikke hvorfor den har fungert i snart et og et halvt år da...

Lenke til kommentar
Er PSU'en din også 300W? det var en kar på et annet forum som sa det var alt for lite for min PC... Men skjønner ikke hvorfor den har fungert i snart et og et halvt år da...

 

Tror ikke det er det at pc'en ikke får nok strøm. Har klokka den ned til default (noe som krever mindre strøm) og tatt ut diverse komponenter for å se om det var den. Men det hjalp ikke. Merkelig at det plutselig skjer ass.. :cry:

Lenke til kommentar
Er PSU'en din også 300W? det var en kar på et annet forum som sa det var alt for lite for min PC... Men skjønner ikke hvorfor den har fungert i snart et og et halvt år da...

 

Tror ikke det er det at pc'en ikke får nok strøm. Har klokka den ned til default (noe som krever mindre strøm) og tatt ut diverse komponenter for å se om det var den. Men det hjalp ikke. Merkelig at det plutselig skjer ass.. :cry:

 

Jeg har byttet PSU nå. Det ser ut til å virke igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...