Gå til innhold

Mine 10 favorittskuespillere


Anbefalte innlegg

Jeg starter fra bunnen og jobber meg opp mot den beste. Si hva du syns : )

 

Gary%20Cooper%202.jpg

Nr. 10: Gary Cooper, beste opptreden High Noon eller The Fountainhead.

 

 

600full-gene-hackman.jpg

Nr. 9: Gene Hackman, beste opptreden Scarecow, fulgt av The Conversation

 

 

louis-de-funes-31-07-1914-4-g.jpg

Nr. 8. Louis De Funes. Kanskje ikke den beste, men nå sa jeg jo favoritter og De Funes er definitivt den morsomste skuespilleren noen sinne. Beste opptreden Oscar, beste film Don't Look Now, We're Being Shot At og Delusion of Grandeur.

 

 

1984.jpg

Nr. 7. John Cazale. Tatt fra oss alt for tidlig! Han var fantastisk i alle sine 5 filmer (Godfather 1+2, Dog Day Afternoon, The Deer Hunter og The Conversation)

 

 

61824-004-8B45F158.jpg

Nr. 6. Jean-Paul Belmondo. Fantastisk skuespiller som klarer hver eneste sjanger. Beste opptreden Le Magnifique, fulgt av den surrealistiske Pierrot Le Fou.

 

 

casey_affleck_goes_noir_for_the_kind_one_320x320.jpg

Nr. 5. Casey Affleck. Han er fremdeles tidlig i karrieren sin, men har allerede gitt noen av de beste opptrednene noensinne. Beste opptreden The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford, fulgt av Gone Baby Gone.

 

 

Al-Pacino-al-pacino-81442_850_987.jpg

Nr. 4. Al Pacino. Står bak verdens beste opptreden i The Panic in Needle Park. Mange andre må nevnes også Scarecrow, The Godfather films, Serpico, Dog Day Afternoon, osv. osv. osv. Har fallt litt i det siste men.

 

 

Fonda,%20Henry_01.jpg

Nr. 3. Henry Fonda. Vi nærmer oss toppen nå ja. Blir nesten umulig å nevne denne karens beste men det må vell gjøres: The Grapes of Wrath, Once Upon a Time in the West, Fail-Safe, 12 Angry Men, You Only Live Once, Warlock, There Was a Crooked Man... JESUS, her ble det mange. Skulle vært flere!!! On Golden Pound har kanskje den beste opptredenen hans men filmen selv er ikke blant hans beste.

 

 

Robert_De_Niro_KVIFF_portrait.jpg

Nr. 2. Robert De Niro. For fantastisk for ord. Genial skuespiller som ennå har det i seg. Bevist med fjorårets What Just Happened. Hans beste opptredener inkluderer Raging Bull, Taxi Driver, The King of Comedy, The Deer Hunter, 1900, Midnight Run og Goodfellas selvfølgelig. Måtte nesten stoppe : (

 

 

Bogarde%20Dirk.jpg

Nr. 1. Sir Dirk Bogarde. Definitivt den beste skuespilleren noensinne. Kan få frem hver eneste følelse og få oss til å både hate og elske menneskene han spiller. Beste opptredner: The Servant, A Tale of Two Cities, The Night Porter, I'll Met By Moonlight og mange flere.

Endret av Crinderman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...