lando calrissian Skrevet 17. oktober 2009 Skrevet 17. oktober 2009 Hei! Jeg lurer på om det er mulig å bli lærling i sjøforsvaret som matros uten studiokompetanse? Jeg har bare gk byggfag og et år i lære men hoppet av fordi tømrer er noe jeg ikke ønsker å bli. Det er jo noe som heter full opplæring i bedrift der man tar skolegang underveis over fire år mener jeg. Jeg har et stort ønske om å bli matros og jobbe i sjøforsvaret. jeg har alle sikkerhetskurs og helseattester man trenger og har jobbet noen måneder på sjøen for havforskningsinstituttet og fått utmerkede attester og referanser. Problemet er at jeg var i hæren for noen år siden og var mg1`er i stormesk, men fikk en prolaps på vinterøvelse etter ca 8 måneder og ble dimmet av legen mot min egen vilje. Prolapsen er operert og jeg 100% frisk igjen. Er det noe mulighet for å komme inn igjen i i militæret/sjøforsvaret og så bli lærling i matrosfaget og ta skolegang underveis?
Whist1er Skrevet 17. oktober 2009 Skrevet 17. oktober 2009 Forsvarets Mediesenter burde kunne gi deg svar på det du lurer på. Telefon: 03003 Bli oppringt av respons- senteret - send SAMTALE til 1980 Mer kan du lese på denne siden om du ikke har vært der allerede.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå