Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

- Kabinettet er stort og enkelt å bygge/oppgradere i. Den har også god luftflyt og muligheter til flere vifter og vannkjøling om det skulle bli aktuelt. Største minussiden med kabinettet er at det ikke har filter for å holde støvet ute og det kan ikke kalles støysvakt.

 

- Kan ikke klage på skjermkortet. Men jeg ville kansje vurdert HD 5850 eller HD 5870 skjermkortet. Dette er en vurderingssak, GeForce GTX kortene har PhysX mens HD 5850/5870 kortene har nye DirectX 11 støtte. Dog er det bare tidsspørsmål før Radeon HD 5850/5870 kortene også får PhysX støtte, mens du må kjøpe et helt nytt nVidia kort om du vil ha DirectX 11 støtte. Med dette vil jeg si at HD 5850/5870 kortene er litt mer fremtidsrettet og bedre kjøp om du skal kjøpe ny Gaming PC på nåværende tidspunkt.

 

- 802.11n draft kan du enkelt si tilbyr større hastighet og lengere rekkevidde, i noen tilfeller også mer stabilt enn 802.11g nettverkskort. Prisen for et 802.11n draft nettverkskort er dog en del dyrere som du sikkert selv ser, så du får vurdere hva som er mest gunstig for deg. Først vurdere avstanden mellom din trådløse router og nettverkskortet, samt hvilken type og hvor tykke tak og veggene er. Har du til eksempel den trådløse routeren i samme rom eller rommet rett vedsiden, er det ikke så stort behov for 802.11n draft nettverkskort. Er derimot den trådløse routeren plassert i en større avstand fra nettverkskortet eller plasser som kan hindre signalet litt, er det en fordel med 802.11n draft nettverkskort. Min trådløse router er plassert i kjelleren og min PC er i 2're etasje, så for meg ga bytte til 802.11n draft nettverkskort et godt boost.

Du må også kontrollere om din trådløse router støtter 802.11n draft. Et 802.11n draft nettverkskort er bakoverkompatibelt, så det vil fungere uansett om routeren er g eller n. Dog om ikke routeren støtter 802.11n draft vil du ikke kunne utnytte potenialet til 802.11n draft, selv om du kjøper et 802.11n draft nettverkskort. Det samem gjelder også i motsatt rettning, om du har en router med 802.11n draft støtte og ikke et nettverkskort med 802.11n draft støtte.

 

- Som nevnt, trenger du også en trådløs router/modem for å kunne sende ut signalene til det trådløse nettverkskortet.

 

¤ Om du ikke har trådløs router fra før, er det mulig å kjøpe pakker med trådløs modem/router og nettverkskort.

http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:2032296

Vil du ha noe litt billigere, kan du vurdere disse to:

http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:2185551;pl:1

http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:2101822;pl:1

Dette blir da rundt regnet 800 kroner for både router og nettverkskort.

Jeg har selv Linksys nettvekrsadapter, og kan ikke si meg stort annnet enn fornøyd.

Lenke til kommentar

Den her er bra fra Netshop:

 

NetShop Free Intel 1156 PC-bygger

Konfigurer din egen maskin! /m Win7 Oppg

 

1 stk. NetShop 3 års PC garanti for stasjonære/kampanje modeller (På lager 20+)

1 stk. Produksjon og testing av PC stasjonær (På lager 100+)

1 stk. Lian Li PC8BSCANDV3, Miditower, Sort 100% aluminium (På lager 20+)

1 stk. MIST, 650W, avtagbare kabler, rev.4 - ATX 2.2, med kabel kit (På lager 100+)

1 stk. FOX+ QF P55A, LGA1156 DDR3, ATX, PCI-Ex(2.0)x16, (På lager 2)

1 stk. Intel Core i5 750 2,66Ghz Socket 1156 8MB, BOXED m/vifte CPU (På lager 11)

1 stk. OCZ DDR3 4 GB Value Memory Gold i5 2x2GB 1600MHz. (8-8-8-24) (På lager 10)

1 stk. Samsung 1 TB 7200RPM S-ATA2 32MB HD103UJ Spinpoint F1 (På lager 20+)

1 stk. Club3D HD4670 1 GB GDDR3 PCIe 2.0 ATI RV730 XT, GS750 MHz, 2xDVI,TV-out (Ubekreftet 19.10.2009)

1 stk. Sony DVD-brenner AD-7240S SATA RAM, sort bulk (På lager 20+)

1 stk. Microsoft Windows Vista Home Premium OEM Norsk versjon 64-bit med upg Windows 7 (Ubekreftet 22.10.2009)

1 stk. D-Link PCI trådløst nettverkskort 54 Mbps, Tri-mode dualband, ekstern ant. (På lager 5)

 

 

6 156,- 7 695,- (uten OS blir det 6600,-)

 

Dessverre får jeg ikke kjøpt uten skjermkort. HD4670 får du evt selge.

 

I tillegg kjøper du enten det her HD5850 til 2100,- evt HD5870 til 3000,- som du bare plugger inn.

Lenke til kommentar

Ok, takk for hjelpen :)

 

Men ser at det ikke er lydkort. Har ikke høytalere, skal spille med headset. Trenger jeg da lydkort?

 

Og hva betyr OEM versjon av operativsystem? Jeg velger 64 bit.

Og hvilket trådløst nettverk bør jeg ta??

 

En ting til. Har du en skjerm og anbefale??

 

Er skjermkortet bra nok til de fleste spill? Tenker på gta IV, crysis, wow og aoc?

 

Burde jeg gå for det til 3000, kan du legge ut link

Endret av Mazatuslasagne
Lenke til kommentar

Lydkort er integrert i Hovedkortet, og er i de aler fleste tilfeller mer enn bra nok.

Før var det slik at de integrerte lydkortene var av svært dårlig kvalitet, nå derimot er kvaliteten på lik linje med et vanlig lydkort du kan kjøpe utenom. For de lydfrelste finnes det dog bedre lydkort i form av Asus Xonar og Creative X-Fi. I ditt tilfelle er det høys sansynlig ikke nødvendig med ekstra lydkort, om du da ikke har et headsett av lignende type:

http://no.europe.creative.com/products/pro...975&listby=

 

OEM er versjonen du vanligvis kjøper sammen med ferdigkjøpte PCer, eller med maskinvare som behøves for å få en PC til å virke. OEM-versjonene kommer uten brukerstøtte fra Microsoft, men du får som oftest hjelp fra selger. OEM-versjonene er også som vi kaller det maskinbundet, det vil si at du ikke kan flytte en Windows med OEM lissens fra en maskin til en annen.

Windows OEM regler er som følger:

¤ En OEM-lisens er maskinbunden, den kan ikke flyttes til en annen maskin under noen omstendigheter

¤ Hvis man bytter ut et fungerende hovedkort, defineres dette som en ny maskin og en ny Windows OEM-lisens kreves

¤ Hvis man bytter ut et defekt hovedkort med et nytt hovedkort av samme merke og med tilsvarende spesifikasjoner som oppgitt av produsent, defineres det ikke som en ny maskin og ingen ny Windows-lisens kreves

¤ Man kan bytte øvrig hardware så mye man vil uten at det utløser behov for en ny OEM-lisens, men man vil etter en stund måtte reaktivere Windows.

 

Når det gjelder skjerm, kan du ta en titt her:

http://www.hardware.no/artikler/skjerm/4980

 

Når det gjelder skjermkort, er HD 5870 selvfølgelig bedre enn HD 5850.

Din lommebok får avgjøre hva du skal kjøpe.

Lenke til kommentar

Mitt oppsett er veeeldig stabilt, veldig kjølig, stor ytelse og selvfølgelig mye nytelse.

Se bort i fra tastatur og mus.

link: https://prisguiden.no/calc_waggon.p...aggon_id=104423

Finn deg noe rundt dette så gjør du et bra kjøp (du kan endre på skjermkort, ram(minnebrikker) og strømforsyning. Alt annet synes jeg du skal la stå, fordi det er en kjempe pc!

Husk det er med lydkort inne i hovedkortet

SSD disken er heller ikke så viktig, men få med deg en 1TB hard disk så holder du lenge.

Endret av Querke
Lenke til kommentar

Har satt sammen denne og fra netshop

 

Du har valgt følgende:

1 stk. NetShop 3 års PC garanti for stasjonære/kampanje modeller (På lager 20+)

1 stk. Produksjon og testing av PC stasjonær (På lager 100+)

1 stk. Lian Li PC8BSCANDV3, Miditower, Sort 100% aluminium (På lager 20+)

1 stk. MIST, 800W, avtagbare kabler Japanske kondensatorer, kabel kit inkl. (Ubekreftet 20.11.2009)

1 stk. ASUS P6T SE, X58, Socket-1366 DDR3, ATX, Firewire, GbLAN, 3xPCI-Ex(2.0 (På lager 18)

1 stk. Intel Core i7 920 2,66Ghz 8MB, BOXED m/vifte 4,8GT/sec CPU (På lager 20+)

1 stk. OCZ DDR3 6 GB Platinum LV Triple Channel PC3-12800 3x2048MB 1600MHz. (7.7.7.24) (På lager 6)

1 stk. Samsung 750 GB 7200RPM S-ATA2 32MB HD753LJ Spinpoint F1 (På lager 9)

1 stk. Club3D HD4670 1 GB GDDR3 PCIe 2.0 ATI RV730 XT, GS750 MHz, 2xDVI,TV-out (Ubekreftet 21.10.2009)

1 stk. Sony DVD-brenner AD-7240S SATA RAM, sort bulk (På lager 20+)

1 stk. Microsoft Windows Vista Home Premium OEM Norsk versjon 64-bit med upg Windows 7 (Ubekreftet 23.10.2009)

1 stk. Jensen Air:Link 83300 LongRange ExtremeN Trådløst 300 Mbps PCI-kort - 11n (På lager 5)

 

hvilken bør jeg ta?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...