Gå til innhold

ISO fil blir ikke like når man pakker de ut på en annen maskin?


ken8

Anbefalte innlegg

Jeg har en ISO fil som jeg har lastet ned. Når jeg pakker den ut på maskinen jeg lastet ned og innstallerer programmet så funker alt bra.

Hvis jeg tar over ISO fila med en minnepinne til en annen pc og pakker ut iso fila (WinRAR) så vil ikke setup.exe starte. Den starter litt også stopper den.

 

MEN hvis jeg flytter over den utpakka mappa fra pc'en som jeg lasta ned iso fila da funker alt bra og jeg får installert programmet.

Jeg har sjekket at fila er lik med HashCalc og både iso fila og setup.exe er lik, så jeg skjønner ikke hva som kan være galt.

 

Er det noen som har opplevd liknende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en ISO fil som jeg har lastet ned. Når jeg pakker den ut på maskinen jeg lastet ned og innstallerer programmet så funker alt bra.

Hvis jeg tar over ISO fila med en minnepinne til en annen pc og pakker ut iso fila (WinRAR) så vil ikke setup.exe starte. Den starter litt også stopper den.

 

MEN hvis jeg flytter over den utpakka mappa fra pc'en som jeg lasta ned iso fila da funker alt bra og jeg får installert programmet.

Jeg har sjekket at fila er lik med HashCalc og både iso fila og setup.exe er lik, så jeg skjønner ikke hva som kan være galt.

 

Er det noen som har opplevd liknende?

Bren ISO fila på CD/DVD

Lenke til kommentar

Er det noen mulighet for at jeg kan sjekke at mappen som er pakket ut på PC1 er lik mappen som er pakket ut på PC2? For når jeg pakker ut iso fila og kjører setup.exe så stopper det opp, så et eller annet sted blir det feil :)

 

Edit: Jeg har pakket ut fila med WinRAR 3.90 og med UltraISO uten at det hjalp. Jeg hadde håpet å slippe å brenne til CD :) Men det er jo en mulighet det også.

Endret av ken8
Lenke til kommentar
hm, testa PC2 for minnefeil? memtest86

Hadde ett lignendes problem for noen uker tilbake, fikk CRC error hele veien da jeg skulle pakke ut diverse filer. Problemet viste seg å være "ødelagte" brikker (les: flytta rundt på de til memtest ga de grønt lys).

Skal kjøre igang memtest senere i dag, kan jo være det som er feilen. Takk for innspill. Det skal også sies at dette er første fila jeg opplever noe slikt med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...