Gå til innhold

Lenovo win7 oppgradering - norsk versjon


Anbefalte innlegg

Kjøpte nylig en Lenovo G550 med Windows Vista Home Premuim. Skal bestille oppgradering til win7, men når jeg kommer så langt som til å velge språk for original Vista mangler norsk i oversikten. Tidligere i prosedyren har jeg kunnet velge at jeg bor i Norge. Noen som har erfaring med dette? Får man en ny lisenskode i tillegg til media, eller bruker man den fra Vista (antar ikke, siden oppgradering er avhengig av kjøpsdato).

 

Har forgjeves prøvd å finne måte å kontakte support på, ender bare opp på side som bare er for USA. Lenovo lager gode maskiner, kan det da være nødvendig å gjøre det umulig å kontakte support?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du ikke har norsk Vista på pcen din får du heller ikke oppgradert til norsk Windows 7.

Da snakker vi om direkte oppgradering.

 

Uavhengig av språk og om du f.eks hadde hatt XP kan du likevel oppgradere en aktivert Windows versjon til Windows 7, men da må du gjøre en ren installasjon, altså Windows formaterer harddisken din under installasjonen.

 

Så du får uansett benyttet deg av oppgraderings lisensen og DVD platen, men engelsk Vista = en ren installasjon for å få Windows 7.

 

Samme gjelder også om man går fra 32bit Vista til 63bit Windows 7. Lisensmessig kan du oppgradere, men du må gjøre en ren installasjon.

Lenke til kommentar
Kjøpte nylig en Lenovo G550 med Windows Vista Home Premuim. Skal bestille oppgradering til win7, men når jeg kommer så langt som til å velge språk for original Vista mangler norsk i oversikten.

Ringte support om dette nå, jeg var visst den første som rapporterte problemet. Det er ikke mulig å bestille oppgradering til Windows 7 for Lenovo levert med norsk Vista før de fikser tabellen på websiden...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...