Gå til innhold

Frisør - funker dette?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har ett spørsmål, jeg vet ikke, men har jo sett en del tøffe hårstiler. Å tenker: sånn hår har jeg lyst på!!

 

men hver eneste gang jeg klipper meg nesten, blir jeg nesten aldri fornøyd for frisørene klarer ikke å klippe meg sånn jeg vil ha det egentlig.

 

Dermed lurer jeg på, er det noen muligheter visst jeg tar med meg ett bilde av en frisyre jeg liker at de da ser bildet kan få til noe som kan ligne veldig eller ligne isåfall nesten helt?

 

I tillegg så hater jeg håret mitt også da, er altfor tykt og blir litt flokete å sånt også da. Hadde tynnere hår før, men merkelig nok er det blit tykkere.. noe som gjør det enda verre å ordne håret ned voks i å slikt.

 

Jeg har blondt hår. Jeg vet ikke, men visst folk på film og sånt kan få håret sitt noe sykt bra til, hvorfor skal ikke vi kunne det? så det må jo være mulig vel? men det er vel ingen muligheter hvor jeg kan få det til å bli en annen sånn type på håret. Min kompis har skikkelig flott hår, og det er blondt, men han har en annen type hår. Han får det liksom så lett til å ordne håret ved å bli tøff på håret også. Noe jeg sliter med å få skikkelig til.. Å har dere noen tips om hva jeg kan gjøre med det for å få det tøft. Jeg har ikke sånn skikkelig blondt/gult men en sånn blondfarge som en god del folk har visst dere skjønner hva jeg mener. Jeg har lyst å ta noen mørke striper i det, men er ikke sikker på hvordan det blir. Å håper ikke det blir stygt visst jeg en gang gjør det. Lyse striper eller slikt, det passer vel lite til meg når jeg er allerede blond vel?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke strip håret ditt. Du er ikke en tenåring på 90 tallet.

 

Å ha tykt hår er positivt, siden det gir deg muligheten til å få flere frisyrer, siden håret ditt kan tynnes ut av frisøren. Ta med bilde til neste klippetime og det vil sansyneligvis gå bedre. Vet ikke helt hvilken type frisyre du er ute etter, men jeg anbefaler deg å kjøpe noe skikkelig voks/paste og hårspray i tillegg til en god kam. Frisøren din kan vise deg hvordan du skal gjøre det selv.

Endret av thrice
Lenke til kommentar
Ikke strip håret ditt. Du er ikke en tenåring på 90 tallet.

 

Å ha tykt hår er positivt, siden det gir deg muligheten til å få flere frisyrer, siden håret ditt kan tynnes ut av frisøren. Ta med bilde til neste klippetime og det vil sansyneligvis gå bedre. Vet ikke helt hvilken type frisyre du er ute etter, men jeg anbefaler deg å kjøpe noe skikkelig voks/paste og hårspray i tillegg til en god kam. Frisøren din kan vise deg hvordan du skal gjøre det selv.

 

Okei takker, noen spesielle frisyrer du vet jenter liker? noe tøft? :D eller har ikke frisyren så mye å si for jenter? jeg tror nå den har litt og si

Lenke til kommentar

Å ikke stripe håret er da en dum ting å eliminere?!?!?

Striper du håret blir det lettere å ha med å gjøre. Tipper meg og deg har samme hår. Mitt er sånn utkjørt blondt, ganske tykt. Umulig å ha med å gjøre hvis det er lenge siden jeg var hos frisøren!

 

Jeg anbefaler denne siden. Har veldig lyst å å få denne sveisen. Den er jo bleika. Litt som Huseklepp :)

 

Men du må jo få en sveis som passer bra til hodet ditt. Er en tråd om det på siden jeg linket til. Det beste er at du er fornøyd, da blir jentene og det :thumbup:

Lenke til kommentar

Det finnes like mange preferanser som mennesker, men du blir nødt til å velge noe som passer fasongen på hodet ditt. Anbefaler deg å ta med 2-3 forskjellige frisyrer du liker, så kan frisøren si hva som passer deg best.

 

Bare hold deg unna disse.

http://www.askmen.com/fashion/fashiontip_4...women-hate.html

 

Hvis du vil gjøre noe med fargen ville jeg farget håret, og ikke bare stripet det. Men det er nå bare meg.

Endret av thrice
Lenke til kommentar
Å ikke stripe håret er da en dum ting å eliminere?!?!?

Striper du håret blir det lettere å ha med å gjøre. Tipper meg og deg har samme hår. Mitt er sånn utkjørt blondt, ganske tykt. Umulig å ha med å gjøre hvis det er lenge siden jeg var hos frisøren!

 

Jeg anbefaler denne siden. Har veldig lyst å å få denne sveisen. Den er jo bleika. Litt som Huseklepp :)

 

Men du må jo få en sveis som passer bra til hodet ditt. Er en tråd om det på siden jeg linket til. Det beste er at du er fornøyd, da blir jentene og det :thumbup:

 

Jepp :thumbup:

 

Hehe ja huseklepp har en tøff sveis, beckham og han daniel craig der også forsovet, men den daniel craig har er ikke akkurat noe for meg tror jeg, slik som han har tror jeg heller at jeg kanskje vil ha når jeg blir litt eldre. jeg er ganske ung nå. Uansett her er slik sveis jeg vil ha meg, men ser at han har ikke helt samme hårtype som jeg har, men er det mulig for frisørene å gjøre noe med det å tynne ut håret?

http://www2.pictures.gi.zimbio.com/Monte+C...vGdnYv-aral.jpg ser han har jo voks i håret å da blir det enda tøffere, men hva må jeg si til frisøren visst jeg vil ha sånn som det der? jeg har litt langt hår akkurat nå, men han på bildet der har også vet ikke helt men han virker litt mørkere inne i det blonde visst dere ser det, sånn har ikke jeg, men er veldig tøft, så hadde jeg fått noe som lignet veldig det ville jeg vært storfornøyd!:)

Lenke til kommentar
Han sitt hår har nok blitt bleika i sola tipper jeg. Det skjer, men ikke i kalde Norge på høsten ;)

 

Ta med bilde til frisøren. Det skal jeg neste gang, før første gang:) Holder på å oppdatere garderoben min og, så dette blir bra ! Si ifra åssen det gikk hos frisøren når du er ferdig !

 

aah akkurat, er en grunn til at jeg vil flytte til utlandet i noen år, hehe.

så du sier at han er nauturlig mørk i håret da eller?

 

skal ta med bilde ja. Du å må si ifra hvordan det gikk når du har vært der ;)

 

forresten vil noen hjelpe meg med å finne kanskje to alternativer til? nå vet dere sikkert sånn ca. hvilken frisyre jeg liker, noe lignende ville vært knall! Jeg er ikke helt sikker på hvilke folk som har noen lignende tøffe frisyrer som det der. Er jo gode eksempler det med huseklepp og beckham sitt hår, men kanskje noen kan hjelpe meg å finne noen andre å?

 

forresten kan jeg tynne håret mitt? jeg har aldri gjort det før, blir det sånn skikkelig tynt da, eller er det mulig at jeg kan få sånn som på det bildet jeg la ut der? vi har jo forskjellige typer hår, og jeg misunner en del av de med litt tynnere hår som klarer å gjøre mye rart med håret sitt på en måte, de får det tøft veldig ofte liksom visst dere skjønner. vet ikke om det er mulig for meg å få en slik hårtype

Lenke til kommentar
Å tynne ut håret litt løser så mye :D Sykt mye enklere å sette i voks og forme håret etter det.. noen ganger går jeg til frisøren bare for å tynne ut håret ^^

 

Sånn, viste et bilde i dag og damen som klipte meg sa at det skulle hun klare å få noe lignende. Å jeg har for å være helt ærlig ikke vært så fornøyd før. Hun har tynnet ut håret, jeg synes kanskje hun tynnet det litt for mye kanskje, men det ble ganske bra fordet. Når det blir sånn tykt igjen neste gang så skal jeg heller spørre om å få tynne det ut litt og ikke så mye. Hun tok i en dårlig voks da, å klarte ikke å ordne håret så veldig bra. Har akkurat dusjet nå, så voksen er ute. skal bli spennende å se hvor mye lettere det blir å forme håret nå :D gleder meg, hehe. Alt i alt er jeg ganske fornøyd!

Endret av bergenboy9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...