Gå til innhold

Programvare til "Quick view" av bilder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal du ha bildene make som i photoshop bør du vel bruke brigde i photoshop.

 

Det er fordi Adobe bruker rawkonverteren sin for å vise bilder i stedet for å bruke den innebygde jpg-bildet som er i NEF-filen.

 

Skal du ha fart er fastpictureviewer og photomechanic verd en titt.

Begge bruker den innebygde jpg-bildet i NEF-filen for å vise bilder.

Endret av Jagular
Lenke til kommentar

Hvis du konverterer NEF-filen til DNG-format og setter ACDSee til å lese den innebygde jpg-bildet i DNG-filen skal de se helt like ut.

 

Hvis ACDSee fremdeles "lyver" så sjekk at fargestyringen er riktig satt i ACDSee.

 

Siden det ser ut til at du har Lightroom, så kan du i grunnen bare dumpe ACDSee, så er problemet løst :-)

Lenke til kommentar

Acdsee er allerede dumpa det ;) Gidder ikke den dritten når jeg har lightroom...

Nå er det bare og få skjønt seg litt mer på fremkalling så er ting i boks, vurderer droppe Japanphoto, liker servicen der, men om de printer daue bilder så vil jeg ikke. Kvalitet er i første rekke :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

(Ja, jeg vet at emnet er litt gammelt, men...)

Siden du har problemer med bildene dine både i ACDSee og hos Japan Photo, så lurer jeg på hva du leverer fra deg når du laster opp bilder til dem. Du leverer fra deg jpg-bilder i standard sRGB-format? Jeg testet Japan Photo tidligere sammen med flere andre fotolaber, og kan ikke huske at de var spesielt dårlige på farger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...