Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp til å installere aktiv-bass i bagasje rom. Hvor kobler jeg remote?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har fått en aktiv bass av en kompis og skal hente den neste helg. Så i dag var jeg innom Clas Ohlson og handlet kabler. Har nettopp laggt RCA-kabelen og skal ta plus kabelen i morgen. Det jeg lurer på er egentlig hvor jeg skal koble remote kabelen som er fast i RCA-kabelen, både på spilleren og på bassen. Det fulgte også med en blå ledning som jeg ikke har den fjerneste aning hva den kan være til.

Bruker en Alpine 104Bti CD-spiller. Der er det en inngang hvor det står rem. Regner med det er kun for å ha mulighet til å koble til en fjernkontroll. Siden det er en slags minijack inngang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går sannsynligvis en blå kabel ut bak på spilleren din. evt. kan du koble den til baklys, antenne eller annet utstyr som skrur seg på når du skrur på bilen.

Skrevet

REM hullet er til fjernkontroll ja, så det skal du IKKE bruke... Du bør derimot ha en blå ledning bak på spilleren, som heter rem eller antenna, eller noe i den duren ;)

Den andre enden skal inn på remote på bassen...

Skrevet (endret)

Takker for svar, når jeg tenker meg om er det muligens en blå/grå kabel ekstra bak spilleren. Men er det noen som vet hva den blå ledningen skal være til? Plus?

Endret av Solid Edge
Skrevet
Takker for svar, når jeg tenker meg om er det muligens en blå/grå kabel ekstra bak spilleren. Men er det noen som vet hva den blå ledningen skal være til? Plus?

Som jeg sa, den skal til remote på suben...

Skrevet

Hvor finner jeg jord i bilen, har en meget kort ledning. Har prøvd å søke litt på nett å litt i Haynes boka. Finner kun at det skal være to i "bagasjutrymmet" på høyre og venstre side. Men finner ingen jordforbindelse, er ikke heller sikker på hvordan den ser ut.

Skrevet

Hele chassiet i bilen din er jord, hehe... så det er bare å finne et egnet sted, setebelte feste feks. Har du mulighet til å få sveiset inn et feste i gulvet baki, så er det det beste ;)

Skrevet
Hele chassiet i bilen din er jord, hehe... så det er bare å finne et egnet sted, setebelte feste feks. Har du mulighet til å få sveiset inn et feste i gulvet baki, så er det det beste ;)

Alt av metall i bilen din er, eller skal være jordet. (med untak av røde ledninger)

Skrevet

Fant en egnet mutter under setet. Tror den er ment til jording bruk.

Da hadde man snart også lagt alle kablene, måtte ta en pause no på grunn av dritvær :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...