Gå til innhold

256 X 128 LCD til 125 kroner?


Anbefalte innlegg

Ser ut til at det ikke er bare bare å bestille.

 

Foreign

Only money orders or cashiers checks in U.S. funds payable thru the U.S. bank clearing systems (drawn on a U.S. bank) can be accepted. Canadian Postal Money Orders in U.S. funds are also acceptable.

 

Du ender fort opp med mer i bank-gebyr enn det du må betale for displayet. Tenkte jeg skulle maile dem og høre om det er mulighet å få til noe med PayPal eller noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
om du finner noe info om den finner du vel også ut hva slags kontroller som driver den, og deretter finner du ut hvordan du kobler den til parallelporten.

 

Verden i ett lite nøtteskall, det er Google det.

 

Jeg har selvfølgelig googlet litt, men jeg blir ikke vesentlig klokere av det. De eneste interessante brikkene jeg finner er:

 

- NEC VR4122: CPU

- Casio Kujira-2010: finner svært lite info

- Casio CAK2007: ingen info

- BD6097KU: ingen info

- 2151A, A0012C, JRC: ingen info

 

Så det er ikke greit... Selve panelet får signal gjennom en 45 pin flatkabel.

 

PDA-en (Casio EM-500) fungerer forsåvidt greit, den har bare knust frontglass og er dermed ubrukbar, samt batteritid på under en time. Ettersom den skal stå stille og får strøm konstant er det forsåvidt ikke noe problem å montere hele sjiten i maskina, det spørs bare om jeg får den til å vise noe skjermbilde.

 

Det er kanskje den enkleste løsningen uansett - noen som har tips til kommunikasjon? Svineriet kjører PocketPc 2000 og har 32MB RAM. Tilkoblingsmuligheter er synckontakt i bånn og SDIO-spor, samt IR.

Lenke til kommentar

Dette er dessverre (men heldigvis for deres og Overklokking.nos skyld) ikke så høyt prioritert for tida, så med såpass lite hell så langt bruker jeg den lille tida jeg har på andre ting. Så fort jeg får noe å gå på kan det derimot hende noe mer skjer.

Lenke til kommentar

Tipper display'ene dere snakker om bruker sånn "lcd-connectors" for signaler. Det hadde blitt litt mye å lodde 128x256=32768 loddepunkter, ettersom det er grafisk display (da holder det ikke å bare sende en impuls som viser hvilket tegn som skal vises i displayet, du må sende for hver enkelt pxl).

Jeg sendte en mail til http://www.hcs-electronics.no/ og lurte på om de kunne sende koblingskjema for 3210 display, men dette får info fra en lcd-connector mellom dsiplayet og kretskortet.

Lenke til kommentar

Nokon som veit plassar det går fint å kjøpe grafisk lcd? Virkar som det var litt problem med det displayet som var nevnt i begynnelsen her. Er også noko med at dersom ein pakke du bestillar frå utlandet blir over 200,- so må tollvesenet opne den for å sjekke om det er tollfritt (det er tollfritt ja, men må betale moms), og då tar tollvesenet ca 150,- i gebyr.

 

Dvs:

 

200,- (pris) + 150,- (gebyr) + 48,- (moms) = 398,-

 

og då er det plutselig ikkje så billig lenger...... :(

Lenke til kommentar

bosannes: hadde du giddi å fulgt linken så hadde du sett at du antar litt for mye. Displayet er montert på et pcb som har "pinne-tilkobling" akkurat som de alfanummeriskt displayene (se dataark)

 

lidvar: Displayet koster ikke mer enn ca 130,- så det er ikke tollgebyret som er problemet, men eneste måten å betale på for utlendinger er "money order" og norske banker tar sinnsyke gebyrer for pengeoverføringer til utlandet.

Lenke til kommentar
displayet koster ikkje meir enn 130,- , men tipper det blir over 200,- med frakt og det er totalen som står på fakturaen vil eg tru, og er nok tollvesenet ute med lovens lange arm fort ja..... :o

 

Nope, mener da bestemt at frakt ikke er med i dette. Og bankgebyrene står jo ikke på fakturaen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

har etter laaaang tid giddet å sende mail til min venn i statene, og han sier at han kan sende displayet til meg, så det kommer nok i posten om 2 uker eller no

 

i mellom tiden hadde jeg tenkt å bestille en sample på en max637. på siden deres står det at samples pakkene kan inneholde opptil 8 ICer, som jeg vil få to av hver (nesten helt utrolig at jeg kan bestille slike ting gratis på denne måten, og om jeg trenger mer kan jeg bare bestille i venners navn!). siden jeg får opptil 8 ICer, tenkte jeg å fylle opp det tallet med diverse ting. hittil trenger jeg bare den max637 greia, og et par max232 hadde sikkert vært greit å ha.

 

noe annet dere kan foreslå?

Lenke til kommentar

synes nå jeg laste at frakten var "No Charge" jeg da. ellers gjør vel det egentlig ikke så veldig mye, når man tenkter på at jeg hittil har listet opp følgende:

 

Max637

Max232

Max3232

 

Når jeg da får to av hver stk, blir det jeg måtte betale på Elfa over 250 kroner.

Lenke til kommentar
har venner i USA jeg, så æddabædda. lurer bare på hvor mye det koster å sende den med posten. det koster altså $6 (45 kroner) å sende den til vennene mine, og så veier den 155g, altså omkring 200 gram med embalasjen, så jeg lurer på hvor mye det koster å sende den til Norge.

 

Har sendt mail med All Electronic Corp. " We do ship to Norway, please email us your order along with your name and complete shipping address and we can quote on shipping. Please keep in mind that we do not accept credit cards that are billed out of the U.S. You may send in a money order payable in U.S. funds or do a bank transfer." sier de.

 

Kan man betale med visa da?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå kom displayene i posten! Kostet tilsammen 400 kroner (displayene+frakt). Men jeg har ennå ikke bestilt noe fra Maxim, så jeg får vel gjøre det i kveld. Inntil da kan jeg leke meg med et 16x1 HD44780 display med backlight jeg fant på dynga i Larvik. Får vel laste opp noen bilder når jeg har installert ett av displayene i PCen. Dette blir gøy 8)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...