Gå til innhold

[Løst]Mobil uten Agps men med vanlig gps og touch


corsa91

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har lyst til å kjøpe en mobil. Jeg var relativt fornøyd med min Sony ericsson k800. Men har sett på Samsung 8910i Omnia HD. Jeg likte kameraet likte jeg meget godt. Gode bilder. Og gpsn liker jeg veldig bra da den ikke bruker mobilnettet slik som Agps gjør etter hva jeg har forstått? Men den er for dyr for meg. Noen andre telefoner med vanlig gps. Har helst lyst på noen fra sony. Den må ha bra kamera. Har sett litt på Sony ericsson Satio men den har vanlig gps. Helst ikke n97 fordi de har bugs. Noen andre eller hvordan er Satioen. Helst med touch skjerm men uten går greit.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Jeg har en Nokia N86, og må bare anbefale den på det sterkeste. Kameraet er i toppklasse, og i innstillingene kan man skru av den delen av GPS'en som kobler seg opp mot internett, slik at man kun bruker vanlige GPS-signaler, uten å ha noe kontakt med mobilnettverket. Prøvde GPS'en da jeg satt på bussen fra Sola Flyplass og inn til Stavanger sentrum, og det fungerte uten problemer.

Siden Nokia N97 også bruker S60 og samme GPS-program, så tviler jeg meget sterkt på at du ikke kan endre i innstillingene slik at den ikke bruker internett når du navigerer. Ulempen er likevel at den nesten er like dyr som Samsung Omnia HD.

Endret av Tinki Winki
Lenke til kommentar
Hei,

Jeg har en Nokia N86, og må bare anbefale den på det sterkeste. Kameraet er i toppklasse, og i innstillingene kan man skru av den delen av GPS'en som kobler seg opp mot internett, slik at man kun bruker vanlige GPS-signaler, uten å ha noe kontakt med mobilnettverket. Prøvde GPS'en da jeg satt på bussen fra Sola Flyplass og inn til Stavanger sentrum, og det fungerte uten problemer.

Siden Nokia N97 også bruker S60 og samme GPS-program, så tviler jeg meget sterkt på at du ikke kan endre i innstillingene slik at den ikke bruker internett når du navigerer. Ulempen er likevel at den nesten er like dyr som Samsung Omnia HD.

 

 

ok men vet du om satioen har? Har hørt at den skal ha S60

Lenke til kommentar

Hvis du bruker gpsn 1 gang hver eneste dag hele året, så vil det koste deg kanskje mellom 10-20 norske kroner iløpet av ett helt år. Hvis du ikke har råd til dette så kanskje du skal beholde den gamle telefonen?

Hvis du dermed har råd til dette vil du spare ca 1-3 minutter hver dag. Altså ihvertfall minimum 5 timer venting på at gpsn skal begynne å virke.

Lenke til kommentar
Hei,

Jeg har en Nokia N86, og må bare anbefale den på det sterkeste. Kameraet er i toppklasse, og i innstillingene kan man skru av den delen av GPS'en som kobler seg opp mot internett, slik at man kun bruker vanlige GPS-signaler, uten å ha noe kontakt med mobilnettverket. Prøvde GPS'en da jeg satt på bussen fra Sola Flyplass og inn til Stavanger sentrum, og det fungerte uten problemer.

Siden Nokia N97 også bruker S60 og samme GPS-program, så tviler jeg meget sterkt på at du ikke kan endre i innstillingene slik at den ikke bruker internett når du navigerer. Ulempen er likevel at den nesten er like dyr som Samsung Omnia HD.

 

 

ok men vet du om satioen har? Har hørt at den skal ha S60

 

Satio koster jo nesten like mye som Omnia HD, og da velger du selvsagt Omnia HD istedenfor. ;)

Lenke til kommentar
Hei,

Jeg har en Nokia N86, og må bare anbefale den på det sterkeste. Kameraet er i toppklasse, og i innstillingene kan man skru av den delen av GPS'en som kobler seg opp mot internett, slik at man kun bruker vanlige GPS-signaler, uten å ha noe kontakt med mobilnettverket. Prøvde GPS'en da jeg satt på bussen fra Sola Flyplass og inn til Stavanger sentrum, og det fungerte uten problemer.

Siden Nokia N97 også bruker S60 og samme GPS-program, så tviler jeg meget sterkt på at du ikke kan endre i innstillingene slik at den ikke bruker internett når du navigerer. Ulempen er likevel at den nesten er like dyr som Samsung Omnia HD.

 

 

ok men vet du om satioen har? Har hørt at den skal ha S60

 

Satio koster jo nesten like mye som Omnia HD, og da velger du selvsagt Omnia HD istedenfor. ;)

 

ok men vet dere om Satioen har vanlig GPS. Har helst ikke lyst på Samsung pga mye tull med Wi-fi.

Lenke til kommentar
A-GPS betyr bare at GPSen kan benytte mobilmaster i området for å lokalisere deg raskere. Du kan slå av dette om du ønsker, og på dette spektakulært magiske viset forvandle en A-GPS til en GPS.

 

Gå for Jet'en du.

 

 

Jeg skal bruke kontantkort og den bruker dritt mye. Låne Jet og den brukte 20kr bare på en tur på 4 min. Skulle bare teste derfor

Lenke til kommentar
Hva mener du med mye tull med wifi? Hvor får du det fra? WiFi'en fungker knall bra. Ingen problemer her i gården

 

Det er mye tull med flash fra JET også har jeg merket på onnia mod. Hadde selv Jet men leverte 3 ganger på service og fikk hevet til slutt. Jet og D-link router passer aldri sammen

Lenke til kommentar
A-GPS betyr bare at GPSen kan benytte mobilmaster i området for å lokalisere deg raskere. Du kan slå av dette om du ønsker, og på dette spektakulært magiske viset forvandle en A-GPS til en GPS.

 

Gå for Jet'en du.

 

 

Jeg skal bruke kontantkort og den bruker dritt mye. Låne Jet og den brukte 20kr bare på en tur på 4 min. Skulle bare teste derfor

 

Men så les hva jeg skriver da, gutt! Du kan SLÅ AV den delen av A-GPSen som gjør den til en "A"-GPS og med det gjør den til en helt vanlig, ordinær, normal, går-ikke-via-gprs-data-wap-noenting-GPS. A-en står for "assisted" og betyr at den kobler seg opp til mobilmaster og lokaliserer deg via dem. Dette kan du slå av.

 

Det eneste du må passe på da, er at du har en telefon som ikke laster ned kart underveis. Dette gjør blant annet iPhone da den bruker Google Maps. En Nokia med Nokia Maps installert vil IKKE gjøre dette.

 

 

Hva mener du med mye tull med wifi? Hvor får du det fra? WiFi'en fungker knall bra. Ingen problemer her i gården

 

Det er mye tull med flash fra JET også har jeg merket på onnia mod. Hadde selv Jet men leverte 3 ganger på service og fikk hevet til slutt. Jet og D-link router passer aldri sammen

 

At du har klønet det til betyr ikke at det alltid må være sånn. Det kan godt være at NOEN har problemer med akkurat den kombinasjonen, men desto flere andre som IKKE har det.

Lenke til kommentar
Jeg skal bruke kontantkort og den bruker dritt mye. Låne Jet og den brukte 20kr bare på en tur på 4 min. Skulle bare teste derfor

GPS skal være gratis visst du har kartet fra før av. Må du laste ned, må du betale for det såklart. Jet bruker google maps (som lastes ned når du bruker det), så det er kanskje forklaringen på de 20 kronene som forsvant. Internett er ikke billig på kontantkort..

Lenke til kommentar
Tull med flash? Hva for slaks tull er det med den da?

 

 

Får ikke spilt av videoer fra youtube osv. om du kobler gjennom Wi-fi og når du bruker en router fra D-link. Har prøvd fra Linksys og da virker den. Det er ikke noe port man må åpne heller

 

Jeg skal bruke kontantkort og den bruker dritt mye. Låne Jet og den brukte 20kr bare på en tur på 4 min. Skulle bare teste derfor

GPS skal være gratis visst du har kartet fra før av. Må du laste ned, må du betale for det såklart. Jet bruker google maps (som lastes ned når du bruker det), så det er kanskje forklaringen på de 20 kronene som forsvant. Internett er ikke billig på kontantkort..

 

 

ok finnes det noen telefoner som har innebygd kart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...