Gå til innhold

forvirring om leveringsdato hos komplett


Anbefalte innlegg

hei,

 

jeg har bestillt win7ultimate hos komplett da dette står på deres side:

 

NB! Dette produktet lanseres den 22/10. Forhåndsbestill nå og vær sikret levering på lanseringsdatoen

 

men på bestillingsbekreftelse står dette:

498111 Microsoft Windows Ultimate 7

Norsk, Full, DVD

1 stk har forventet sendingsdato 2009-10-28

 

dette er nesten 1 uke seinere.

 

har dere lignede erfaringer med komplett.

 

på forhånd takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Norsk versjon leveres ikke den 22.10, men ca en uke etterpå (30.10 tror jeg er korrekt dato). Dette er kjent informasjon.

 

Men hvorfor i huleste kjøper du Win7 Ultimate til ca 2 700 kr på Komplett, når du får den ca 900 kr rimeligere pris på Amazon.co.uk (inklusive norsk mva og tollbehandling). Ultimate har tilgang til alle språkpakker, så selv om Amazon leverer engelelsk versjon kan du installer norsk språkpakke. Du kan faktisk kjøpe Ultimate + Home Premium til lavere pris enn bare Ultimate i Norge.

Lenke til kommentar
Norsk versjon leveres ikke den 22.10, men ca en uke etterpå (30.10 tror jeg er korrekt dato). Dette er kjent informasjon.

 

Men hvorfor i huleste kjøper du Win7 Ultimate til ca 2 700 kr på Komplett, når du får den ca 900 kr rimeligere pris på Amazon.co.uk (inklusive norsk mva og tollbehandling). Ultimate har tilgang til alle språkpakker, så selv om Amazon leverer engelelsk versjon kan du installer norsk språkpakke. Du kan faktisk kjøpe Ultimate + Home Premium til lavere pris enn bare Ultimate i Norge.

 

var ikke klar over det :cry: , men, men bestillt er bestillt :thumbdown:

Endret av p@ge
Lenke til kommentar
Men hvorfor i huleste kjøper du Win7 Ultimate til ca 2 700 kr på Komplett, når du får den ca 900 kr rimeligere pris på Amazon.co.uk (inklusive norsk mva og tollbehandling). Ultimate har tilgang til alle språkpakker, så selv om Amazon leverer engelelsk versjon kan du installer norsk språkpakke. Du kan faktisk kjøpe Ultimate + Home Premium til lavere pris enn bare Ultimate i Norge.

 

Jeg oppdaget faktisk en "artig" bivirkning av å bruke engelsk W7 Ultimate med norsk språk her forleden. Jeg skulle bruke Windows Easy Transfer for å overføre filer og innstillinger fra en norsk XP-installasjon. Da fikk jeg feilmelding og beskjed om at det ikke var mulig å overføre innstillingene siden de to PCene ikke hadde samme språk (filene og brukerene ble overført).

 

 

Så det er ikke helt det samme med norsk språkpakke...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...