Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kommer til henter nettverksadresse, men ikke lenger.


Anbefalte innlegg

Kjøpte akkurat en netgear w 3500 er det vel den heter. Spiller egentlig ikke noen spesiell rolle, da problemet ikke ligger der.

 

Har et SMC Trådløst kort til den stasjonære pcen, flytta den ned i leiligheten og har ikke kabel her for øyeblikket. Prøver å koble meg til, trykker connect på det møkkaprogrammet som smc bruker. Pw og alt er riktig.

Signal styrken ligger på rundt 80%

 

Akkurat nå står det begrenset, eller ingen tilkobling. Har fått det til før med kortet og en annen router som tok kvelden men strevde veldig da også.

 

Virker som om kortet ikke klarer å hente ip adresse. Sitter med laptopen ved siden av og det fungerer helt fint. Ikke noe problem i det hele tatt å koble seg opp, og er dønn stabilt.

 

Noen som aner hva det kan være. og har noen tips til meg?

 

Programmet heter EZ Connectg tror jeg. Står hvertfalll i hjørnet hehe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel det kan enten være at kortet/programmet sliter med typen kryptering du bruker, eller at det faktisk er noe galt med tildeling av IP. Det hadde vært fint for feilsøkingen sin skyld om du hadde tilgang på mer enn èn maskin for å se om andre maskiner også fikk problemer (hvilket ville pekt på ruteren som feilkilde).

 

Som workaround kan du prøve å sette statisk IP på trådløskortet. Evt. kan du også prøve å la windows default styringen styre kortet. Det kan du velge i nettverksinstillingene i windows. Windows standard trådløs styringen er uansett som regel bedre enn diverse programmene som du får med fra leverandøren.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Har hvertfall fått nett på pcen nå. Men har en hastighet på 100-200kb/s Sitter med laptopen rett ved siden av og den har rundt 3mbit/sek.

Får ikke windows til å styre nettet, står bare at jeg skal la programmet som fulgte med maskinvaren til å styre det.

Skal prøve å oppdatere driveren nå og se hva som skjer da.

Kortet er: SMCWPCIT-G

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...