Gå til innhold

Trenger bedre signal på hjemmenettverk!


Benbels

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har nylig innsett at jeg trenger sterkere trådløsesignaler på hjemmenettverket mitt. Så derfor trenger jeg deres ekspertise så jeg kan finne ut hva jeg skal kjøpe meg.

 

Fra før har jeg:

 

Router: D-Link DI-524

Antenne: D-Link DWL-G122

 

De ligger ca 10-11m (+ en mur vegg) fra hverandre.

 

Takker for svar :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Har nylig innsett at jeg trenger sterkere trådløsesignaler på hjemmenettverket mitt. Så derfor trenger jeg deres ekspertise så jeg kan finne ut hva jeg skal kjøpe meg.

 

Fra før har jeg:

 

Router: D-Link DI-524

Antenne: D-Link DWL-G122

 

De ligger ca 10-11m (+ en mur vegg) fra hverandre.

 

Takker for svar :D

 

Her er det sikker flere ulike tiltak som kan gjøres. Det kan nevnes bruk av retningsbestemt antenne på routeren, slik at du konsentrerer signalene i den retningen du ønsker, bruker du bærbar pc - kan du med fordel bruke et PCMCIA-nettverkskort i stedet for USB. Det er påvist at det ofte gir bedre ytelse, siden mange PCMCIA har en forsterkning på 20dBi, mens mange USB-nettverkskort har bare 17dBi. Siden dette er desiBel (dB) vil en differanse på 3, bety en fordobling av effekt, altså ved bruk av PCMCIA. Dette forutsetter at du har PCMCIA-inngang på pc'en din selvfølgelig.

 

Det er også ofte mulig å øke signalstyrken i routeren, men mulig du har prøvd dette allerede.

 

Utover dette vil jeg anbefale å bruke vanlig PCI eller PCI-express-nettverkskort hvis du benytter stasjonær pc, siden disse også gir et bedre resultat en USB-nettverkskort.

 

Hvis noe av dette ikke skulle hjelpe deg, og du vurderer investering av ny router, kan jeg anbefale d-link, DIR-655 eller DIR-855(noe dyr kanskje), men har sistnevnte selv. Er strålende fornøyd med signalstyrke- og kvalitet.

 

Håper dette var hjalp deg noe videre...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...