Warrior350 Skrevet 18. desember 2009 Skrevet 18. desember 2009 Forskjell på girutveksling? Hva vil det si? Annerledes gir på dem? Girutvekslinga har ikke noenting å si, det er boringa på forgasserene. En atv har en større forgasser en en moped, som gjør at den for mye kjappere respons da man gir etter med masse gass.
Warrior350 Skrevet 18. desember 2009 Skrevet 18. desember 2009 Har vel en del å si at mopeden er plombert seg så heftig ned, mens 50cc ATV ofte er orginale? Ihvertfall kina ATV-er?Ellers har det _mye_ å si om det er drev. Står det 13-52 drev på en moped som er plombert kraftig ned, så går den sakte og dårligere i oppoverbakker. Har en lik moped mindre plombering men 13-65 i drev så vil den ha mye bedre aks og gå mye bedre i oppoverbakker. Min erfaring ihvertfall. Min moped får jeg på bakhjulet og kan kjøre bortover med 13-65 dreving og plombert. Går i 45 oppover også(speedo). Har kansje noe med at atv har meir hk plomberinga har også en del og si, i potta på en atv (likt som en moped) sitter det en "hals" som struper ned utslippet av eksosen i motoren. Har en Yamaha 350, og jeg tok ut plomba bak i potta, aksen blei mye bedre, pluss heftig lyd i forhold til før. Altså, en 50 cc mopedmotor kan ikke måles opp til en 350cc, men det blir på noe av samme måte, akkurat som med boringa på gasseren
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå