Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problem med visning av enkelte websider - youtube, facebook osv.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har i lengre tid hatt problemer med visning av flere forskjellige websider. Jeg kan ha store problemer med å åpne youtube, mens jeg på samme tidspunkt på samme PC kan VG-nett på flekken. Facebook er så og si ubrukelig for meg for tiden, ting går ekstremt tregt. Mens disse sidene sliter på denne PC'n kan jeg finne fram iPod touchen og åpne samme websiden helt uten problemer. PC'n er en Acer aspire one og er tilkoblet nettverket via WLAN. Så ting går altså veldig tregt, websider åpnes bare delevis eller ikke. Jeg legger ved noen bilder. Kan dette skje med lav signalstyrke? Men synes det også er rart, siden VG nett åpnes helt fint. Skal nevnes at enkelte ganger funker alt som det skal, men kan slå seg helt vrang i igjen en halvtime senere.

 

Dette er da hvordan youtube ofte ser ut som:

post-90475-1255335126_thumb.jpg

 

Slik ser facebook ut i skrivende stund:

post-90475-1255335404_thumb.jpg

 

Takker for all hjelp jeg kan få. Er vel ingen stor facebook bruker, men akkurat nå for tiden kunne det vært veldig nyttig å ha i orden.

 

Mvh

Marius

 

EDIT: Dette skjer forresten i både opera, firefox, chrome og IE. Skjer også på en haug av andre websider enn de jeg har nevnt.

Endret av Mariuslk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

 

Har i lengre tid hatt problemer med visning av flere forskjellige websider. Jeg kan ha store problemer med å åpne youtube, mens jeg på samme tidspunkt på samme PC kan VG-nett på flekken. Facebook er så og si ubrukelig for meg for tiden, ting går ekstremt tregt. Mens disse sidene sliter på denne PC'n kan jeg finne fram iPod touchen og åpne samme websiden helt uten problemer. PC'n er en Acer aspire one og er tilkoblet nettverket via WLAN. Så ting går altså veldig tregt, websider åpnes bare delevis eller ikke. Jeg legger ved noen bilder. Kan dette skje med lav signalstyrke? Men synes det også er rart, siden VG nett åpnes helt fint. Skal nevnes at enkelte ganger funker alt som det skal, men kan slå seg helt vrang i igjen en halvtime senere.

 

Dette er da hvordan youtube ofte ser ut som:

post-90475-1255335126_thumb.jpg

 

Slik ser facebook ut i skrivende stund:

post-90475-1255335404_thumb.jpg

 

Takker for all hjelp jeg kan få. Er vel ingen stor facebook bruker, men akkurat nå for tiden kunne det vært veldig nyttig å ha i orden.

 

Mvh

Marius

 

EDIT: Dette skjer forresten i både opera, firefox, chrome og IE. Skjer også på en haug av andre websider enn de jeg har nevnt.

 

Hei Marius.

 

Det som kan være årsaken, kan ikke si dette helt sikkert, men uansett så kan du prøve dette.

 

Kontrollpanel-->Alternativer for internet-->sikkerhet(fane)->Velge internett--> se hvor innstilingen står (lav, middels eller høy. Dersom du ikke ser denne "glider bryteren" trykker du på "standardnivå" knappen.

 

Grunnen til at du kan sjekke dette er at dersom sikkerheten står på høy så sperrer den ting som KAN være farlig og du kjenner jo microsoft!

 

vell, nå er det ikke sikkert at dette er feilen og jeg tviler egentlig grunnet at den fungerer innimellom som det virker som den gjør ut ifra det du sier, men sjekk det i alle fall og skriv til oss på forumet!

 

Mvh Marius Bekk

IKT lærling

System Ansvarlig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...