Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

hvordan ta intiativ?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg er en ganske normal person, med greie venner på skolen, å jeg klarer å snakke vanlig til folk forsovet og klarer å være en hyggelig person. Uansett det jeg lurer på er at når det kommer til å ta intiativ til en samtale eller å interessere meg for det folk snakker om er en ting jeg sliter veldig med. Så klart jeg klarer jo å interessere meg i det folk snakker om, men jeg har lyst å virke enda litt mer interessert og være enda litt mer ivrig kanskje noe jeg sliter med. Å så føler jeg også at de som tar intiativ er de personene som blir sett på som har mest selvtillit. Så klart jeg kan nok komme opp med noen emner noen ganger, men ikke noen spesielle emner som folk interesser seg skikkelig for. slik har jeg lyst å utvikle meg litt mer i, vet ikke om det går an til å ta noen kurs i dette, der kommunikasjon er tema å jeg kan få hjelp til å ta intiativ å slikt. Noen gode råd?:)

 

For å bare være hyggelig og snill virker det ikke for meg som om jeg kommer noen vei med, har lyst å ta litt intiativ å snakke enda mer med folkene! jeg føler bare at jeg klarer ikke å bli ivrig nok til dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

 

Jeg er en ganske normal person, med greie venner på skolen, å jeg klarer å snakke vanlig til folk forsovet og klarer å være en hyggelig person. Uansett det jeg lurer på er at når det kommer til å ta intiativ til en samtale eller å interessere meg for det folk snakker om er en ting jeg sliter veldig med. Så klart jeg klarer jo å interessere meg i det folk snakker om, men jeg har lyst å virke enda litt mer interessert og være enda litt mer ivrig kanskje noe jeg sliter med. Å så føler jeg også at de som tar intiativ er de personene som blir sett på som har mest selvtillit. Så klart jeg kan nok komme opp med noen emner noen ganger, men ikke noen spesielle emner som folk interesser seg skikkelig for. slik har jeg lyst å utvikle meg litt mer i, vet ikke om det går an til å ta noen kurs i dette, der kommunikasjon er tema å jeg kan få hjelp til å ta intiativ å slikt. Noen gode råd?:)

 

For å bare være hyggelig og snill virker det ikke for meg som om jeg kommer noen vei med, har lyst å ta litt intiativ å snakke enda mer med folkene! jeg føler bare at jeg klarer ikke å bli ivrig nok til dette.

 

Som med mange andre ting her i verden tror jeg det ligger mye trening bak det å ta initiativet. Det er faktisk mye å lære fra "pick-up artists" når det gjelder kommunuikasjon. Også for de som ikke har sjekking som agenda.

 

En lite triks jeg bruker er at jeg "skummer" gjennom alle nyheter før jeg går ut, når jeg vet jeg skal treffe folk. Da har man alltid noe å snakke om, samtidig som man virker samfunnsorientert og engasjert.

 

Alle mennnseker liker å snakke om seg selv, så lær deg tekninkker på å spørre de " riktige" spørsmålene.

 

Lykke til.. Det er ikke så vanskelig som du tror.. Den største barrieren er deg selv.. :)

Lenke til kommentar
Hei

 

Jeg er en ganske normal person, med greie venner på skolen, å jeg klarer å snakke vanlig til folk forsovet og klarer å være en hyggelig person. Uansett det jeg lurer på er at når det kommer til å ta intiativ til en samtale eller å interessere meg for det folk snakker om er en ting jeg sliter veldig med. Så klart jeg klarer jo å interessere meg i det folk snakker om, men jeg har lyst å virke enda litt mer interessert og være enda litt mer ivrig kanskje noe jeg sliter med. Å så føler jeg også at de som tar intiativ er de personene som blir sett på som har mest selvtillit. Så klart jeg kan nok komme opp med noen emner noen ganger, men ikke noen spesielle emner som folk interesser seg skikkelig for. slik har jeg lyst å utvikle meg litt mer i, vet ikke om det går an til å ta noen kurs i dette, der kommunikasjon er tema å jeg kan få hjelp til å ta intiativ å slikt. Noen gode råd?:)

 

For å bare være hyggelig og snill virker det ikke for meg som om jeg kommer noen vei med, har lyst å ta litt intiativ å snakke enda mer med folkene! jeg føler bare at jeg klarer ikke å bli ivrig nok til dette.

 

Som med mange andre ting her i verden tror jeg det ligger mye trening bak det å ta initiativet. Det er faktisk mye å lære fra "pick-up artists" når det gjelder kommunuikasjon. Også for de som ikke har sjekking som agenda.

 

En lite triks jeg bruker er at jeg "skummer" gjennom alle nyheter før jeg går ut, når jeg vet jeg skal treffe folk. Da har man alltid noe å snakke om, samtidig som man virker samfunnsorientert og engasjert.

 

Alle mennnseker liker å snakke om seg selv, så lær deg tekninkker på å spørre de " riktige" spørsmålene.

 

Lykke til.. Det er ikke så vanskelig som du tror.. Den største barrieren er deg selv.. :)

 

hmm du sier skummer gjennom alle nyheter før du går ut, hva tenker du på da egentlig? Det kan hende det ikke er så vanskelig, det har jeg egentlig alltid trodd at det ikke er så vanskelig, men når jeg kommer til akurat det med å ta intiativ så virker det som om en del av meg bare ikke klarer å ta skikkelig intiativ altså selvom jeg alltid har så lyst til det. Å av og til kan det være veldig irriterende, finner liksom ikke ut noe å snakke om selvom jeg har så lyst! :)

Lenke til kommentar
Hei

 

Jeg er en ganske normal person, med greie venner på skolen, å jeg klarer å snakke vanlig til folk forsovet og klarer å være en hyggelig person. Uansett det jeg lurer på er at når det kommer til å ta intiativ til en samtale eller å interessere meg for det folk snakker om er en ting jeg sliter veldig med. Så klart jeg klarer jo å interessere meg i det folk snakker om, men jeg har lyst å virke enda litt mer interessert og være enda litt mer ivrig kanskje noe jeg sliter med. Å så føler jeg også at de som tar intiativ er de personene som blir sett på som har mest selvtillit. Så klart jeg kan nok komme opp med noen emner noen ganger, men ikke noen spesielle emner som folk interesser seg skikkelig for. slik har jeg lyst å utvikle meg litt mer i, vet ikke om det går an til å ta noen kurs i dette, der kommunikasjon er tema å jeg kan få hjelp til å ta intiativ å slikt. Noen gode råd?:)

 

For å bare være hyggelig og snill virker det ikke for meg som om jeg kommer noen vei med, har lyst å ta litt intiativ å snakke enda mer med folkene! jeg føler bare at jeg klarer ikke å bli ivrig nok til dette.

 

Som med mange andre ting her i verden tror jeg det ligger mye trening bak det å ta initiativet. Det er faktisk mye å lære fra "pick-up artists" når det gjelder kommunuikasjon. Også for de som ikke har sjekking som agenda.

 

En lite triks jeg bruker er at jeg "skummer" gjennom alle nyheter før jeg går ut, når jeg vet jeg skal treffe folk. Da har man alltid noe å snakke om, samtidig som man virker samfunnsorientert og engasjert.

 

Alle mennnseker liker å snakke om seg selv, så lær deg tekninkker på å spørre de " riktige" spørsmålene.

 

Lykke til.. Det er ikke så vanskelig som du tror.. Den største barrieren er deg selv.. :)

 

hmm du sier skummer gjennom alle nyheter før du går ut, hva tenker du på da egentlig? Det kan hende det ikke er så vanskelig, det har jeg egentlig alltid trodd at det ikke er så vanskelig, men når jeg kommer til akurat det med å ta intiativ så virker det som om en del av meg bare ikke klarer å ta skikkelig intiativ altså selvom jeg alltid har så lyst til det. Å av og til kan det være veldig irriterende, finner liksom ikke ut noe å snakke om selvom jeg har så lyst! :)

 

Jeg ser den.. Men hvorfor tror du at du er uintressant? Hva er det andre snakker om, som du ikke kan snakke om. Jeg vet ikke hva interessefeltene dine er, om det er data eller matlaging eller biler etc.. prøv å vinkle samtalene inn på noe du kan. Snakker du med vennene dine.. er det sånn at det er vanskelig å snakke med ukjente, eller gjelder det alle?

 

Som jeg sa igår, folk er liker å snakke om seg selv. Så vis interesse og spør om dems liv.. Jeg jobbet flere år i barnevernet, og da kunne jeg sitte mange timer alene med en ungdom som ikke var så intressert i å snakke, men som alikevel hadde behovet for det.

Jeg lærte meg en teknikk som jeg også bruker i dagliglivet.

Veldig enkel, men genial --- når en du snakker med, svarer på et spørsmål (feks hva de jobber med) så tar jeg for meg ett elememt i svaret, og lager et nytt spørsmål. PÅ den måten har du samtalen i gang uten at du tenker over det.. Plutselig har du hatt en lang samtale med en person uten at du har vært intressant i det hele tatt, men han du snakker med er kjempe førnøyd, for du har vist interesse for han.. Ved å ta små elementer i svarene, vil du kunne dreie samtalen dit du vil og få vite hva du vil.. Du vil komme opp i situasjoner der den andre bare svarer ja/nei/vet ikke/mhm... etc. Da vil du måtte improvisere for å komme deg videre.. Men vil du snakke med en som bare svarer i enstavelses ord da..

 

Du MÅ ikke sitte med de inressante emnene, men du må komme deg ut å tørre - tørre spørre, tørre snakke - tørre drite deg ut.. og smil... veldig viktig å smile.. hele kroppen din må vise at du er intressert i å snakke med den andre personen..

 

Lykke til..

Lenke til kommentar

Du kan bruke et begrep sjekkeartister og kommunikasjons utdannede kaller for "aktiv lytting".

Det er ganske genialt, og det er faktisk veltdig lett!

I tillegg virker man genuint interessert i personen, og ikke har den vanlige overflate praten!

 

Aktiv lytting går ut på at du stiller enkle dagligdagse spørsmål, for så å bruke svaret du får, til gå dypere inn i samtalen.

F.eks kan være med en bekjent, som du ikke kjenner så veldig godt til:

 

Du: Heisann! Noen planer for helga?

Han: Hey! Joda, skal på den vanlige cricket treninga på lørdag da, så sikkert ut med gutta etter det!

 

Her er det flere ting å ta tak i, først cricketen!

 

Du: Oi, hvorfor cricket?

; Hva får du ut av cricket? Gjør du det som gøy eller professjonelt?

; Er det stort miljø for cricket i norge da?

; Åssen kom du igang med cricket da?

 

Og bare av dette har du allerede fått en drøssevis nye svar du kan utbrodere enda mer!

I tillegg, når du virker interessert i en sport, eller et event eller lignende skal du fort se du får invitasjon til å bli, og da treffer du enda fler folk, og du kanskje tilogmed starter å delta!

 

Og, hvis du bruker dette i sjekke sammenheng, så er det mange gutter som sliter med å holde den vanlige praten sammen med ei dame i gang, derfor er det utrolig effektivt!

 

Du; Så hva studerer du/jobber du med?

Hun; Jeg studerer til å bli psykolog ved HiT

 

og her kan du dra ut en masse vis!

Hvorfor psykologi? Liker hun mennesker? Liker hun å se hvordan mennesker fungerer? Liker hun å hjelpe mennesker? Osv osv.

Redigert: Her kan du også slenge med " Så kan du sånne personlighetstester og sånn da? Ta en på meg da!

Hvis man da har gjort alt greit og virker som en kul kar som bare vil sosialisere så har du at hun plutselig invisterer tid i deg (personlighetstesten ;) )

 

 

Du kan selvfølgelig også komme med egne meninger som f.eks

 

Du; Psykologi ja, så gøy! Det er jo kjempeinteressant, jeg mener, det er jo kjempemorsomt og lese mennesker og sånn!

 

Eller du kan slenge inn morsomme "slagere" som:

 

Du; Du skal bli psykolog? Herregud! Du holder vel ikke å lage sånn psykiskhelse profil på meg nå?! (mens du ser litt febrilsk ut, på skøy selvfølgelig).

 

Muligheten er mange med aktiv lytting iallefall!

Endret av Jopri
Lenke til kommentar
Jopri, genialt svar. Bergenboy, aktiv lytting er meget lurt, og om du prøver på å gjøre det, øver på mange og alt, så vil du etterhvert bli flink og det vil skjer automatisk.

 

Jeg likte spesielt den siste situasjonen du viste til Jopri, haha! :w00t:

Som han sier, etter vært bruker du det helt naturlig. En annen ting som også kan være kjekt, men bruker en del mer tid for å få inn i det naturlige systemet sitt er speiling av den du snakker om. Speiler man det positive(aldri speil et negativt ett, sier seg selv) kroppspråket til en person får man automatisk en følelse av connection og felles forståelse.

Dette er veldig effekt på flere arenaer, en vil være det å f.eks. lede motparten i en diskusjon.

Men som sagt, speiling tar lengre tid å få til å bli naturlig, men det er også ganske morsomt og gjøre bevisst for så å se resultatet. Du finner sikkert tonnevis av emner på det på internett, hadde blitt veldig mye å skrive nå, mens man er på jobb! ;)

Lenke til kommentar

Jeg takker for alle de tipsene der, de kan nok hjelpe meg godt på vei! :) tusen takk skal dere ha.

Jeg var på skolen i dag, og jeg var med 2 jenter, men jeg var alene med hver av de da, jeg fikk til å ha en innholdsrik samtale med begge to, samtalene ble nesten litt personlige til slutt også og virket nesten som om jeg kjenner de enda litt bedre enn jeg gjorde før etter disse samtalene :dontgetit: det gikk liksom helt automatisk plutselig med begge to. mest hun ene da, gikk rundt, og plutselig hadde vi pratet helt til jeg var komt hjem etter skolen ettersom vi drar samme vei hjem fra skolen jeg og hun ene. det var sikkert 2 timers prating i strekk. hmm det er faktisk en ganske god stund siden jeg har hatt noen slike skikkelige samtaler, men det jeg syns var merkelig at dette gikk før jeg leste tipsene deres i dag. hmm.

 

Og så til ett spørsmål, når jeg mestrer denne måten å kommunisere på, jeg bare lurer jeg kan liksom snakke med folk og sånt er ikke det verste jeg ikke klarer, men så kommer det til at vi kanskje står 5-6 stk samlet og sånt, det er et område jeg sliter å kommunisere på, jeg må jo nesten vise at jeg snakker med nesten alle da sant? men dette synes jeg ikke er like lett, er det noen gode råd til hvordan jeg kan ta intiativ ved slike situasjoner?

Endret av bergenboy9
Lenke til kommentar
Jeg takker for alle de tipsene der, de kan nok hjelpe meg godt på vei! :) tusen takk skal dere ha.

Jeg var på skolen i dag, og jeg var med 2 jenter, men jeg var alene med hver av de da, jeg fikk til å ha en innholdsrik samtale med begge to, samtalene ble nesten litt personlige til slutt også og virket nesten som om jeg kjenner de enda litt bedre enn jeg gjorde før etter disse samtalene :dontgetit: det gikk liksom helt automatisk plutselig med begge to. mest hun ene da, gikk rundt, og plutselig hadde vi pratet helt til jeg var komt hjem etter skolen ettersom vi drar samme vei hjem fra skolen jeg og hun ene. det var sikkert 2 timers prating i strekk. hmm det er faktisk en ganske god stund siden jeg har hatt noen slike skikkelige samtaler, men det jeg syns var merkelig at dette gikk før jeg leste tipsene deres i dag. hmm.

 

Og så til ett spørsmål, når jeg mestrer denne måten å kommunisere på, jeg bare lurer jeg kan liksom snakke med folk og sånt er ikke det verste jeg ikke klarer, men så kommer det til at vi kanskje står 5-6 stk samlet og sånt, det er et område jeg sliter å kommunisere på, jeg må jo nesten vise at jeg snakker med nesten alle da sant? men dette synes jeg ikke er like lett, er det noen gode råd til hvordan jeg kan ta intiativ ved slike situasjoner?

Lenke til kommentar
Jeg takker for alle de tipsene der, de kan nok hjelpe meg godt på vei! :) tusen takk skal dere ha.

Jeg var på skolen i dag, og jeg var med 2 jenter, men jeg var alene med hver av de da, jeg fikk til å ha en innholdsrik samtale med begge to, samtalene ble nesten litt personlige til slutt også og virket nesten som om jeg kjenner de enda litt bedre enn jeg gjorde før etter disse samtalene :dontgetit: det gikk liksom helt automatisk plutselig med begge to. mest hun ene da, gikk rundt, og plutselig hadde vi pratet helt til jeg var komt hjem etter skolen ettersom vi drar samme vei hjem fra skolen jeg og hun ene. det var sikkert 2 timers prating i strekk. hmm det er faktisk en ganske god stund siden jeg har hatt noen slike skikkelige samtaler, men det jeg syns var merkelig at dette gikk før jeg leste tipsene deres i dag. hmm.

 

Og så til ett spørsmål, når jeg mestrer denne måten å kommunisere på, jeg bare lurer jeg kan liksom snakke med folk og sånt er ikke det verste jeg ikke klarer, men så kommer det til at vi kanskje står 5-6 stk samlet og sånt, det er et område jeg sliter å kommunisere på, jeg må jo nesten vise at jeg snakker med nesten alle da sant? men dette synes jeg ikke er like lett, er det noen gode råd til hvordan jeg kan ta intiativ ved slike situasjoner?

 

jepp kan noen svare meg på dette? :)

Lenke til kommentar
Jeg takker for alle de tipsene der, de kan nok hjelpe meg godt på vei! :) tusen takk skal dere ha.

Jeg var på skolen i dag, og jeg var med 2 jenter, men jeg var alene med hver av de da, jeg fikk til å ha en innholdsrik samtale med begge to, samtalene ble nesten litt personlige til slutt også og virket nesten som om jeg kjenner de enda litt bedre enn jeg gjorde før etter disse samtalene :dontgetit: det gikk liksom helt automatisk plutselig med begge to. mest hun ene da, gikk rundt, og plutselig hadde vi pratet helt til jeg var komt hjem etter skolen ettersom vi drar samme vei hjem fra skolen jeg og hun ene. det var sikkert 2 timers prating i strekk. hmm det er faktisk en ganske god stund siden jeg har hatt noen slike skikkelige samtaler, men det jeg syns var merkelig at dette gikk før jeg leste tipsene deres i dag. hmm.

 

Og så til ett spørsmål, når jeg mestrer denne måten å kommunisere på, jeg bare lurer jeg kan liksom snakke med folk og sånt er ikke det verste jeg ikke klarer, men så kommer det til at vi kanskje står 5-6 stk samlet og sånt, det er et område jeg sliter å kommunisere på, jeg må jo nesten vise at jeg snakker med nesten alle da sant? men dette synes jeg ikke er like lett, er det noen gode råd til hvordan jeg kan ta intiativ ved slike situasjoner?

 

jepp kan noen svare meg på dette? :)

 

Heisann, kan jeg deg et par korte svar.

 

Det blir helt annerledes når du skal lede en gruppe, du må da bli en Alfahann, altså lederen blandt menn. Du må bli den som tar valg, den som leder andre. Motsettningen er da å være "beta". Den som bare følger etter.

 

Men noen sånne enkle tips er, del alltid dine meninger, snakk høyt og klart (du lyder alltid høyere inni ditt egne hode enn utenfor). Ha et åpent og klart og manndig kroppspråk, og foreslå ting og ta valg som angår hele gruppen.

 

Det er faktisk ganske vansklig, men det er en kar som heter Jacob som har skrevet en bok som heter "Alfa", og den finnr du her: http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.d...oduktId=3694045 .

Det skal også nevnes at det er en sjekkebok, for å sjekke damer, for å være en alfahann er også attraktivt hos jentene.

 

Ellers kan du også lese: http://blog.oracle-of-sweden.com/2007/01/b...warm-alpha.html som er et veldig godt og forklarende blogginnlegg.

Lenke til kommentar
Jeg takker for alle de tipsene der, de kan nok hjelpe meg godt på vei! :) tusen takk skal dere ha.

Jeg var på skolen i dag, og jeg var med 2 jenter, men jeg var alene med hver av de da, jeg fikk til å ha en innholdsrik samtale med begge to, samtalene ble nesten litt personlige til slutt også og virket nesten som om jeg kjenner de enda litt bedre enn jeg gjorde før etter disse samtalene :dontgetit: det gikk liksom helt automatisk plutselig med begge to. mest hun ene da, gikk rundt, og plutselig hadde vi pratet helt til jeg var komt hjem etter skolen ettersom vi drar samme vei hjem fra skolen jeg og hun ene. det var sikkert 2 timers prating i strekk. hmm det er faktisk en ganske god stund siden jeg har hatt noen slike skikkelige samtaler, men det jeg syns var merkelig at dette gikk før jeg leste tipsene deres i dag. hmm.

 

Og så til ett spørsmål, når jeg mestrer denne måten å kommunisere på, jeg bare lurer jeg kan liksom snakke med folk og sånt er ikke det verste jeg ikke klarer, men så kommer det til at vi kanskje står 5-6 stk samlet og sånt, det er et område jeg sliter å kommunisere på, jeg må jo nesten vise at jeg snakker med nesten alle da sant? men dette synes jeg ikke er like lett, er det noen gode råd til hvordan jeg kan ta intiativ ved slike situasjoner?

 

jepp kan noen svare meg på dette? :)

 

Heisann, kan jeg deg et par korte svar.

 

Det blir helt annerledes når du skal lede en gruppe, du må da bli en Alfahann, altså lederen blandt menn. Du må bli den som tar valg, den som leder andre. Motsettningen er da å være "beta". Den som bare følger etter.

 

Men noen sånne enkle tips er, del alltid dine meninger, snakk høyt og klart (du lyder alltid høyere inni ditt egne hode enn utenfor). Ha et åpent og klart og manndig kroppspråk, og foreslå ting og ta valg som angår hele gruppen.

 

Det er faktisk ganske vansklig, men det er en kar som heter Jacob som har skrevet en bok som heter "Alfa", og den finnr du her: http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.d...oduktId=3694045 .

Det skal også nevnes at det er en sjekkebok, for å sjekke damer, for å være en alfahann er også attraktivt hos jentene.

 

Ellers kan du også lese: http://blog.oracle-of-sweden.com/2007/01/b...warm-alpha.html som er et veldig godt og forklarende blogginnlegg.

 

Jepp det er akkurat problemet jeg har. Jeg er en sånn "beta" nr det kommer til å være i en sånn gruppe. Tror jeg isåfall. Jeg kan noen ganger være med en gruppe å snakke, men av og til virker rett og slett ikke gruppen jeg er i veldig interessert i det jeg snakker om.. Å så begynner plutselig folk å snakke om ting du ikke vet hva er for eksempel. så klart det er jo klart det er jo ikke alltid en vet hva en snakker om, men liksom som visst noen snakker om en film bare for å ta et eksempel, å så har ikke jeg sett den filmen og de begynner å snakke om den, hvordan i all verden skal jeg få til å gripe inn i samtalen da?

Endret av bergenboy9
Lenke til kommentar

Here are some typical cold behaviors:

 

Never or rarely smiling.

 

Having a stone face when talking to other people, guys included.

 

Complaining a lot about various stuff in their lives.

 

Not laughing or having fun when everyone else is.

 

Not giving props or credit when it's suitable/expected.

--------------------------------------------------------

 

Denne listen var veldig riktig.

okei skal vi ta det steg for steg.

1. Jo jeg smiler ofte, så det kan det ikke være.

2. Om jeg har ett steinfjes når jeg snakker til andre, det vet jeg forresten ærlig talt ikke. Har aldri tenkt på det.

3. klager på ting om ting i deres liv? nei ikke egentlig, men det kan skje tror jeg. jeg klager av og til på ting i mitt eget liv, som er helt sikkert helt uintressert for folk jeg snakker med. så det kan jo være en av de negative tingene tror jeg og det skjønner jeg jo, men liksom av og til når jeg ikke finner ut hva vi skal snakke om så begynner jeg å snakke om sånne ting, jeg irriterer meg over at jeg gjør det også.

4. jeg ler og har det gøy når de andre folkene gjør det som oftest isåfall.

5. Dette har jeg visst at jeg har måtte gjøre hele tiden, og jeg har prøvd i alle år med dette, å dette går forsovet greit, men vet ikke om jeg er tydelig nok på det når vi er mange folk.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Nå har jeg begynt å skjønne litt hva det er som er gale med meg, hehe.. Det er ikke det å ta intiativ. Jeg har bare ikke skjønt det før nå. Tror jeg har vanskelig for å stole på folk tror jeg det er faktisk. Etter en episode på ungdomsskolen har det vært slik helt siden. Jeg er en litt annen person en jeg var den gang. Tror den episoden forandret meg på en måte. Å etter det har jeg hatt vanskelig med å stole på folk. Så nå vet ikke jeg helt hva jeg må gjøre..

 

Er det noen som kan hjelpe meg, noen som vet hva jeg kan gjøre for å trene meg opp igjen til den jeg var før?

For det virker som om når jeg har vanskelig for å stole på andre så er det ikke like lett for meg og de andre jeg snakker med å føre en samtale.

 

Ville vært til stor hjelp om noen har noen gode tips til meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...