Gilbert 0 Report post Posted May 21, 2003 Hei! Holder fremdeles på med de forhatte tekstfilene alle mobber meg for. if ($array_i_txt-fil == "slett denne") { // SLETT DENNE LINJA I FILEN echo "linja er slettet."; } Noen som forstår? Quote Share this post Link to post
Gilbert 0 Report post Posted May 21, 2003 Er også ute etter en god løsning på if ($array_i_txt-fil == "rediger denne") { // SETT INN $text ISTEDENFOR LINJA SOM BEGYNNER MED RETT $array_i_text-fil echo "linja er redigert"; } Quote Share this post Link to post
[email protected] 0 Report post Posted June 3, 2003 Jeg vil anbefale deg og kjøpe en bok om mysql.. Vil to at det vil gjøre livet ditt mye enklere :wink: Quote Share this post Link to post
sven-o 13 Report post Posted June 3, 2003 Det finnes også enkeltstående databaseformater som ikke trenger server, f.eks. MS Access. Blir jo noe hårete, men slår bruk av tekstfiler. Eller så kan du jo også lære litt XML. Quote Share this post Link to post
christt 0 Report post Posted June 3, 2003 Forklar litt mer nøye hva du ønsker så skal jeg hjelpe deg. Vil du sette inn en linje på en gitt plass i filen, tilslutt eller først? Når du sletter er linjen da en tilfeldig plass i filen? Quote Share this post Link to post
sven-o 13 Report post Posted June 3, 2003 Tror dette skulle funke: <?php $linjer = file ('./minfil.txt') or die("Kunne ikke åpne fil!"); $fil = fopen('./minfil.txt', 'w') or die("Kunne ikke skrive til fil!"); for($teller=0; $teller<count($linjer); $teller++){ if( $linjer[$teller] != "Slett denne linja" ) fwrite($fil, $linjer[$teller]."n"); } fclose($fil); ?> Quote Share this post Link to post