Gå til innhold

PC spill generelt-LAGG!


Anbefalte innlegg

Hei!

Har en dell bærbrar pc(m130, noe i den duren) som er 1 år gammel.

Spesifikasjonene er følgende:

 

2.4ghz dual core

4gb ram 256 mb

nvdia geforce 8600

 

Dette var altså en laptop til gaming, da jeg punget ut ca 12k for den.

 

Men!

Mange spill lagger, noen ganger voldsomt, og da hjelper det å restarte pcen.

Altså virker det som at noen vista programmer er i veien(skrur egentlig av alle programmer når jeg spiller).

 

Andre som opplever lagg på en pc som egentlig skal kunne takle dagens spill, f eks NFS SHIFT?

 

Er skuffet, da jeg aldri har merket noe råskinn ved denne pcen, even though spesifikasjonene...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en dell-pc som jeg fikk for 3 år siden. Den har samme spesifikasjoner som din, og den ga jeg 7000 for. 12000 var drøyt for den laptopen der.

 

Problemet ditt er nok skjermkortet, som ikke er et særlig bra gamingskjermkort..

8600gt-kortet er desverre ikke egnet til nyere spill..

 

Det at det lagger mer noen ganger har jeg opplevd også. Funnet ut at dette har en sammenheng med temperaturen på PC'n.. Om jeg ligger med laptopen på senga med dyne som underlag lagger det mye mer enn når jeg sitter ved skrivebordet. Laptopen blir også sykt varm når jeg spiller krevende spill.. Noe som tilsier at den ikke er kapabel til å drive de nyeste spillene problemfritt...

Lenke til kommentar

Herlighet folkens, den pcen der skal fungere glimrende til alle spill som har kommet ut nå til dags. Ikke på best grafikk selvfølgelig, men det har ikke kommet et spill som skal gjøre at det systemet lagger nevneverdig på riktig innstillinger. Folk her inne tror virkelig at alt må være på full pupp noe som fucker til veldig for folk som ikke har samme holdning. Ta dere sammen.

 

Anbefaler trådstarter å kjøre crapcleaner, scanne etter virus og spyware, oppgradere alle drivere. Jeg veit at nVidia har hatt endel problemer med sine laptop-skjermkort, så om du er en av de som er rammet der(usikker på hvordan det var med go 8600-kortene) kan en bios-flash hjelpe veldig.

Lenke til kommentar

Alt av andre programmer kan slås av via en bat-fil:

net stop "Print Spooler"
net stop "Security Center"
net stop "Themes"
net stop wzcsvc
taskkill /F /IM jusched.exe
+ sikkert 20 andre....

Kontrollere at evt strømstyring / performance står på max ytelse.

Støvsuge luftinntak, og pass på at de er åpne.

Deaktivere evt restore / skyggekopiering (usikker her siden jeg selv fortsatt dualbooter til XP for spill)

Lenke til kommentar

Takker for svar og støtte.

XPS dell er som oftest dyrt, særlig da bærbar.

Den har en del tileggsfunksjoner og utkonkurerer det fleste andre bærbare både på design og spesifikasjoner.

 

2.4 ghz og 4 gb ram skulle vær nok for spill som krever like mye/lavere.

 

Har installert ny bios, fikk ny vifte+hovedkort, så alt er egentlig ganske nytt.

 

Er kanskje skjermkortet, men hvordan byttes dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...