Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Har ikke Nærlys når jeg har på Langlys


tnex

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har u-orginale lykter: http://cgi.ebay.de/SCHEINWERFER-ANGEL-EYES...id=p3286.c0.m14

jeg har xenon lys i både nær og langlys, med balaster etc, uansett jeg skulle prøve å koble kontakten som er nær lys sammen med langlys (kontakten som går inn til lykta) men så kom jeg på at om jeg gjør dette så vil lang lysene være på 24/7 så lenge bilen går, å såfall kan jeg da ikke kjøre med bare nærlys. Jeg spør med dette om det da er mulig å skaffe seg et nytt relé som jeg da kan koble på, og at da jeg vil få nærlus sammen med langys.

Jeg har en Golf 3 1994 mod 1.8L 90hk, om dette er til noen hjelp, jeg postet de lyktene som jeg har i dette inlegget, jeg har også "led" pærer som da er beregnet for (angeleyes). Takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
du skal vell egentlig ikkje ha nærlys samen med fjernlys ;)

Jo.

de har hverfall ikke vert de på de 3 bilene jeg har hatt.

Lovteksten sier at "dersom det nyttes atskilte lykter for fjern- og nærlys, skal nærlysene være koplet slik at de også lyser når fjernlysene er tent."

 

Deler forresten erfaringen til Fire..

Lenke til kommentar
Ikke her, men originalt ja ;)

I utgangspunktet skal du ikke kjøre- og fulltlys, for da ville du hat 115w per pære, noe som ville svidd reflektorene dine..

 

Så for meg høres det riktig ut..

Her er det faktisk en reflektor per pære, så om jeg da har 2 pærer i 1 reflektor, ville jeg da svidd reflektorene, men her er reflektorene og pærene avskilt.

Lenke til kommentar

Du har byttet ut en H4-lykt til en annen lykt med separate pærer? Isåfall trenger du å koble inn litt logikk som tilsier at nærlys skal lyse dersom fjernlys eller nærlys er påslått. Måten du kan koble det rent teknisk er to relèer. Ene setter du med styring på nærlys, andre på styring til fjernlys, og paralellkobler dem begge inn på nærlyspærene.

 

Du får den ikke noe mer lovlig av den koblingen forøvrig, fordi ettermonteringen av lykta medfører at den uansett er ulovlig.

Endret av gxi
Lenke til kommentar

Dette er et problem som vil oppstå hvis dere bygger om fra de gamle H4 lyktene til angle eyes lykter eller gti/vr6 lykter hvor det er separate pærer for nær- og fjernlys.

 

DSC000721.jpg

 

Sikringsboksen sitter under rattet, over pedalene, og det er releplass 10. Der tar du en kort ledning som du klemmer på 1 sånn "kobling" i hver ende, som passer neddi de 2 hullene..

Endret av tl35182
Lenke til kommentar
Dette er et problem som vil oppstå hvis dere bygger om fra de gamle H4 lyktene til angle eyes lykter eller gti/vr6 lykter hvor det er separate pærer for nær- og fjernlys.

 

DSC000721.jpg

 

Sikringsboksen sitter under rattet, over pedalene, og det er releplass 10. Der tar du en kort ledning som du klemmer på 1 sånn "kobling" i hver ende, som passer neddi de 2 hullene..

 

Har nå lasket disse punktene sammen, og nærlys funker sammen med langlys, Tusen takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...