Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Cøliaki - en diagnose uten symptomer !


SageggA

Anbefalte innlegg

Fikk cøliakidiagnose etter en tilfeldig blodprøve med på følgende biopsi. Ja men jeg har da aldri hatt mageproblemer, sa jeg! Husk kreftfaren, sa de. Ja, ja, så ble det glutenfri kost da, men jeg spør meg innimellom hvorfor? Ja, det var denna kreftfaren da, men er det no helt blitt slutt på kliniske undersøkelser? Bare en haug av verdier i blod det blir stilt diagnose utifra, og jeg som har tenkt at vi alle var forskjellige! Noen velger å få analysert DNA for å finne disposisjon for alvorlige sykdommer, men det har jeg aldri vært interessert i :( Noen andre som har en diagnose de gjerne skulle vært foruten? Kan man få anafylaktisk sjokk av cøliaki ? (de av oss som får mageproblemer av å spise gluten)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fikk cøliakidiagnose etter en tilfeldig blodprøve med på følgende biopsi. Ja men jeg har da aldri hatt mageproblemer, sa jeg! Husk kreftfaren, sa de. Ja, ja, så ble det glutenfri kost da, men jeg spør meg innimellom hvorfor? Ja, det var denna kreftfaren da, men er det no helt blitt slutt på kliniske undersøkelser? Bare en haug av verdier i blod det blir stilt diagnose utifra, og jeg som har tenkt at vi alle var forskjellige! Noen velger å få analysert DNA for å finne disposisjon for alvorlige sykdommer, men det har jeg aldri vært interessert i :( Noen andre som har en diagnose de gjerne skulle vært foruten? Kan man få anafylaktisk sjokk av cøliaki ? (de av oss som får mageproblemer av å spise gluten)

 

ROFL XD og her sitter jeg med magesmerter og annent magetrøbbel som jeg har slitt med i snart ett år, og ikek fått noen cøliaki diagnose siden både ultralyd, blodprøve og Gastroskopi var helt fine, XD sitter å venter på resultate av seneste blodprøvene som ble sendt til st.olavs hospital

Lenke til kommentar
Fikk cøliakidiagnose etter en tilfeldig blodprøve med på følgende biopsi. Ja men jeg har da aldri hatt mageproblemer, sa jeg! Husk kreftfaren, sa de. Ja, ja, så ble det glutenfri kost da, men jeg spør meg innimellom hvorfor? Ja, det var denna kreftfaren da, men er det no helt blitt slutt på kliniske undersøkelser? Bare en haug av verdier i blod det blir stilt diagnose utifra, og jeg som har tenkt at vi alle var forskjellige! Noen velger å få analysert DNA for å finne disposisjon for alvorlige sykdommer, men det har jeg aldri vært interessert i :( Noen andre som har en diagnose de gjerne skulle vært foruten? Kan man få anafylaktisk sjokk av cøliaki ? (de av oss som får mageproblemer av å spise gluten)

 

ROFL XD og her sitter jeg med magesmerter og annent magetrøbbel som jeg har slitt med i snart ett år, og ikek fått noen cøliaki diagnose siden både ultralyd, blodprøve og Gastroskopi var helt fine, XD sitter å venter på resultate av seneste blodprøvene som ble sendt til st.olavs hospital

 

Hva skal du med diagnose, da, du vet jo alt at magen kan være trøblete! Da vet du i hvert fall at peristaltikken fungerer! Og hvor "trøblete" er den, og i forhold til hvem? Husker ikke antall fjerter vi slipper i døgnet, men det er mange! Avføring kan endre konsistens avhengig av hva vi spiser, sterk mat, mye av samme sort, stress kullsyre, bakterieinnhold m.m. Det er da naturlig. Støtvise smerter er som regel passasjehinder/luft. Du lever!

Lenke til kommentar
Myopi er en diagnose jeg har som jeg gjerne skulle ha vært foruten. Men den går fint å leve med.

Nei, du får ikke anafylaktisk sjokk av gluteninntak når du har cøliaki.

 

Diagnose på nærsynthet klassifiserer deg ikke som syk, om enn den tar fra deg mulighet for opptak på politihøgskolen! Men du hadde vært like nærsynt om du ikke hadde fått diagnosen. Tenk så sprøtt, ikke få opptak om man ikke har perfekt syn, og egentlig dumt t at vi har fastsatt verdier på perfekt syn. Perfekt syn for liv i jungelen tenker jeg må være å se godt på langt hold, og for person uten sertefikat som lever i storby og jobber som urmaker eller med andre små detaljer, så må jo myopi være gunstig?!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...