Gå til innhold

Software Engineering! ...eller?


Ozwald

Anbefalte innlegg

Nå har tiden komt for den oh so store søknaden.. Jeg skal gå på skole i Australia, det vet jeg, men hva jeg skal studere er ennå uvisst. Ettersom jeg stortsett bruker fritiden min forran pcen med web-utvikling o.l. Virker det på en måte mest naturlig for meg å velge Software Engineering ettersom det er det jeg driver med til vanlig. Så kommer spørsmålene vi alle tenker under denne perioden; Vil jeg trives? Kommer jeg til å få jobb? Vil jeg ødelegge en ellers god hobby? Burde jeg gått Mechanical Engineering istedet?

 

En lite hyggelig prosess om man kan si det mildt, jeg føler dette er min eneste sjanse her i livet til å velge høyere utdanning, og da er det forbanna kjipt om jeg velger feil. Det er da jeg tyr til dere allvitende forumvenner, kan dere gi en liten taustump til meg som har forvillet meg alt for langt ned i denne kvikksanden av fortvilelse og usikkerhet?

 

Det jeg lurer på er;

 

Har du gått noe lignende? Ødela du din hobby? Var det riktig valg? Hva er ditt inntrykk av jobbmiljøet og det sosiale miljøet blant dere?

 

Er det god lønn?

 

Er sjangsen for at jeg sitter å kjeder meg på jobb stor?

 

Er det mange slike jobber tilgjengelig i Norge, som da også oppfordrer til kreativitet og nyskapning?

 

til alle; Generelt hva er din mening om dette studiet? hvordan ser du på en software engineer? Hva tror du en Software Engineer driver med?

 

btw. noen som vet hvordan software engineering stiller seg til f.eks datateknikk på NTNU?(fatter ikke hvorfor de skal lage egne navn på alt)

 

Vil gjerne bare ha mange meninger om dette, om de er kvalifiserte eller ei, trenger bare å få samlet informasjon så jeg kan sette dette i litt perspektiv på de aller fleste plan.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt den samme problemstillingen selv. Jeg går nå på elektroingeniør ved HiBu, men velger over til dataingeniør nå etter første semester. Har rett og slett kommet frem til at man må velge studier med hjertet og ikke hjernen. Ikke velg det du tror er smart å velge, velg det du har mest lyst til å gjøre. Arbeidsmarkedet er veldig variert og man kan få seg en jobb man på forhånd aldri hadde sett for seg uansett.

 

Det viktigste med høyere utdannelse er å vise at du kan lære, ikke nødvendigvis hva du faktisk innehar av kunnskap.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...