Gå til innhold

[Løst]Bilder av meg på google.no

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det lov å legge ut bilder av personer (eks. meg) på google uten å spøre (få tillatelse fra meg)?

Går det ann og slette bilder fra google (hva gjør jeg hvis jeg finner et bilde av meg som jeg ikke liker at er der)?

Kan jeg lagge ut bilder av andre på google (hvordan gjør jeg det, er det lov uten å spøre den jeg legger ut bilde av, hvis det er en person)?

Kan jeg legge ut bilder som andre har lagget å ta kredd for det?

Håper på hjelp og seriøse svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Er det lov å legge ut bilder av personer (eks. meg) på google uten å spøre (få tillatelse fra meg)?

Går det ann og slette bilder fra google (hva gjør jeg hvis jeg finner et bilde av meg som jeg ikke liker at er der)?

Kan jeg lagge ut bilder av andre på google (hvordan gjør jeg det, er det lov uten å spøre den jeg legger ut bilde av, hvis det er en person)?

Det går jo ikke ann å legge ut bilder av deg på google, men man kan bruke google til å finne bilder som er lagt ut av deg på andre nettsider.

Skrevet

Det går jo ikke ann å legge ut bilder av deg på google, men man kan bruke google til å finne bilder som er lagt ut av deg på andre nettsider.

helt sikker på det, en jeg kjente litt før sa det gikk og at han klarte det (kan jo selfølgelig hende det bare var tull), men det var jelvig overbevisende.

Skrevet (endret)
helt sikker på det, en jeg kjente litt før sa det gikk og at han klarte det (kan jo selfølgelig hende det bare var tull), men det var jelvig overbevisende.

Nu er ikke jeg helt sikker på hva du mener, Får du opp bilde av deg, når du tar et på bildesøk på google?

Men jeg vet i hvertfal ikke om måter man kan legge ut bilder på google.

Endret av Blueone
Skrevet (endret)

Som nevnt, Google søker etter bilder lagt ut på nettsider (totalt uavhengig av google). Bildene i google bildesøk ligger ikke "på Google" men på nettsider rundt om på nettet, Google bare søker dem opp.

Det er ikke lov å publisere offentlig (på nettet eller noe annen måte) bilder av andre uten deres godkjenning. (Her er det noen unntak som går på f.eks. hvorvidt det er bilde av "deg" eller "en folkemengde du er en del av" osv.)

Du kan ikke slette bilder fra Google's søk. Finner du et bilde via Google søk du vil ha fjernet, kontakt eieren av nettsiden, eventuelt den som har publisert bildet på nettsiden.

Se over.

Nei. Du kan heller ikke nødvendigvis legge ut andres bilder selv om du gir dem cred heller.

Men her kan man selvfølgelig spørre og lage avtaler.

Endret av Überadri

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...