el_cash Skrevet 8. oktober 2009 Skrevet 8. oktober 2009 Har hjemmepcavtale via jobben, og den "beste laptopen" jeg kan kjøpe derfra er altså en M17x. Den har gode specs, men det er klart at navnet "Alienware" koster noen kroner ekstra. Men det går greit, får en god deal på den. Ellers er det ikke noe problem at den er stor og tung. Specs på denne maskinen er: Dell Alienware M17x Prosessor Intel Core 2 Quad Q9000 (2,0GHz, 1066FSB, 6MB L2 cache) Minne 4096MB 1333Hz DDR3 Dual Channel (2x2048) (2 SoDIMM slots, maks 8GB) Harddisk 1TB 7200RPM Free Fall Sensor 7200 rpm Raid 0 Stripe (2x500GB) Minnekortleser Integrert Lydkort Integrert Høyttalere Integrerte stereohøyttalere Grafikkort Dual SLI 1GB NVIDIA GeForce GTX260M (2x1GB) Webkamera 2 Megapixel webkamera Optisk stasjon Blu-ray Disc Combo (DVD +/- RW + BD-ROM) Nettverkskort Integrert 10/100/1000Mbit Trådløs Wireless 802.11n Bluetooth Ja Firewire IEEE1394a Mus Touchpad Tastatur Standard norsk Batteri 9-cellers Chassis Vekt fra 5,3 kg Farge Space Black Bæreveske Nei Utganger 4 USB 2.0, 1 USB 2.0 / e-SATA-port med PowerShare, VGA, HDMI, DisplayPort, 2 lydutganger, 1 mikrofoninngang, IR Operativsystem Microsoft® Windows 7 Home Premium 64 bit Programvare Ms Office 2007 Home & Student Antivirus 3 år antivirus Skjerm 17” WideUXGA 1920x1200 kant-til-kant Service 3 års på stedet service Levering Levering på dør på kveldstid (forutsatt innenfor Schenkers dekningsområde) Noen her som har en tilsvarende maskin, og kan svare på om den faktisk fortjener hypen? Er det en bra maskin, eller er den oppskrytt? Og ikke minst; hvordan er støynivået? Har nå en Thinkpad som er nærmest lydløs, så spesielt støynivået er jeg redd for... Erfaringer? Synspunkter?
el_cash Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter Skrevet 12. oktober 2009 Har tatt sjansen på å bestille maskinen. Men har en kort frist til å "ombestemme" meg - burde jeg det?
Tj-nome Skrevet 12. oktober 2009 Skrevet 12. oktober 2009 (endret) Vist du kunne nevnt kva du vill bruke pc-en til kunne eg kommet med ein anna anbefaling. Til døme Dell Studio XPS 16 (2 kg mindre + I7) men mindre hardisk og ingen sli men vist du kunne nevnt kva du skal bruke den til kan me komme med andre anbefalinger Har ikkje vore borti Alienware så kan ikkje akkurat si nokon efaringe med den. Men eg har hatt efaring med 1710 og 1730 (Stakkars ryggen min) Endret 12. oktober 2009 av Tj-nome
CorporalClegg Skrevet 12. oktober 2009 Skrevet 12. oktober 2009 Til spill så er de meget gode, og fungerer som penisforlenger på høyde med Ferrari or Lamborghini (
el_cash Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter Skrevet 13. oktober 2009 Bruksområdet er rett og slett allround. Det blir hovedmaskinen min de neste tre år, koblet mot filserver og tv. Spiller ikke all verden, men vil ha en kraftig maskin som takler stort sett all bruk. Kommer ikke til å flytte den rundt så mye, så det spiller ingen rolle at den er stor og tung. Hadde helst håpet på å få en ny, kraftig Thinkpad, men M17x var den kraftigste maskinen jeg kunne velge i hjemmepcordningen. Så da får vi håpe at den duger. At den er en penisforlenger er vel forsåvidt ingen ulempe, kult å ha en kul maskin. Forøvrig litt flaks at jeg bestilte utstyret i går, i dag ville det vært for sent, ref statsbudsjettet - der skattefradraget nå har forsvunnet i dag...!
butare Skrevet 13. oktober 2009 Skrevet 13. oktober 2009 (endret) Håper for din del at du bestilte senest i går. Har jeg ikke misforstått totalt, har regjeringen bestemt at ordningen med hjemmekontor skal falle bort med virkning fra i dag... Endret 13. oktober 2009 av butare
el_cash Skrevet 13. oktober 2009 Forfatter Skrevet 13. oktober 2009 Jepp, bestilte i går, nettopp fordi jeg var usikker på hva som ville skje med hjemmepcordningen i statsbudsjettet. Hadde litt flaks der. Men tilbake til saken: noen som vet hvordan støynivået på maskinen er?
el_cash Skrevet 12. november 2009 Forfatter Skrevet 12. november 2009 Fortsatt ingen som kan si noe om støynivået på denne laptopen?
ExtremeGo Skrevet 12. november 2009 Skrevet 12. november 2009 Har en kompis som er Litt (ganske ) bortskjemt og han fikk denne pcen , nei den bråker ingenting bare drit stor og satans fin . Det er et leketøy
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå