Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

thoughbook med ødelagt backlight

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

For 1.5 år siden kjøpt jeg en thoughbook CF-Y7 http://www.trustedreviews.com/laptops/revi...ghBook-CF-Y7/p1

For under en uke siden begynte skjermen å "dø", den blinket men på en slags fade måte. Akkurat som om lyset ble svakere på enkelte plasser i skjermen. Til slutt ble det så mørkt at det er utrolig vanskelig å se noe som helst på skjermen, men det er et bilde der.

Jeg prøvde å kontakte panasonic sitt support senter, men laptoppen er kjøpt i japan og europeisk support var veldig lite gira på å ta imot min da.

En kompis av meg mener at det kan være tenneren til skjermen og ikke backlighten, noen tanker om dette?

Og til slutt, jeg har kokt ned til to alternativer: 1. Skifte backlighten selv, har funnet riktig lys på eBay til en hundrings. Det kjipe her er jo om det ikke er backlighten og om jeg ikke får til å skifte (garantien er jo hvertfall borte da). 2. Jeg har pc forsikring i gjensidige, betale den og forhåpentligvis få ordnet problemet.

Takk på forhånd for tilbakemeldinger, hvis det er noe jeg har utelatt så bare spør :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

om lyset ikke forsvant direkte men var svakere en stund først høres det ut som lysrøret, typiske er 1-2uker dårlig lys før det slokner.

selve lysrøret er ikke noe problem bytte da det ligger i 2klips så en hurtigtilkobling lignende vifter i en stasjonær.

Endret av cruzader
  • 5 uker senere...
Skrevet

Jeg har åpnet pcen nå. Og fant ut at det er invertoren som er ødelagt. Har tatt noen bilder av den og panasonic support sa at del nummeret var "N0GF1J000008". Fant et par amerikanske og japanske sider som hadde denne delen, men virker som små shabby sider og jeg er litt skeptisk.

I håp lurer jeg på om det finnes en norsk forhandler som kanskje kan ha delen? Evt. noen som vet om en utenlandsk forhandler som kan hjelpe meg?

Har lagt ved bilder jeg selv tok av invertoren. (Det var jeg som trakk ut ledningen ;))

post-16151-1257498180_thumb.jpg

post-16151-1257498185_thumb.jpg

post-16151-1257498190_thumb.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...