Gå til innhold

Android - basis-spørsmål


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg vurderer å anskaffe en Android-telefon og har noen grunnleggende spørsmål.

 

- En hovedregel jeg har fulgt ved kjøp av telefoner er alltid å kjøpe dem i Norge, hovedsaklig p.g.a. ønsket om norsk tastatur. Hvis jeg kjøper en Android uten fysisk tastatur, er det noen grunn til fortsatt å måtte kjøpe den i Norge? Hvis ikke, kan jeg stille inn operativsystemet slik at jeg får norske tegn på soft-tastaturet (engelsk språk på OSet ville jeg uansett ønske meg)

 

- Jeg er avhengig av å synkronisere kontakter, kalender, tasks, osv. Jeg vil ikke banne i kirken, men kan jeg synke med Outlook på desktopen? Opera? Med Exchange server i luften? Hva er konseptet her og hva kreves av desktop programmer i denne sammenheng?

 

- Jeg lette etter en oversikt over alle telefoner med Abdriod men kunne til min overraskelse ikke finne dette på android.com, det så mer ut som en site for utviklerne. Noen som har sett noe slikt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, etter den nye oppdateringen kan man velge norsk OS. Sync har jeg svært liten erfaring med siden jeg bruker min HTC Touch Pro 2 til det.

 

Jeg synes at den beste Android-telefonen ute på markedet nå er HTC Hero. Den har også HTC Sense som andre telefoner enn HTC ikke kommer til å få. Og det er helt herlig! :)

Endret av program
Lenke til kommentar

http://code.google.com/p/scandinavian-keyboard/

 

Dette var et av de første programmene jeg la inn. Måtte inn på telefonen for å sjekke...

Det ligger skandinavisk tastatur på market. Det er ikke dedikerte taster for æøå. Disse er lagt bak aeo. Men med norsk ordliste vil telefonen gjette hvilket ord du skriver så om jeg skriver "sarlig" foreslår ordlisten særlig.

Lenke til kommentar
Synching med outlook og Exchange er null stress med Hero telefonen ihvertfall.

Den syncher automatisk alle kontaktene og kalenderen din med google sin kalender og adressebok på nettet også.

 

Det er gode nyheter hvis man kan sette opp sync mot Outlook og evt. Exchanges kalendere og kontakter, tror Hero kan være et valg for meg.

 

Jeg skulle gjerne gjort det, men har ikke klart å bli kvitt Outlook på PCen. Kanksje jeg ikke ser alle mulighetene - det jeg egentlig trenger er en PIM (altså kontakter/kalender/oppgaver/notater) og en mailklient (som da har tilgang til kontaktene) som jeg kan bruke fra mobilen og et par forskjellige PCer, men som også må være mulig å bruke offline. Mye av dette har Google, men jeg er usikker på om de tilbyr offline muligheter for PIM og e-post og mulighet for eget domene på e-post...dette behovet hadde vært dekket hvis min mail-tilbyder (one.com) hadde tilbudt syncing av PIM i luften. Syncing av e-post med eget domene fungerer utmerket med IMAP slik jeg bruker det idag. Er mottakelig for forslag, jeg vil tro jeg ikke er den eneste som har disse behovene!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...