Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Sliter med fusking i høy fart

Torsens

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Sliter IGJEN med min dritt peugoet partner 2001 modell 1,4 liter bensin.

Håper noen kan hjelpe meg litt på vei.

Det har seg slikt at: Når bilen blir brukt til bykjøring og slikt fungerer den utmerket bra. Men da jeg kjører i ca 70 km/t og oppover i 2-3 min begynner problemet. Den begynner å fuske. Slik at når jeg trøkker inn gassen så napper det, akkurat som om den holder på å stoppe. Så når den da driver med denne fuskingen kjører jeg inn til siden, da står bilen å "jager" litt på tomgang, turtallet står ujevnt å motoren er da også ujevn. Da slår jeg av bilen, venter i 2 sek, starter igjen å den sviver som ei klokke. Begynner da å kjøre igjen å det samme problemet kommer igjen. Men da bare hvis jeg speeder opp til rask fart. Om jeg bare kjører små kjøring og sakte fart fungerer den utmerket.

Men da på grunn av alt dette kan jeg jo ikke bruke bilen til noe annet enn bykjøring!

Noen som kan hjelpe meg, hva er galt, hva kan være galt? bensin innsprøyting, luftfilter, hjernen, coilene???

Jeg har skiftet tennpluggene for litt siden men vil da ikke tro det har noe med dette å gjøre heller.

Endret av Torsens
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Luftmassemåler/luftmengdemåler ville jeg satsa på det er. Feil verdier her blir mer sannsynlig når det er masse luft som går igjennom enn det man har på bykjøring.

Du burde endre emnetittelen også da den er litt vel missvisende.

Skrevet

Hei!

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Skrevet

ja, skifter den nå. Sorry for den, er bare så sinnsykt lei av den bilen. ALT har vært feil siden jeg kjøpte den. Men takk for svarene til nå, setter pris på det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...