Gå til innhold

Ny pc ca 8000,-


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg ny pc, til ca 8000,-. Har lagd et oppsettt:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=396675 4895,-

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=332085 1035,-

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=340676 958,-

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=485790 1850,-

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=495613 655,-

Totalt: 9393,- Vil 650W PSU være nok til i7 920 og GTX 275?

Noen som vet om noe bedre til samme/lavere pris?

Har skjerm, tastatur, mus og 2hdd på totalt 1750GB fra før.

Endret av Zero-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den laptopen kan du sikkert få en 3-4K for.

 

650W skal holde fint, ja, og da iallefall når du har valgt en PSU av høy kvalitet. Forøvrig så oppsettet fint ut for min del. Kanskje ikke allverdens oppgradering fra C2D og GTX260, da?

 

Noen jeg kjenner skal ha seg datamaskin, så jeg tenkte at de kunne kjøpe den jeg har, så kjøper jeg meg en litt kraftigere en.

også har jeg litt lyst på i7 også da...

Lenke til kommentar

angående strøm se strømkalkulatoren i sigen min.

 

angående laptoppen

en ny acer aspire 7730g T5800 ligger på ca NOK 7522

 

så varierende på interesse skulle du nok kunne få 5000 i allefall.

Men er jo veldig individuelt hva folk er villig til å betale så jeg ser for meg du skulle kune få rundt 6k. noe særlig mer enn det tviler jeg på, men en minste pris på 5k kanskje på et auksjons nettsted er vel en grei plass å begynne.

 

du burde sjekke prisguiden. du kan kasnkje spare litt om du deler opp ordren din melloom to nettsteder. men er vel ikke allverden å hent der.

Lenke til kommentar

nå kan du vurdere å dele opp ordren litt da.

Vet at amentio har det kabinettet til 885(-170), PSUen til 723 (-230) så da kan du spare 400 kroner der (p&p ikke medregnet)

 

om du sjekker ut komponentene i i7 settet kan det hende du kan spare en del der og.

komplett

i7 = kr 2.450,-

HK = kr 1.595,-

ram = kr 1.150,-

antistatisk = 99

total = 5294

Spart på pakkeløsning hos komplett = 395

Billigst alternativer:

i7 billigst = 2050 (it24) 2190 (amentio)

hk = 1409 (amentio)

ram = 995 (amentio)

total = 4454 (4594 amentio )

 

pakkeløsninga til komplett ligger på 4895

amentio har også et armbånd til 97 kroner så du sparer 203 kroner på å kjøpe komponentene separat fra amentio framfor pakketilbudet hos komplett.

 

sapphire ser ut til å være det billigste hd5870 kortet og ligger relativt stabilt ca 2800 hos de fleste. så det kan du få hvor som helst. ( 2795 komplett / 2765 amentio)

 

så hos amentio havner totalen på 9064 vs komplett sin 10338

begge inkludert AS.armbånd. så du vil spare 1274 kroner på å kjøpe hos amentio.

Endret av paalrh
Lenke til kommentar
nå kan du vurdere å dele opp ordren litt da.

Vet at amentio har det kabinettet til 885(-170), PSUen til 723 (-230) så da kan du spare 400 kroner der (p&p ikke medregnet)

 

om du sjekker ut komponentene i i7 settet kan det hende du kan spare en del der og.

komplett

i7 = kr 2.450,-

HK = kr 1.595,-

ram = kr 1.150,-

antistatisk = 99

total = 5294

Spart på pakkeløsning hos komplett = 395

Billigst alternativer:

i7 billigst = 2050 (it24) 2190 (amentio)

hk = 1409 (amentio)

ram = 995 (amentio)

 

total = 4454 (4594 amentio )

 

pakkeløsninga til komplett ligger på 4895

amentio har også et armbånd til 97 kroner så du sparer 203 kroner på å kjøpe komponentene separat fra amentio framfor pakketilbudet hos komplett.

 

sapphire ser ut til å være det billigste hd5870 kortet og ligger relativt stabilt ca 2800 hos de fleste. så det kan du få hvor som helst. ( 2795 komplett / 2765 amentio)

 

så hos amentio havner totalen på 9064 vs komplett sin 10338

begge inkludert AS.armbånd. så du vil spare 1274 kroner på å kjøpe hos amentio.

 

 

Alle varene er ikke på lager hos amentio da...

Men kan du lage til en handleliste dA?

Endret av Zero-
Lenke til kommentar

Mja tingen er at du bare kan legge til items i HW sine handle lister som befinner seg i produkt databasen deres. Mens de har mange items som befinenr seg i pris databsensin men ikke produkt basen. og vice versa

 

btw kom til å tenke på at om du skal ha en ikke stock kjøling til CPU blir regnestykket litt annerledes, siden jeg ikke hadde tatt den med (665 hos komplett ) men datakjeden har den til 487 så den kan du kjøpe der og få sendt i posten og fortsatt spare peng.

 

det jeg kan gjøre er å linke til søkene jeg har gjort i prisguiden da.

Men husk at prisene er bare veiledende så følg linkene for å se den aktuelle prisen. Er fortsatt en god peke pinne på prisen hos div aktører. Zalmann kjøleren er et godt eksempel på dette. om du finner bare 1 ellet to treff i pris søk er sannsyneligvis navnet for kompleks. Istendenfor hele navnet på f.eks i7 cpuen prøv bare i7-950 da får du mange flere treff.

 

Corsair Powersupply 650W

Zalman CNPS10X Extreme

Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 6GB CL9

Gigabyte GA-EX58-UD3R,

i7-920

antec nine hundred two

 

i tillegg tenk at noen ganger kan man spare penger ved å kjøpe enkelt produkter hos noen aktører siden besparelsen faktisk er større enn frakt kostnadene som ved zalmann kjøleren. også husk om du kjøper egen kjøler så er det ikke nødvendig med en box i7. da kan du kjøpe OEM. Ser du på i7 f.eks selget it24 en OEM versjon til 2050 mens BOX versjonen til amentio kommer på 2177. Er jo egentlig ikke vits å kjøpe en BOX og sitte igjen med en vifte du ikke bruker. Men siden besparelsen mellom de to kun er en grov 100 lapp sparer du ikke så mye om du singel ordrer siden frakten kommer i tillegg. Men noen kroner her og noen kroner der komemr med.

 

du vil også legge merke til at f.ekse antec two i HW sine prisliste søk har lavest pris på 949 men siden antec two befinner seg i HW sine produkt sider så finner du en mer oppdatert pris.

Endret av paalrh
Lenke til kommentar

Har regnet litt på det og funnet ut at hvis jeg kjøper skjermkort på komplett, og resten på MPX så blir det litt billigere, selv med denne kjøleren: http://www.mpx.no/aspx/loginVnet.aspx?Retu...amp;plid=103682.

Noen som vet om det blir nok plass i et Antec Nine Hundred kabinett?

 

 

Har funnet et greit HK som ifølge mange nettsider er overklokkingsvennlig, og som støtter CrossfireX i tilfelle HD5870 faller litt i pris, og jeg trenger mer GPU-kraft:P

Endret av Zero-
Lenke til kommentar

poenget er at i7 plattformen er et type oppsett du kan ha i lang tid og oppgraderinger kan bare hives på i ny og ne og da er det litt kjipt å sitte med en svak psu. dessuten operer PSUen bedre når den ikke blir kjørt på full throttle. så ja jeg anbefaler deg å skaffe noe 750 watt minimum.

Lenke til kommentar

Har skaffet meg litt mer cash, så nå blir det:

i7 920

ASUS P6T SE

Corasair 8GB DDR3 XMS3 1600mhz

Antec Nine Hundred Two

Noctua NH-U12P SE 1366

Chieftec Super Series PSU 750W Modulær (komplett.no)

Sapphire HD5870 (komplett.no)

 

Alt unntatt GPU og PSU kjøpes på Dustinhome.no.

Noen som forresten vet om den siden er til å stole på?

Endret av Zero-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...