Gå til innhold

Ny bærbar til en student!


Anbefalte innlegg

Hei, min nåværende bærbare PC henger såvidt på greip, skjermen henger i noen ledninger, den durrer som ett kjøleskap noen ganger og har en tendens til å bli VELDIG varm. Så nå er det på tide med en ny en.

 

Kriteriene er:

 

MÅ kunne spille av HD filmer, og ha fin skjerm ^^

Greit tastatur som er behagelig å skrive på

Minst 3 USB porter, gjerne mer

minst 160 GB+ harddisk

15" skjerm eller mer (ikke over 17!)

God batterilevetid

 

Også er jeg i "studentklassen" så kan ikke punge så alt for mye for den :)

Noen forslag?

 

Takker og Bukker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke så mange bærbare med bedre spesifikasjoner enn denne til 4,5 K. Hakket bedre er denne til 5,5 K. Packard Bell kjører relativt bra specs på Easynote - modellene. Ønsker du et annet merke, må du gå ned på feks skjermkort. HD4570 som er i de nevnte, kjører spill og filmer veldig effektivt og med god kvalitet. Prosessoren som sitter i er middels god. 4 GB ram og 320 Harddisk er også nok for de fleste.

 

En 17" som jeg fant i en annen tråd kan vurderes.

Endret av jornboss
Lenke til kommentar

Tenk deg godt om før du går for 17 tommer som student pc. 3 kg + er ikke noe å bære frem og tilbake fra "hybelen" til skolen når du har andre bøker som drar opp vekta.

Siden spill ikke er satt opp som prioritet for ditt pckjøp bør du klare deg med maskin på CULV plattformen.

 

Forslag som jeg mener er best om du skal dra kortet i morra er:

 

Acer Timeline Serien.

Lenke til kommentar

"Grafikkontroller: Integrert Intel GMA 4500HD" kan den kjøre HD filmer (jaja er HD i navnet xD) med bare integrert kort? Blir ikke SÅ mye bæring, litt til forelesninger (men pleier å ta for hånd)

 

og den var jo dyrere! :O

 

Men om den duger til avspilling av HD filmer så blir det vel den, og har litt tid på meg, lever bare med en data hvor skjermen såvidt henger på så er LITT irriterende :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...