Gå til innhold

Multicom Xishan W760 - på tråden


Anbefalte innlegg

Hallo! Jeg trenger ny pc. Jeg har lenge sett etter pcer, men denne ser bra ut.

Personelig har ikke jeg mye peiling på data så jeg spørr her. Den pcen jeg har sett på er Multicom Xishan W760.

- 15.6" Wide LED Full-HD 1920x1080

 

- INTEL Core i7 720QM mobile prosessor

 

- 4GB SO-DIMM 1333MHz DDR3 (2x2GB)

 

- 320GB Harddisk SATA 7200RPM 2.5"

 

- Windows Vista Home Premium 64-bit inkl. oppgradering til Windows 7 (norsk)

 

Det er mine specs. Her er linken http ://www.multicom.no/SystemConfigurator.aspx?q=st%3a10577400%3bfl%3a0

 

 

Det jeg lurer på er om denne pcen er brukbar til spill.Jeg spiller Left 4 dead og Counter Strike. Kan denne pcen dra de spillene greit? Og hvordan er prossesor hastigheten?

 

Selvfølgelig skal jeg bruke den til å se en og annen film og surfe på nettet- _ D

 

Takker for alle svar :)

 

 

Og hvordan tastaturet er. Må ja ctrl helt nede i venstre hjørne

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har også bestilt denne modellen med tilsvarende spesifikasjoner. Fikk beskjed i dag at det de ikke får inn Full-HD modellen før månedsskifte okt/nov, og at denne leveringen ikke var bekreftet. :(

 

Pcen burde kjøre de spillene du nevner greit. usikker på hvordan det går på 1920x1080 oppløsing. Prosessoren er en av de helt nyeste 4 kjerners mobile prosessoren fra Intel og burde gi veldig god ytelse, men sikkert på bekostning av litt batteri tid.

 

Etter bildene jeg har sett så er ctrl knappen der den skal være. helt nede i venstre kant.

Lenke til kommentar
Har også bestilt denne modellen med tilsvarende spesifikasjoner. Fikk beskjed i dag at det de ikke får inn Full-HD modellen før månedsskifte okt/nov, og at denne leveringen ikke var bekreftet. :(

 

Pcen burde kjøre de spillene du nevner greit. usikker på hvordan det går på 1920x1080 oppløsing. Prosessoren er en av de helt nyeste 4 kjerners mobile prosessoren fra Intel og burde gi veldig god ytelse, men sikkert på bekostning av litt batteri tid.

 

Etter bildene jeg har sett så er ctrl knappen der den skal være. helt nede i venstre kant.

 

 

Jeg er ikke avvhengig av batteri tid. Jeg har nesten laderen i hele tiden .....

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg sendte e-post til Multicom og spurte om skjermtype (matt/blank), støynivå og leveringstid. Her er svaret fra de:

 

"Det er blank skjerm på denne PC-en.

 

Vi har dessverre ikke noe info på støynivået, for denne modellen er ikke

kommet inn på lager enda.

 

Grunnmodellene til denne PC-en er forventet inn på lager i løpet av denne

uken, så da skal PC-en normalt gå til bygging og sending i løpet av 14 dager

etter bestilling."

Lenke til kommentar

Jeg har også bestilt den maskinen, da den gir meg muligheten til både å få den oppløsningen jeg ønsker, og at den har Core i7 CPU. Dog har den noe svak GPU med ATI Mobility Radeon HD 4570, 512MB GDDR2 minne. Jeg hadde gjerne ønsket meg en annen, og bedre GPU, og har spurt Multicom om det er mulig å bytte ut til noe annet. Til svar har jeg fått;

 

"Skjermkort er loddet fast til hovedkort, så det kan dessverre ikke byttes på vanlige bærbare."

 

Altså, den kommer med skjermkortet ferdig fra Clevo.

Hvorfor jeg ikke da går for de andre Clevo maskinene er for at de har skjermporten, og alle andre porter på høyre side. Det passer ikke meg, dessverre.

 

En annen maskin som jeg virkelig har studert, og var villig til å kjøpe var Asus G51J, men den kommer ikke i butikkene før uke 51, og den er dertil foreløpig meget overpriset. Komplett har prissatt den til kr 15K, og den burde ikke koste en krone over 13K.

 

Finner dessverre ikke en maskin med tilsvarende spec som W760, men som har bedre GPU, og som tilfredsstiller mine krav :no:

Lenke til kommentar
Fint om du kan legge ut litt kommentarer da du har mottatt maskinen og testet den litt!

 

Ja, men som sagt blir ikke min maskin bygd før tidligst 26. nov., da 1600X900 (som jeg har bestilt) skjermene ikke kommer før da. Det forutsetter også at det ikke dukker opp noe som jeg vil tro passer meg bedre. Altså ganske lik maskin, men med bedre grafikk kort.

 

Jeg vurderte også Intel Core i7 720QM 1.6GHz prosessoren opp mot Core i7 820QM 1.73GHz.

Forskjellen i disse to er ca. 10% ytelse, men dette igjen begrenses av HD ytelsen. Vil man ha fullt utbytte av CPUen, så er rask SSD disk å foretrekke. Da det kun er 1 Hd plass i den maskinen, så vil man ønske seg minimum 250 GB HD. En slik en SSD disk er for øyeblikket altfor kostbart. Altså, om man ikke investerer i SSD disk, så kan man like gjerne gå for den svakeste CPUen. Den er mer enn rask nok.

 

Til slutt vil jeg berømme Multicom. De er meget raske med å svare på alle mulige spørsmål, og jeg har et veldig godt inntrykk av dem. Et like godt inntrykk har jeg ikke av alle, men det gjenstår å se den dagen eventuelle problemer med maskinen oppstår.

 

Jeg har hatt IBM/Lenovo maskiner, og har det enda (fra øverste hylle). For det første så er de ekstremt dyre i forhold til hva du får, og for det andre så er servicen fra Lenovo Norge rett og slett ræva. Maskinene er heller ikke mer holdbare enn andre, selv om de som oftest får topp skussmål i tester. (Min T60 har vært mye mer på farta enn meg selv, og på to år er det registret 11 forskjellige feil på den hos Lenovo!)

Lenke til kommentar

Eg har tenkt og argumentert akkuratt likt som deg Protest. Asus A51J sin verke velig bra, men alt for dyr i Noreg. Dessutan har den knappe ein og ein halv times batterikapasitet om ein til formodning vil ut på buss/tog-tur ein dag. Ankepunktet ved W670 er jo såklart skjermkortet, men så lenge du ikkje MÅ dra crysis på high/ultra high så trur eg du overleve. Dog, det ligge langt nede på lista: http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphi...List.844.0.html

 

Eg synes også tastaturet til W760 ser veldig fristande ut, kvit chiklet *nam nam*, ingen brødsmuler under tastene lengre!

 

Denne har like spesifikasjonar, men drastisk betre skjermkort. Derimot er skjermen ikkje nødvendigvis noko å ropa hurra for: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=111787

 

Er det vanskelig å bytta ut panel sjølv mon tru?

Endret av The_Creator
Lenke til kommentar

jeg har også sett på samme pc som trådstarter, men med litt andre specs:

- 15.6" Wide HD+ LED 1600x900

- INTEL Core i7 720QM mobile prosessor

- 4GB SO-DIMM 1333MHz DDR3 (2x2GB)

- 500GB Harddisk SATA 5400RPM 2.5"

- Windows 7 Ultimate 64-bit Norsk

- Bluetooth

 

men så har jeg også sett på asus x62j som The_Creator linker til. denne har 1TB hdd, W7 HP og GT 240

og det jeg lurer på er hvilken pc er det beste kjøpet?

og er det noen nettbutikker som har denne på lager? virker som komplett ikke får den inn før 4.desember :(

Lenke til kommentar
jeg har også sett på samme pc som trådstarter, men med litt andre specs:

- 15.6" Wide HD+ LED 1600x900

- INTEL Core i7 720QM mobile prosessor

- 4GB SO-DIMM 1333MHz DDR3 (2x2GB)

- 500GB Harddisk SATA 5400RPM 2.5"

- Windows 7 Ultimate 64-bit Norsk

- Bluetooth

 

Her ville jeg spandere ekstra på HD, med 7200 disker, og aller helst SSD. Core i7 er såpass raskt at det er HD hastigheten som er flaskehalsen.

 

Jeg har dessverre ikke oversikt over den Asus modellen du linker til, men jeg tror den har mye lavere skjermoppløsning. I et test med Asus G51J ble det påpekt at tastaturet var meget slarkete, og rett og slett under pari til en så dyr maskin. Kan hende det også er på den maskinen du lenker til.

Lenke til kommentar
jeg har også sett på samme pc som trådstarter, men med litt andre specs:

- 15.6" Wide HD+ LED 1600x900

- INTEL Core i7 720QM mobile prosessor

- 4GB SO-DIMM 1333MHz DDR3 (2x2GB)

- 500GB Harddisk SATA 5400RPM 2.5"

- Windows 7 Ultimate 64-bit Norsk

- Bluetooth

 

Her ville jeg spandere ekstra på HD, med 7200 disker, og aller helst SSD. Core i7 er såpass raskt at det er HD hastigheten som er flaskehalsen.

 

Jeg har dessverre ikke oversikt over den Asus modellen du linker til, men jeg tror den har mye lavere skjermoppløsning. I et test med Asus G51J ble det påpekt at tastaturet var meget slarkete, og rett og slett under pari til en så dyr maskin. Kan hende det også er på den maskinen du lenker til.

 

hmmmmm.....ikke helt opptimalt det nei

 

men når en først skal bruke ca 10 000 kr på en ny pc, er ikke 400 kr mer så mye å snakke om :)

 

 

Ser at Protest har bestilt en maskin med samme skjerm som jeg hadde tenkt å ha, og

Ja, men som sagt blir ikke min maskin bygd før tidligst 26. nov., da 1600X900 (som jeg har bestilt) skjermene ikke kommer før da.

 

er det i så fall vits i å vente til Asus X62J kommer til mpx den 1.des og få med GT 240M, og i værste fall vente til den 4. des

 

ELLER

 

bare bestille fra multicom og håpe at de begynner å sette sammen pcen den 26. nov, og få den så fort de har gjort den ferdig og fått sendt den?

(lurer på om de gjør alt ferdig med maskinen slik at det er bare skjermen som gjenstår....hmmmm....)

Endret av Borbra
Lenke til kommentar
hmmmmm.....ikke helt opptimalt det nei

 

men når en først skal bruke ca 10 000 kr på en ny pc, er ikke 400 kr mer så mye å snakke om :)

 

 

Ser at Protest har bestilt en maskin med samme skjerm som jeg hadde tenkt å ha, og

Ja, men som sagt blir ikke min maskin bygd før tidligst 26. nov., da 1600X900 (som jeg har bestilt) skjermene ikke kommer før da.

 

er det i så fall vits i å vente til Asus X62J kommer til mpx den 1.des og få med GT 240M, og i værste fall vente til den 4. des

 

ELLER

 

bare bestille fra multicom og håpe at de begynner å sette sammen pcen den 26. nov, og få den så fort de har gjort den ferdig og fått sendt den?

(lurer på om de gjør alt ferdig med maskinen slik at det er bare skjermen som gjenstår....hmmmm....)

 

1* - Hvorfor ikke kjøpe en 320/7200 disk, og heller bruke pengene på en ekstern disk.

For min del tenker jeg investere i SSD disk, når en 250 GB rask disk har kommer ned i en pris på under kr 1.500. Regner med at det vil skje innen ett år. Ser også at Asus maskinen har 5400 disker, og som sagt så er det den største flaskehalsen.

 

Det også en kjennsgjerning i at HD går i stykker før eller siden, og det beste er eksterne disker i RAID, og gjerne et back-up sett et annet fysisk sted. Jeg stoler heller ikke på nettlagring!

 

2* - For min del er ikke en skjerm med en oppløsning på 1366 x 768 et alternativ. Jeg vil rett og slett ikke ha det i huset. 15,6" med 1920 x 1080 blir igjen for liten skrift, så da går jeg for en mellomløsning, og betaler gjerne ekstra for å få matt skjerm. Aller helst ville jeg hatt et skikkelig panel, og gjerne 4/3 skjerm.

 

3* - Om det er verdt å vente på at Asus maskinen blir leveringsklar, må du selv ta stilling til. For meg er den uansett uaktuell -> se foregående svar.

Jeg har der i mot grublet på Asus G51J -> test av den her.

Den har enda kraftigere skjermkort, og større oppløsning enn den du har sett på. Selv diskene er med 7200 rpm. Den vil jeg ikke ha, selv om det virker som en drømmemaskin på mange måter. Litt skranglete tastatur, men men. Det som gjør at jeg ikke vil ha den, er at jeg mener den er kraftig overpriset. Den ligger til forhåndsbestilling i to nettbutikker til en pris av kr 15.000, og det er minst kr 2.000 i overpris.

 

4* - Jeg regner med at maskinen blir bygd den 26. d.m., og om ikke det, så blir jeg vred og bestiller noe annet ett annet sted.

Det jeg vet er at maskinen kommer med GPU loddet fast i hovedkortet, og skulle ikke forundre meg om også skjermen er ferdig montert på Clevo.

Når det er sagt, så virker dialogen med Multicom å være førsteklasses. Det kan man ikke si om alle andre i dette markedet. Gjenstår å se når, og man støter på problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...