Gå til innhold

Defekt strømforsyning?


Anbefalte innlegg

Hmm. For 1 time siden startet ett heller kjedelig problem. Strømforsyninga begynte å bråke som en flymotor. Aldri gjort det før, så da tenker jeg at kanskje noe har blitt sugd inn i vifta. Det virker nemlig ikke som om den greier å gjøre noe med lufta. Kjenner ikke noe luft i bevegelse. Dessuten bråker den. Høres omtrent som ett gammelt propellfly når datamaskinen blir skrudd på/av. Litt hjelp hadde vært hyggelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok viften i PSU (strømforsyningen) som er gåen. Da bør du bruke PCen så lite som mulig inntil du har kjøpt ny vifte. Det er en smal sak å bytte ut viften, de fleste PSU har 80x80x25mm vifter. En hvilken ny slik vifte med de oppgitte størrelser vil passe, men du må jo selvsagt måle på din PSU.

 

Du kan få vifter fra ca 65 kr og oppover, se f.eks. på 3DfxCool sine 80mm vifter.

Lenke til kommentar

å bytte vifte har nok lite for seg. PSU'en er nemlig godt festet, med muttere og gud vet hva. Jeg vet at den ikke vil la seg åpne. Er en sånn PSU som kom med kabinettet. AOPEN.

Er det sant det med den der oljen? Hadde jo vært ypperlig, men tror ikke jeg tar sjangsen. Takk for hjelpen.

 

Edit: strømforsyninga er bare 1år og 2 måneder gammel. Skal da holde lenger enn det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...