Gå til innhold

Hvordan lage en helt simpel nettside?


Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd å lete igjennom poster her i forumet samt google, uten å ha funnet helt den hjelpen jeg trenger.

 

Har planer om å lage en helt enkel/simpel nettside hvor jeg kan legge ut tekst/musikk jeg har laget selv. Ser små "skitunger" på 14-15 som har laget tilsvarende/flottere helt selv, så det kan vel ikke være så veldig vanskelig?

 

Har ordnet meg domene osv hos PROISP, så det er på plass og alt :-)

 

Men hvilket program kan selv jeg håndtere? Finnes det noen gratisløsninger der ute som dere kan anbefale meg? Hvis dere ser på bildet, så er det en slik "mal" jeg har tenkt å ha, selvfølgelig med en ordentlig bakgrunn.

 

- Tusen takk :-)

 

homepagetest2010.th.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har prøvd å lete igjennom poster her i forumet samt google, uten å ha funnet helt den hjelpen jeg trenger.

 

Har planer om å lage en helt enkel/simpel nettside hvor jeg kan legge ut tekst/musikk jeg har laget selv. Ser små "skitunger" på 14-15 som har laget tilsvarende/flottere helt selv, så det kan vel ikke være så veldig vanskelig?

 

Har ordnet meg domene osv hos PROISP, så det er på plass og alt :-)

 

Men hvilket program kan selv jeg håndtere? Finnes det noen gratisløsninger der ute som dere kan anbefale meg? Hvis dere ser på bildet, så er det en slik "mal" jeg har tenkt å ha, selvfølgelig med en ordentlig bakgrunn.

 

- Tusen takk :-)

 

homepagetest2010.th.png

 

hmm en helt enkel nettside skal vi se.. Joomla! er en god begynnelse, skal vistnok være ganske enkelt, eneste requirement er at du kan litt enkel HTML eventuelt CSS og har en plass å laste opp siden (web hotell) http://www.joomla.org/

Lenke til kommentar

Da skulle du ha kjøpt webhotell og domene hos one.com, de har sånn 1-2-3 webside greier. Tok en titt på det her om dagen, så ikke så værst ut, men selv bruker jeg også proisp. Men det du spør om kommer jo ann på om du er ute etter å lære deg html og css? Hvis du ikke er ute etter å lære deg det, men bare kunne publisere tekster og musikk som du nevner over her på nettet så kan du jo søke litt rundt på templates og bruke det. Og hvis du smeller et template inn i en WYSIWYG-editor så er det jo lett som bare det å endre/legge til ting!

 

Men skal du lære deg noe av dette så burde du gjøre som nevnt over her, begynne å lese på w3schools.com og lære deg hovedsaklig div's og css..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...