medlem-68510 Skrevet 30. september 2009 Skrevet 30. september 2009 (endret) Jeg har et script som bruker escape() til å escape spesialtegn. Jeg vil nemlig sende apostrof til en funksjon. HTML-koden min blir da som følgende: <a href="java script:browse('./Music/%27%20Temp');void(0);">' Temp</a> Her er apostrofen blitt til en pen liten %27. Problemet er at nettleseren min (Firefox 3.5), og sikkert de fleste andre, leser det som <a href="java script:browse('./Music/' Temp');void(0);">' Temp</a> Da er jo hele påenget med escape() borte, siden dette ikke er gyldig kode. Hvordan kan jeg komme meg unna dette problemet? PS: Det er Diskusjon.no som endrer "javascript" til "java script" i href-en. Endret 30. september 2009 av Jckf
JohndoeMAKT Skrevet 30. september 2009 Skrevet 30. september 2009 Har du prøvd å escape den med \ ? Some dette: <a href="#" onclick="browse('./noe/\' mer'); return false;">Test</a>
medlem-68510 Skrevet 30. september 2009 Forfatter Skrevet 30. september 2009 Har du prøvd å escape den med \ ? Some dette: <a href="#" onclick="browse('./noe/\' mer'); return false;">Test</a> Finnes det en funksjon som gjør dette automatisk med alle slik tegn, eller må jeg lage den selv?
medlem-68510 Skrevet 30. september 2009 Forfatter Skrevet 30. september 2009 (endret) I hvilket språk? Dette er JavScript-delen av forumet, er det ikke? EDIT: Men når jeg tenker meg om kan jeg vel kanskje gjøre dette før JavaScript får tak i strengene. Da blir det PHP. Endret 30. september 2009 av Jckf
JohndoeMAKT Skrevet 30. september 2009 Skrevet 30. september 2009 Hadde du allerede hatt dataene i JavaScript hadde det ikke vært stort behov for å feste de på en element-attribut. Her er litt PHP-kode som gjør dette: <a href="#" onclick="browse('<?= str_replace("'", "\'", "./noe/' mer") ?>'); return false;">Test</a>
medlem-68510 Skrevet 30. september 2009 Forfatter Skrevet 30. september 2009 (endret) Hadde du allerede hatt dataene i JavaScript hadde det ikke vært stort behov for å feste de på en element-attribut. Her er litt PHP-kode som gjør dette: <a href="#" onclick="browse('<?= str_replace("'", "\'", "./noe/' mer") ?>'); return false;">Test</a> Jeg har dem i en JS-array. Det er et JavaScript som genererer HTML basert på en array den henter fra et PHP-script. Mellom PHP og JS er data formatert som JSON. EDIT: Problemet er løst. Istedet for å bruke verdien i arrayen bruker jeg nå arrayen i seg selv (veldig bra forklart x)). Endret 30. september 2009 av Jckf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå