Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kommer ikke på nett gjelder bare 1 pc Vista


Anbefalte innlegg

Fikk helt pluttselig problemer med å komme på nett med jobbmaskinen, alle andre pcer i huset kommer seg på utenom denne som har fungert helt til nå pluttselig, er redd jeg har stilt på noen instillinger og at det er dette som skaper problemet.

 

Under nettverks og delingsenter står det et kryss mellom uidentifisert nettverk og internett, på tilgang står det "bare lokal" sjekker jeg status for lokal tilkobling står denne IPv4 som lokal det gjør også IPv6.

 

Er det noen som har noen forslag til hva som kan rette problemet? er jo rart at problemet dukket opp pluttselig og at det bare gjelder en pc.

 

Håper noen kan hjelpe, takk på forhånd for all hjelp :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv om "diagnostiser og reparer" (eller hva det heter) kan fikse problemet (høyre-klikk på "skjermene med den gule trekanten" nede i hjørnet).

 

Har en bærbar med Vista som innimellom gjør noe tilsvarende hvis jeg aktiverer (for mye) strømsparing på trådløskortet. "Diagnostiser og reparer" klarte da å fikse det (etter 2-3 dialogbokser :p )

Lenke til kommentar

Takk, har prøvd å diagnosere ja, får opp meldingen "nettverkskortet lokal tilkobling har ikke en gyldig IP konfigurasjon" får opp 3 ulike valg og har prøvd alle tror jeg også, "tilbakestill nettverkskortet lokal tilkobling"

 

Men hva betyr ikke gyldig IP konfigurasjon? og hvordan fikser en i tilfelle dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...