Gå til innhold

Java problemer


Anbefalte innlegg

Jeg har store problemer med å få Java til å fungere på maskinen her, og har også tidligere hatt dette (før format).

 

Istedenfor at jeg får opp det som er skrevet i Java, så kommer det bare et grått felt med et Java symbol. (IE)

 

Noen som vet hvordan jeg skal fikse dette?

 

Java er selvfølgelig installert, og Java ikonet (faktisk hele tre av en eller annen grunn) ligger på Quicklaunch...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det java script du mener? Eller har du skrevet en applet/ applikasjon som ikke vil kjøre? Det panelet du snakket om, aktiveres for hver IE/ browser session. Det kan vanligvis deaktiveres i verktøymenyen...

 

Java script regner jeg med... På internett sider! Driver ikke med programmering..

 

Har problemer med www.alpine-europe.com, men Opera fungerer

Lenke til kommentar

Dette er et problem. Visst du har installert Opera 6 så fikk du med java 2 1.3.1 . Den fungerer bare med Opera 6. Visst du Installerer Java 2 1.4.1 så vil java fungere med IE. Dette er på grunn av MS som vil ha dominans i java markedet, men de tapte.

 

Jeg anbefaler ikke Java 2 v. 1.4.1 . Bruk opera med Java 2 Versjon 1.3.1. Versjon 1.4.1 går IKKE BRA! Den sliter på maskina. Visst du vil prøve så sett i gang. Prøv å spill på jippi.no med 1.4.1. Det går dårlig. Dette har jeg sett på flere enn min egen maskin. Gjelder bare Win XP Pro (kanskje home?)

Lenke til kommentar

Hehe, hvis det er java script. så er det browserinstillingene dine som fucker opp situasjonen. Det vil ikke hjelpe å installere verken VM eller SDK fra java.sun.com da java script og java er to helt forskjellige ting. Det var java M$ prøvde å fjærne fra "operativsystemet" sitt, ikke java script. Tror det skal finnes en plugin for IE, men vet ikke hvor.

 

Husk at det finnes to typer java script. M$ sin variant og Netscapes, men jeg tror disse er kompatible (hvis jeg ikke husker helt feil)

Lenke til kommentar
Testa nettopp JDK 1.4.2 b19 og jippii.no , makan til treigt... Legg inn en eldre versjon hvis du skal legge inn JDK iallefall. :wink:

 

Akkuratt hva jeg mener. Jeg har enda ikke funnet en løsning på dette. Skal se hvordan Java 2 v 1.4.1 oppfører seg i Windows 2000 SP3 senere, men her trenger man jo ikke tenke på det da java fungerer med en gang i IE.

Lenke til kommentar

Java 2 1.4.1 oppfører seg like treigt i windows 2000 som i windows XP. Men man kan kjøre java i windows 2000 (IE) uten å installere Java2 1.4.1. Testet på www.jippi.no . Anbefaler Opera 6 til windows XP for å kjøre Java applikasjoner. Raskt og fint :smile: (følger med Java2 1.3.1 i opera6, skal gå ann å installere opera6 med java og opera7 uten java)

 

NB! Det finnes sikkert andre browsere som kan gjøre samme jobben!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...