Gå til innhold

Vurderer oppgradering av stasjonær PC


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Som tittelen sier vurderer jeg sterkt utbygging av en to år gammel stasjonær PC, eller å kjøpe en ny (spørs på prisen) og bruke den gamle som server. Jeg har egentlig mest lyst til å kjøpe en ny.

 

Jeg har slengt sammen noen komponenter i denne listen: Allsidig PC.

 

Jeg har en PSU på ca 350W fra før, men tviler på om det er nok, derfor har jeg satt opp en PSU til 650W i handlevognen. Det er ikke utenkelig at PC'en kan bygges ut igjen om ca ett år, men jeg vil helst at den skal holde i ca 2-3 år til.

 

Har planer om å kjøre Windows 7 på den (får gratis gjennom MSDM da jeg er student), 64-bits.

 

PC'en skal brukes til alt mulig; jeg er IT-student og vil få behov for programmer som Photoshop, Dreamweaver og så videre. I tillegg vil jeg kunne kjøre spill på den, som The Sims 3 eller Need for Speed Carbon/Shift. PC'en må nesten være i "toppklassen" da jeg ønsker at den skal være holdbar i en god stund.

 

Jeg har et budsjett på ca 3500 kroner; prøver å presse den ned lavest mulig. Hittil kommer produktene i handlevognen på 4376 kroner... Kan gå opp til maks 5000 dersom det er snakk om en ny PC.

 

Spesifikasjoner på min nåværende PC:

 

Windows XP

512x2 Corsair Value RAM

A8N32-SLI-Deluxe motherboard

AMD Athlon 64 3200+

nVIDIA GeForce 7600 GT, 256 MB

 

På forhånd takk for innspill. :cool:

Endret av crazypc
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...