Gå til innhold

Matplan til 9 dagers sjøfugljakt [HJELP!]


citronen

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg og en kamerat skal på en ni dagers tur til Huftarøy utenfor Bergen - for å felle sjøfugl. I skrivende stund er jeg ganske sikker på at jeg har husket alt av "teknisk-nytte", men jeg var da dum nok til å ta på meg ansvaret for mat og matlaging. Det skal da sies at jeg er 20 år, bor hos mamma og sliter egentlig med å skru på den nye induksjons-ovnen. Mao, mat er mat i mine øyne, men når det er skarpladde våpen i bildet - og to menn som skal leve sammen i hele 216 timer + reise, så får primærbehovene straks en ny mening.

 

Jeg hadde håpet på at dere kunne komme med innspill på hva som er nyttig å ha med på tur. Det er selvfølgelig butikker på øyene, men konseptet er at vi skal leve adskilt fra verden - så godt som mulig.

 

1 (Frokost 05.30)

2 (Lunsj 11.00)

3 (Middag 16.00)

4 (Kvelds 20.00)

HM. Hermetisert

 

Det skal også legges til at vi etter beste evne vil prøve å suppliere med selvskutt fugl, i den ellers enkle dietten.

 

Variant "v. 0.1"

1. Egg / Bacon / Brød

2. Tomatsuppe / Makaroni / Brød

3. Potetmiddag / Saus / Kjøtt

4. Øko-baguetter / Pålegg

 

Variant "v. 0.2"

1. Pannestekt skinke / brød

2. Feltrasjoner, forsvaret

3. Kylling sursøt / Ris

4. Baguetter / Pålegg

 

Variant "v 0.3"

1. Tunfisk / HM. Grønsaker

2. Brun lappskaus

3. Kvinand/Stokkand - HM. Ala Capri

4. Snurring / DMPB

 

Variant "v. 0.4"

1. Havregrøt

2. Wiener på thermos

3. ?

4. Freia melkesjokolade + jägermeister

 

 

Dette var da eksempelvis fire døgn. Er dette variert nok, eller ender turen med vådeskudd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan skal dere bo? Er det telt med bål gjennom hele turen, hytte med innlagt vann og ovn som dere kommer tilbake til hver kveld, eller? Har dere tilgang til kjøleskap?

 

Turmat eller feltrasjoner er ikke dumme ting, og ellers bør du ta med deg en del nøtter og tørket frukt (og evt. beef jerky). Mye energi, men veier nesten ingenting. Brød vil ikke holde seg i 9 dager, så ta med knekkebrød.

Lenke til kommentar

Husk at dere ikke trenger forskjellige ting til frokost/lunsj hver dag. Tar dere med havregryn kan dere ta med til å lage havregrøt to dager, f.eks.. Husk også å ha med noe dere kan blande i havregrøten. Gryn + vann er rimelig kjipe greier. Tar dere med rosiner kan det både brukes i grøten, og til snack/sidemåltid ellers.

 

Ellers lurer jeg på det samme som psilo. Skal dere bære maten langt, forresten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...